רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 21 באוגוסט 2017

הערות והארות


אם כבר מדברים על עופות יש קהילה אחת בעולם שלא אוכלת עופות מטעמי כשרות ונדמה לי ששמעתי שזה המנהג של הרב ניסים קרליץ כי הרב הלברנץ טען שהוא חקר את הנושא ויש הכלאה גנטית של עופות אחרים בתרנגול והוא החמיד בזה.הוא טען אבל שאפשר לאכול אווזים כי שם אין את הבעיה הזו ואכן בכפר שלהם בגואטמלה הם מגדלים אווזים לאכילה.
=======================
עצה טובה למתלבטים כיצד לנהוג במחלוקת הגדולה של עוף הבארקל.
לימדונו רבותינו עצה נפלאה במחלוקת  כמו קורח ועדתו וכדו', דצריכים להתבונן היכן דתן ואבירם וללכת לצד השני.
במחלוקת הבארקל אם הסקריקים ושמידל וסאטמאר רז"ל בצד אחד, ואילו בצד השני הרב שטרנבוך, הרב לנדא סאטמאר אהרונים,
אזי ברור לאיפה צריך לנטות.
=======================
בתגובה על ה'חסר משוגעים' - מאד מאד מעניין שהוא עושה איזה צניעות בין אבותינו הקדושים ובין אמותינו הקדושות וכנראה שהם מחמירים טפי מהגמרא ולא זו בלבד אלא גם נגד גמרא מפורשת: איתא במס' בבא בתרא (נח,א) וז"ל ר' בנאה הוה קא מציין מערתא כי מטא למערתא דאברהם אשכחיה לאליעזר עבד אברהם דקאי קמי בבא א"ל מאי קא עביד אברהם א"ל גאני בכנפה דשרה וקא מעיינא ליה ברישיה א"ל זיל אימא ליה בנאה קאי אבבא א"ל ליעול מידע ידיע דיצר בהאי עלמא ליכא עכ"ל הגמרא. וא"כ צריך עיון גדול מה חושבים השוטים ההם?
=======================
בקהילה של הרב יורם אברג'ל זצ"ל בנתיבות, נפטר באופן פתאומי ילד בן 4 (שלא התעורר משנתו) המקרה טראגי ועצוב . מה שמעניין הוא שבתקשורת החרדית לא נכתב על כך דבר ,אפילו לא אוזכר. וזה תמוהה הרי זה מקרה עצוב ולא שגרתי, זהו המקרה השני תוך מספר חודשים בקהילת הרב ו..דממה ! אפילו קופות הצדקה לא פתחו קרן עבור המשפחה שלה 9 ילדים אשר עברו טראומה. 
אלא מה? הילד  לא מגיע ממשפחה אירופאית או ספרדית אליטיסטית אלא.. הוא משתייך לעדה האתיופית ....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.