רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 ביולי 2017

גור וכת צפת הדמיון וההבדל - פוסט שנשלח במייל האדום: "הרבי מוילשאנסקי חי וקיים"

לכבוד המייל של שחרור בחורי חב"ד

אני ראיתי השבוע שבחורים למרות כל האזהרות הגיעו כן ללשכת הגיוס. היה לחץ חברתי גדול. חשבתי על זה באוטובוס של צפת לחיפה והיה שם חסיד גור שדיבר עם בחור מצפת.

ואני כותב מה שדיברו כי זה דברים שיכולים לתת מחשבה:

כת צפת הם סגרו את הבחורים ולא מרשים להם לחשוב הם רוצים שהבחורים ישארו מפגרים ורק יהיה להם כל מיני סיסמאות וגם כמו גור הם מלבישים את הבחורים בכל מיני סמלים כדי שהבחורים יהיו מזוהים כצפת וזה סימן של כת.

אז גם גור לא נותנים לחשוב לבחורים שלהם כלום וגם אם חיים שאולזון יכתוב את האמת בגור עסקים כרגיל.

אבל בכת צפת המצב חמור: בגור יש צניעות. בגור יש לימוד קבוע לבוא לבית מדרש. בגור יש סדר ומשמעת. כל אחד יודע את תפקידו ומקומו. בגור אין הפקרות ואייפונים. אבל בכת צפת מצד אחד הם כמו גור שלא מרשים לבחורים לחשוב כלום ועושים טרור אם בחור חושב לבד, אבל מרשים אייפונים מרשים לא לפתוח ספר וכל מרעין בישין.

ובמיוחד בגור יש אדמור שקובע. בכת צפת הם אומרים הרבי חי וקיים אבל הכוונה אני הרבי אני הרבי. כל אחד אומר שהוא הרבי וילשנסקי הראש ישיבה אומר אני הרבה אני המחליט הכל. זה הוא אומר הרבי חי וקיים הרבי וילשנאסקי חי וקיים. גם אם הרבי אומר לא ללכת בחורי ישיבה לצבא אבל הרבי מוילשנסקי אומר כן ללכת.

אז זה לא כת לשם שמים גור זה כת לשם שמים אבל כת צפת אינם לשם שמים

הם הולכים ומה עושים? מגייסים את הבחורים לצבא? מגייסים בחורים לצבא זה להפוך אותם לקבוצה כלומניקית. אדם שאחרי שלש שנים מיד אחרי חתונה ועוד לפני בצבא כבר לא יכול להיות שקוע בתורה. החיים שלו ישתנו החיים הכי משמעותיי הם עוקרים הכל בשביל תקציבים כדי להיות חזקים בחב"ד.

עד כאן שיחה ששמעתי בין חסיד גור לבחור מצפת. ואני כותב כי זה דברים נכונים זה כתבתי מתוך מה שדיברו ביניהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.