רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 באוקטובר 2017

אנשי דגל התורה רומסים את כבוד השבת

מאת במערכה

סערה ברכסים. ההפקרות והזלזול בשבת קודש מחלחלת לעסקני הציבור. איגוד בני הישיבות צפון, רכסים וחיפה, בראשות יוסף צביון, אנטישמי ידוע כנגד בני התורה, בשיתוף מועצת העיר רכסים, עורכת טיול מאורגן למאות בני ישיבות למרכז קנדה – מטולה, הפורץ את כל גדרות השבת והקדושה בריש גלי, ואף פעיל רח"ל בראש השנה כבימי השבת והחג, וזאת למרות הוראות כל רבני דגל התורה בצורה הכי חריפה והקמפיין המאסיבי של יתד נאמן, שאין לדרוך בשום פנים ואופן במקומות מחללי שבת, וגם אחר שהמקום הוזמן על בחור יש להימנע מלילך לשם גם אחרי שזה הוזמן. בנוסף, כבר בשבת הקרובה רכבת ישראל מתעדת לחלל את השבת בשל עבודות רכבת, וראש הממשלה נתניהו מפרסם סרטון וידאו בעיצומו של ליל שבת, וכצפוי, הפוליטיקאים החרדים, שותקים.
בשנים האחרונות נפוץ יותר פעילות והתארגנויות לבחורי ישיבות, בשכונות ובערים שונות. לא ניכנס לגופו של נושא, שיש הדורשים לשבח, ויש לגנאי, ודעתנו באופן כללי כלישנא בתרא, מהסיבה העיקרית: בדרך כלל העומדים מאחורי אותם מיזמים והתארגנויות, הם אנשים ריקים, שחשקה נפשם בעסקנות ומאסה נפשם בתורה, וכאשר קשה בידם להיות אברכי כוללים ההוגים התורה, הם יוצאים לפעילויות שונות ביניהם עם בחורים בישיבות גדולות, וההורים התמימים, שבמשך השנה כה הרבה שומרים על ילדיהם, כאן לפתע נותנים להם להתרועע בחברת אנשים ללא הרבה אחריות – ודי בכך.
אם רצה מישהו הוכחה קטנה לחוסר האחריות והציות של אותם עסקנים מפעילי ארגוני בני הישיבות השונים, הסיפור הבא שמסעיר את העיר רכסים, יוכיח.
כל גדולי ישראל מכל העדות והחוגים, וכפי שכבר הורחב בקו במערכה בקיץ, עיתון יתד מוביל את המאבק בנושא זה, וגם אם לא לשמה בסוף בא לשמה, כאשר רבני הציבור של דגל התורה, הגר"ח קנייבסקי, הגראי"ל שטיינמן, הגר"י זילברשטיין, הגריג"א, מתבטאים בחריפות רבה כנגד הליכה למקום שמחלל שבת.
אבל שוב ושוב מתברר, שאותם עסקנים ואותו ציבור החזק כביכול בנאמנות למרנן ורבנן, כל זה הוא רק כדי להתיר לעצמם שנאת חינם ורק היכן שנח להם. במקום של תורה ויראה וקיום שמירת ההלכה, לא מעניין אותם כלום.
איגוד בני התורה ברכסים וגם חיפה, המנוהל בעיקר על ידי יוסף צביון, פרסם בימים האחרונים, על נסיעה מאורגנת ומסובסדת בין היתר על ידי מועצת רכסים,  למרכז קנדה – מטולה, שבחיי היום יום הוא מקום נורא ואיום מבחינת קיום מצוות התורה, והצניעות במקום מזוויעה, ועל הכל המקום פתוח בריש גלי בשבתות ובחגי ישראל כולל ראש השנה רח"ל. כך למשל פורסם על ידי מרכז קנדה – מטולה, כי זמני הפעילות בחודש תשרי ובתקופת החגים הם כך: ערב ראש השנה, סגורים. חג ראש השנה הם פתוחים רח"ל בין השעות 10:00-18:00, ובריכת השחייה פתוחה מ-10:00 עד 20:00. בערב חג סוכות הם סגורים, אבל בחג סוכות עצמו הם פתוחים בין השעות 10:00-18:00 (בריכת השחייה פתוחה מ-10:00 עד 20:00). פשוט נורא ואיום.
ואל אותו מקום מתועב ומחלל שבתות וחגי ישראל, נוסעים קבוצה מאורגנת על ידי איגוד בני ישיבות, ואין דין ואין דיין.
אברכים כואבים שפנו למועצה, קיבלו מענה שהם רק מסייעים בעליות, אבל את ההחלטות והארגון מקיים הארגון לבני הישיבות. האברכים שפנו למנהלי הארגון, נענו כי מצאו איזה רב שיתיר להם. נו, וכי חסר רבני מזרחי? גם גורן היה רב שהתיר ממזרים. פשוט בושה וחרפה שמנהלי ארגון לבני ישיבות מסתמכים לפתע על רבנים פשרניים ורבני המזרחי.
אך מה לנו כי נלין, כאשר נכון שבנושא בריכות מחללות שבת מקיים יתד הלא נאמן מאבק דמוי עיקש, אך בכל מה שנוגע לחילולי שבת ממשלתיים, מגלים החרדיים אוזלת יד מוחלטת וחוסר אכפתיות מזוויעה. כך למשל, ראש הממשלה פרסם סרטון ויודאיו בעיצומו של ליל שבת באופן גלוי ורשמי בנושא אונסק"ו והחלטת ארה"ב לפרוש מהארגון, ואפילו ציוץ לא נשמע. כך גם עבודות הרכבת שלא עוצרים לרגע, וכבר עכשיו מפורסם כי בשבת הקרובה תבוטל הניסיעה בין תחנות דימונה לבאר שבע, וזאת עקב עבודות שיימשכו בעצם יום השבת קודש רח"ל. אבל אסור להתלונן. איך אמר דרעי שאולי ישב בכלא בקרוב? זה נגד גדולי ישראל. חורבן השבת על ידי מפלגת יהדות השבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.