רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 18 במאי 2018

האירוויזיון והבזיונות של ישיבת חברון

מאת במערכה
נמשכים הזעזועים בישיבת חברון. לאחר הכתבות המסעירות בקו במערכה, רבני הישיבה יוצאים בחריפות נגד הביזיון בכך שהישיבה צהלה ושמחה בניצחון של מדינת ישראל בתחרות הברווזיון. ראש הישיבה ר' דוד כהן: מאה שנים לא היה כזה ביזיון בישיבה. התביעה בעגל הייתה על המחולות. אני לא מדבר על הרדיו, אבל למה המחולות. הרב איתן יפהן: תמיד לבחורים היו פיתויים לראות ולשמוע, אבל מעולם לא עשו את זה בפהרסיא. זה ביזיון. הרב חיים ויסבלום: הלא את ישראל ייצגה אשה, אז איך בחורים בכלל עוקבים אחרי זמר שכזה. הרב אברהם לוויסון: הכיצד בחורים שצריכים להיות שקועים בתורה מעניין אותם דברים שהם לא תורה?
התקרית המביכה שמוכיחה את ההתפרקות החרדית שפורסמה כאן בקו במערכה, הביאה לתגובות רבות. אם בתחילה הסיפור הגיע אלינו בעדות במקרה של בן משפחה של אחד מבחורי הישיבה, הרי שהכתבה שפורסמה כאן בקו, גילה כי מדובר בחומר נפץ של ממש. התגובות הרבות שהגיעו, הוכיחו כי מדובר בהתפרקות מוחלטת.
כפי שפורסם ונסכם בקצרה את הסיפור: תחרות ברווזיון של זמרה בין כמה דמיונות בעולם, התקיימה במוצאי שבת. בשעה 2.00 בלילה הגיעו התוצאות והוכרז כי ישראל ניצחה. ובישיבת חברון בגבעת מרדכי צהלה ושמחה. שאגות הידד ו'יש' פרצו ממאות בחורים, וריקודים סוערים פרצו בעשרות חדרים. כל אזור הישיבה התעוררו משנתם לקול השמחה הגדולה בישיבה, כאשר הם לא מבינים לרגל מה המהומה והשמחה.
הכתבה שפורסמה, נשמעה בקשב רב ובהלם מוחלט על ידי הציבור החרדי כולו בארץ ובעולם, והביאה לגל תגובות רבות. מתברר אגב כי השמחה בישיבה לא התחילה במוצאי שבת. מספר ימים קודם לכן נערך שלב נוסף בתחרות בה הוחלט מי יעלה לשלב האחרון בתחרות. כאשר אז הוחלט כי ישראל תצטרף לשלב האחרון בתחרות, פרצו בחורים רבים בנשיקות הדדיות.
כמו"כ הגיעו לידינו עדויות, כי גם בישיבות כמו 'אהל קדושים' היו בחורים שעקבו בעניין רב אחרי התחרות ופרצו בשמחה גדולה בהיוודע התוצאות, אם כי לא באותה כמות וריקודים כמו בישיבת חברון.
אם בתחילה חשבו רבני הישיבה להתעלם ולתת לציבור להמשיך להתפרק, הרי שהפרסום גרם כצפוי לאי נעימות רבה, וברוך ד' להתחזקות גדולה בישיבה. רבני הישיבה יצאו בימים האחרונים בדברים חריפים נגד מה שקורה בישיבה.
בוועד חפץ חיים שמסר ר' דדו כהן, הוא דיבר בין הייתר על הביזיונות שיש לישיבה. לדבריו: מאה שנים לא היו כאלו ביזיונות לישיבה. בנוסף אמר ר' דוד כהן כי התביעה על בני ישראל בעגל היה המחולות. וגם כאן, אמר ר' דוד הוא לא ייכנס לסוגיא של רדיו בחדרים כן או לא, אבל עיקר התביעה זה על המחולות, איך בכלל שייך לצאת למחולות על כאלו תחרויות.
הרב איתן יפהן משגיח בישיבה אמר: גם בזמני היו בחורים שנכשלו והלכו לצפות או לשמוע. אבל מעולם זה לא היה בצוותא ובפרהסיה כה גדולה. זה ביזיונות שאין לתאר ואין לשער. האיך יתכן שבחורים צופים או שומעים ברבים ורוקדים ושמחים וצוהלים, והכל בפומבי ובפהרסיא.
מי שהפתיע מזווית ראייתו היה משגיח קטן בישיבה, הרב חיים ויסבלום, שדיבר על מי שייצג את ישראל בתחרות, ואמר שהרי אם זה היה סתם ברחוב, היו צריכים לברוח לצד אחר של הרחוב, אז איך בגלל שזה תחרות מותר לעקוב להקשיב או לצפות?
היחיד שדיבר על עצם מהותו של בן ישיבה ועל חובתו להיות שקוע בלימוד, ולא בביזיונות שיש לישיבה, היה הרב אברהם לויסיון ר"מ בשיעור א'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.