רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 15 בדצמבר 2017

גדלותו של הגראי"ל שטיינמן

מאת יושב בסתר

שמעתי שואלים: מהו גדולתו של איש שבס"ה היה נורמלי, שפוי? מה הייחוד בלא להיות תמהוני או קיצוני? הרי רובינו אנשים שפויים. לא כן?

ובכן, היהודי הישיש הזה עבר כ80 שנה בצל עסקנים (שבחלקם) צבועים ומתחסדים אבל נשאר אותנטי - זוהי גבורה אמיתית!

היהודי הזה גלגל מאות מיליוני דולרים עבור אחרים אבל לעצמו לא לקח פרוטה והשאיר את ביתו - סמל לצניעות ופשטות - זוהי צניעות מופלגת!

104 שנים הוא הסתובב בכותלי בית המדרש, באליטה של האליטה הליטאית ובכל זאת ממרום שנותיו עדיין היה רגיש ועירני לנפש נער או נערה שלא מסתדרים במסגרות הרגילות ומכורים להנאות רגעיות - זוהי גדלות הנפש!

לשמוע במשך שנים מאות מחרחרי ריב בשם האלוה-ים: צריך לצאת נגד פלוני ונגד אלמוני... זה מחריב את הדור וזה מביא עלינו פורענות. ולהישאר בשלו. לא להיסחף למחלוקת ולבקש ולרדוף אחר השלום. זוהי גדלות במידות!

מאות עסקנים הסתובבו סביבו וחפרו יום ולילה נגד חב"ד, גריינימן, אינטרנט, שוואקי, צהל ואקדמיה. אבל הוא נשאר בשלו: "בין אדם לחבירו. בין אדם לחבירו"... זו לא שפיות רגילה. זוהי עוצמה אחרת של שפיות.... זה להישאר שפוי בים של אובדן השפיות!

לשמוע עשרות שנים "סיפורים מצמררים" על חוליי המודרניזם. ובגיל 100 לזעוק "גאווה" על המתחסדים בשם הפרומקייט, זה לא רק שפיות. זוהי גדלות!

סמל של ציניות מתוך אמת פנימית. סמל של צניעות. סמל של ענווה. סמל של אהבת השלום. סמל של רגישות לזולת. סמל של שפיות. וכל אחד מהסמלים הוא קנה במחיר מלא. בצדק ובזכות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.