רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 בנובמבר 2017

לכבוד גליון המאה של 'מעדני הפרשה'

בס"ד, ערש"ק פר' תולדות תשע"ח, לסדר 'וימצא בארץ ההיא מאה שערים

ידידיי ומכובדיי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה' הע"י

ב"ה השבוע הוא גליון ה-100 וזה ציון דרך בס"ד, ולית מילתא דלא רמיזי באורייתא, הנה כי כן, פרשת השבוע בפסוק הקודם ל'שלישי' כתוב 'וימצא בארץ ההיא מאה שערים', אכן גליון המאה הוא קרוב לגליון שמתחיל את מחזור השנה השלישית של הגליון. 

ומודה אני להשי"ת על הכל, עד הנה עזרונו רחמיך ולא עזבונו חסדיך ואל תטשנו ה"א לנצח
 
זה ההזדמנות להודות מקרב לב לכל הקוראים המחכימים את עיני בהארות והערות, מי בכה ומי בכה,
כמו"כ תודה מיוחדת לאלו שעושים מחאות קטנות ו/או גדולות פה ושם על תוכן שאינו לרוחם, גם זה חשוב לי, זה נותן לי לפעמים פרספקטיבה אחרת על עניינים שונים, לצאת מהמבט הצר ולראות את הענין מזוית שונה.
ותודה לרוב השותק על שאינו תוקף לפחות.
תודה לאלו שמפיצים את הגליון בבתי כנסת ומצרפים את חבריהם ומזכים את הרבים, לא פיללתי כאשר התחלתי כי בתוך שנתיים יירשמו כמה אלפי מנויים.
  
אין ברצוני להאריך, רק אספר בקצרה מעשה שהיה: אברך צדיק שנוהג ברכב מיושן, סובארו אברכים, והאוטו זה חצי משרד שלו, עצר הנהג טרמפ למאן דהו והנהג התנצל ואמר: כואב לי שאינני מקיים הכנסת אורחים בשלימות.
מה כוונתך? שאל הטרמפיסט. הסביר הנהג כי אומרים בשם הסטייפלער כי כיום שיש לכל אחד דירה, הרי שמי שאוסף טרמפ לרכבו, זו ההכנסת אורחים בדורנו, וממש לא מכובד להכניס אורחים לרכב כזה מיושן ומוזנח שבקושי מקרטע, הלואי ויכולתי להרשות לעצמי לרכוש רכב מפואר כדי לקיים זה קלי ואנוהו ולהתנאות במצוות.
ממש באותו רגע, ביקש הטרמפיסט לרדת. לא קלטתי למה, הרי מקודם אמר שהוא צריך להגיע עד השכונה הבאה?
רק כשירד תפסתי את עצמי, הוא חשב שאני מנסה להתרים אותו לרכב חדש.
 
כששמעתי זאת נזכרתי בסיפור שקרה לי: נתקעתי בלב פתח תקוה בלי הארנק ואין בידי לפורטה, והייתי חייב דחוף להגיע לבני ברק
,עצרתי מונית ובטחתי בה' שימציא לי את התשלום, התחלנו לנסוע ולפי המבטא קלטתי שהנהג הוא מבני דודינו הישמעאלים
כשהגענו לכתובת בבני ברק, ביקשתי ממנו לעצור ואמרתי לו שנפל לי שטר של 100 דולר מתחת למושב ואני יוצא רגע לתלוש ענף כדי להוציא את משם את השטר שמעולם לא נפל לשם, נכנסתי לחצר 
סמוכה לתלוש את הענף, הנהג נתן גז ונסע משם מבלי לדרוש תשלום הנה כי כן, מידת הבטחון עמדה לי,

צירפתי השבוע גם הגליון של שנה שעברה כי שיניתי שם כמה דברים וגם הוספתי שם חידושים מהשנה

שבת שלום ומבורך: ישראל אהרן קלצקין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.