רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 10 בספטמבר 2017

ביקורת חריפה בחב"ד על ההסכם עם הצבא

מאת במערכה

בנו של הרב לנדא מבני ברק, רבי אליהו לנדא ראש ישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד, במתקפה חריפה נגד ההסכם שהובילו מספר גורמים בחב"ד עם הצבא. במחאתו אמר: "זו פירצה במחיצות הכרם. אנחנו לא שם!" 'בחור ישיבה זה כמו נישואין עם התורה. לא יתכן לחתום שמסתלק מלהיות בן ישיבה' • תקף גם את בי"ד רבני חב"ד: 'אף אחד לא יגיד לבחורים מה לעשות. רק הנהלת הישיבה קובעת'. חב"ד כמשל וכמראה לתמימים.
באירוע המרכזי של חב"ד, לציון יום היווסדה של רשת ישיבות 'תומכי תמימים' לפני 120 שנה על ידי האדמו"ר החמישי בשושלת אדמו"רי חסידות חב"ד, רבי שלום דובער זצ"ל, בהשתתפות ראשי הישיבה ורבני חב"ד, כמו גם משפיעים ואורחים –  נשא דברים חריפים ראש הישיבה המרכזית בכפר חב"ד, רבי אליהו לנדא.
במהלך משאו, חיזק אש הישיבה את מאות התלמידים שנכחו באולם המרכזי של הישיבה הגדולה בכפר חב"ד, וזעק מקירות ליבו בחריפות נגד הסדר הגיוס עליו חתמו חלק מישיבות חב"ד עם שלטונות צה"ל לפיו תלמידי הישיבות יתגייסו מגיל 24 או 26, כאשר בתמורה מתאפשר להם לצאת לשנת 'קבוצה' (-ההסדר של ישיבות חב"ד לפיו תלמידים יוצאים ללמוד שנה במרכז חב"ד בניו יורק). לפי ההסדר, עם יציאתם ל'קבוצה' מאבדים התלמידים את 'מעמד בן ישיבה'.
ראשי הישיבה בכפר חב"ד הובילו את ההתנגדות להסכם.
בצעקות רמות הוא קרא: "לא יכול להיות מצב שבחור, תמים, מי שגדל והתחנך בישיבות שלנו, חותם על 'הסדר' עם הצבא. הרבי במשך קרוב ליובל שנים שהיה רבי לא הסכים לכזה דבר מעולם!
"רחמנא ליצלן בזמננו קרה משהו שקצת נוגד לזה. כבר הזכרתי פעם בהזדמנות אחרת את לשון הגמרא 'מחיצת הכרם שנפרצה אומרים לו גדור' – וישיבה היא כרם דיבנה. ובאיזושהי נקודה מחיצות הכרם נפרצה. אנחנו לומדים עכשיו סוגיה של סילוק. אחרי שזכיתי אני לא יכול להסתלק. כולנו מכירים את הסוגיה? אחרי שנעשיתי בחור ישיבה זה כמו נישואין עם התורה. לא יכול להיות דבר כזה שאני אחתום שאני מסתלק מלהיות בן ישיבה!!!
הוא הוסיף: "איך מעיזים בחורים לחתום ולהצהיר שהם לא בחורי ישיבה יותר, שהם פורשים ממעמד של 'בן ישיבה'. וכי ככה נוסעים ל'קבוצה', להיות שנה שלימה בישיבה של הרבי, כשחותמים על נייר של הצבא שהוא פורק את העול של תורה ושל יראת שמים? זו פירצה במחיצות הכרם שנפרצה!!! ברוך ה' אנחנו לא שם!!!"
הרב לנדא התייחס גם לכך שבית הדין של רבני חב"ד הוביל את אישור ההסדר – ואמר כי אל להם להתערב בהחלטות הנהלת הישיבה: "לא כל מי שרוצה ואומר 'אני בעל הבית להחליט מה יהיה בישיבה פלונית' – יכול. ואין זכות לאף אחד להגיד לבחורים בישיבה מה לעשות.
הנהלת הישיבה – היא קובעת! אנחנו לא שם! כמו שכתוב, 'אני וביתי נעבוד את ה"! אנחנו לא נלך בדרך של פרצות!" הוא הדגיש: "דעתה של הנהלת הישיבה ברורה, שאסור לשום בחור לחתום על הסכם כזה או אחר, המוביל אותו להתגייס".
עד כאן דבריו כפי שנמשע בהקלטה שזעק מקערות ליבו. אבל לנו זה תמרור אזהרה. הנה מי האמין. תראו את חב"ד. גורמים רבניים באופן רמשי והרבה נוהים אחריהם, מעדיפים ליסוע לחו"ל ואח"כ ללכת לצבא ולהאבד שם לדעת. מישהו בעבר האמין שככה יקרה לחסידות שהייתה בעבר מפוארת?? אבל היה מי שזיהה בעבר את תחילת הסטיה שתוביל לאבדון. היה מי שצעק והתריע. כולם לא הבינו על מה הצעקה. היום מבינים. מבינים טוב.
גם היום יש מי שצועק. הבעיה היא שהיום מבינים היטב על מה הצעקה, אלא ששלטון העסקנים ומקררי האמבטי שולט. היום יש מי שצועק, אבל בעוד כמה שנים כבר יראו את ההבדלים. בעצם כבר היום רואים את ההבדלים, בצורה ברורה מאוד. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.