רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 10 בספטמבר 2017

מיסטר אבי גבאי, קבל קריקטורה אנטישמית של הארץ

מאת: מתחזק/פעם חילוני

שלום הרב שאולזון שליט"א.

אינני נוהג לשמוע את גלי רעל אבל הבוקר נקלעתי למקום שבו שמעתי את הראיון שקיימו שם עם מיסטר אבי גבאי שתקף את יאיר נתניהו על הקריקטורה ה"אנטישמית" שפרסם. 

המראיין שאל אותו על מה המהומה שכן עיתון הארץ נוהג לפרסם באופן שבועי קריקטורות דומות נגד הציבור החרדי. בהתחלה הייתי בהלם מכיוון שאני לא רגיל לראיונות בגלי רעל שמגינים על הציבור החרדי (אחרי זה התברר לי שהמראיין היה הדתי עקיבא נוביק) אבל הייתי עוד יותר בהלם מהתגובה של מיסטר אבי גבאי שאמר שהוא לא ראה קריקטורות בהארץ שמציגות יהודי עם אף ארוך.

ובכן, קריקטורה לא צריכה לתאר יהודי עם אף ארוך כדי להיחשב לאנטישמית וכראייה לכך אני מצרף קריקטורה אנטישמית שהופיעה בעיתון הארץ לפני 25 שנה ולא מצויר בה יהודי עם אף ארוך אבל היא בכל זאת אנטישמית מכיוון שהיא מציגה את החרדי כאדם נבער וחסר הבנה הכי בסיסית (ראו בתמונה).

קריקטורה זו פורסמה בהארץ לפני 25 שנה והיא לקוחה מתוך חוברת שנקראת "הארץ - 52 שנות קריקטורה יומית" שחולקה בערב ראש השנה תשע"ד.

ונחזור על מה שכבר אמרנו בעבר, לשמאל מותר להסית כי זו לא הסתה, זו "סאטירה"...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.