רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 29 בספטמבר 2017

ווארטים


״סליחה אינה משנה את העבר, אבל יכולה לשנות את העתיד״.

״סליחה, זו מילה שמחוללת פלאים כאשר היא באה מתוך כוונה אמיתית, היא כובשת לבבות אם היא נאמרת מכוונות טובות״.

חבדניק נכנס לחנות בבני ברק לקנות ארבעת המינים. בין לבין הוא הבין שהסחורה לא משהו ויקרה. אחרי כמה זמן הוא רואה גביר גדול נכנס לחנות וקונה. לתומו הוא חשב שהמוכר מחזיק סחורה מיוחדת בצד בשביל לקוחות מיוחדים.
בחג הוא הלך לגביר וביקש לראות את ארבעת המינים הוא ראה שהאתרוג ממש כמו הסלורה שראה לא משהו..
הוא התפלא ושאל את הגביר לא יכולת לקנות בחנות עם סחורה יותר משובחת?!
אז הוא ענה לו המוכר ההוא הוא יהודי קשה יום. אין כלו סף ולפעמים אין אוכל בביתו. לקבל צדקה או הלוואה הוא לא מוכן אז כשאני קונה ממנו אתרוג שהוא קנה במאה שח  בשלוש מאות שח אז אני יודע שיש לו 200 שח רווח. ובכל שימוש באתרוג אני מאושר שליהודי יש 200 שח.

מסופר כי הגה"ק רבי מאיר שפירא זצ"ל ראש ישיבת חכמי לובלין הגיע אל עשיר כילי לבקש תרומה עבור ישיבתו הק', כי שמע שאותו עשיר אוהב ללמוד תורה. העשיר, כנראה היה במצב רוח גרוע באותו היום, לא די שלא הרים תרומתו, כי אם נזף בו בחירופים וגידופים.
ראש הישיבה יצא מן הבית, וליד הדלת אמר לו 'עשית אותי כאשה מעוברת', ופנה לדרכו.
העשיר מאוד חפץ היה לדעת מה פשר הדבר, התחנן לפניו שיגיד לו את פשר הדבר, אך ראה"י סירב להסביר, רק כאשר העשיר הבטיח סכום הגון לישיבה הסביר לו את דבריו, וכה אמר: יש גביר שמקבל אותי בקוצר רוח ונותן לי סכום הגון ללא שום גינוני כבוד, אז אני אומר 'כפרה הכבוד, העיקר שתרם', יש גביר שמכבד אותי ביותר אך נותן סכום זעום ואז אני אומר 'כפרה הכסף, העיקר שמכבד התורה', אבל אצלך היו לי 2 כפרות 'כפרה הכסף וכפרה הכבוד', וכידוע רק אשה מעוברת זקוקה ל-2 כפרות.

א חבדניק טרעפט א ליטוואק און זאגט אים: "אלול איז ר״ת 'אלע ליטוויקעס ווערן ליובאוויטשערס'."
זאגט אים די ליטווישער: "אפשר איז אלול ר״ת פונקט פארקערט? 'אלע ליובאוויטשערס ווערן ליטוויקעס'?"
ענטפערט אים די חבדניק: "אז מען קען גיין גראד, וואס דארף מען גיין קרום?!..."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.