רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 15 בדצמבר 2017

השגריר האמריקאי בשם טראמפ וממשלת ארצות הברית בימים ההם בזמן הזה

השגריר פרידמן בירך בשם הנשיא דונלד טראמפ וכל ממשלת ארה"ב ואמר כי "אני מאחל לכולם חג חנוכה שמח. חג של אור, של ברכה, של שמחה ושל שלום.לפני יותר מאלפיים שנה נכבש בית המקדש השני על ידי המלך אנטיוכוס ממלכות יון.הוא אסר את עבודת בית המקדש ועשה רבות כדי להעלים את הדת היהודית. מולו קמה קבוצה קטנה של יהודים אמיצים ממודיעין- לא רחוק מפה- ומרדו נגד מלכות יון, ובסוף גם ניצחו." כך אומר הערב שגריר ארה"ב בישראל מר דויד פרידמן בעת הדלקת נרות ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות הראשון לציון ורבה של ירושלים הרה"ג שלמה משה עמאר שליט"א, רב הכותל והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץשליט"א, שר התיירות מר יריב לוין וסגן שר במשרד ראש הממשלה מר מייקל אורן.

השגריר פרידמן הוסיף בדבריו: "הם חנכו את בית המקדש והשיבו את העבודה לירושלים.לזכר הניצחון הגדול ההוא החשמונאים קבעו את שמונת ימי החנוכה.אם החשבון שלי נכון, הכל קרה לפני אלפיים מאה שמונים וארבע שנים. והכל קרה רק כמה מטרים מהמקום שבו אני עומד עכשיו.כבוד גדול הוא לי, ואני מאוד נרגש לעמוד פה במקום הקדוש הזה ולהדליק נר שני של חנוכה בירושלים עיר הקודש- בירת מדינת ישראל."

הראשון לציון הגר" עמאר שליט"א דיבר על ניצחון הרוח ע"י בית חשמונאי ועל כך שהדלקת נרות בכותל המערבי בסמוך למקום נס פך השמן הוא דבר מרגש ומרנין את הלב".

השר יריב לוין הודה לנשיא ארה"ב ולשגריר פרידמן על ההכרה בירושלים כבירת ישראל כשהוא מציין כי "מהותה של ירושלים היא הדבר החשוב ויש לעשות הכל לבנייתה הפיזית והרוחנית".

סגן השר גם כן הביע תודה והוקרה לנשיא ולשגריר בירך אותם עבור הכרה זו.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים אמר ש "חג החנוכה הוא חג בו צריך ל"הוֹדוֹת, לְהַלֵּל, לְשַׁבֵּחַ, לְפָאֵר, לְרוֹמֵם, לְהַדֵּר, לְבָרֵךְ, לְעַלֵּה, וּלְקַלֵּס, לְמִי שֶׁעָשָׂה לַאֲבוֹתֵינוּ וְלָנוּ אֶת כָּל הַנִּסִּים הָאֵלּוּ." ועלינו לזכור כל העת את חובתינו להודות לבורא עולם על ניסיו".

היתה זו הדלקת נר שני חגיגית ומרגשת במעמד אלפי אנשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.