רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 29 במאי 2017

היארצייט הראשון של הרה"ח ר' שבתאי ב"ר דוד ברנוי ז"ל

מאת ברסלבר

בשבת קודש פרשת במדבר חל היארצייט הראשון של הרה"ח ר' שבתאי ב"ר דוד ברנוי ז"ל מחסידי ברסלב באלעד
ר' שבתאי חזר בתשובה לפני 25 שנה, לאחר חזרה בתשובה עבר מניעות עצומות מבית ומחוץ וכבר היה בדעתו לחזור חזרה למקום ממנו בא ואז גילה את עצתו של רבנו הקדוש התבודדות שממנה לא זז עד סוף ימיו, וכך הנחיל לדבר לכל השומעים שאם יש בעיה הולכים לשדה ושם פותרים.
לאחר חזרתו בתשובה חיפש חברותא בחסידות ברסלב לאחר זמן הכיר יהודי אחד מפרדס כץ שנראה כליטאי אבל היה תלמיד של הרב בנימין זאב חשין זצ"ל לאותו תלמיד קוראים הרב שלום סבג וכך התחיל ללמוד איתו עם עוד שני אנשים בפתח תקוה שלאחר תקופה פתחו ישיבה בבני ברק, והשאר היסוטריה...
הרב שבתאי או שאבי כמו שכולם הכירו מיום התקרבתו לרבנו הקדוש היה נוסע בכל זמני הקיבוץ לרבנו הקדוש עם ילדיו מתוך מסירות נפש.
אהבתו הגדולה לרבנו היתה יותר מכל אהבה אחרת זכה לקרב הרבה יהודים לרבנו מתוך תמימות ופשיטות, פעם חסיד ויזניץ רצה להגיע לאומאן אבל לא היה לו כסף, ר' שבתאי אמר לו אולי באומאן צריכים שוחטים, אתה הרי שוחט, ואותו יהודי נסע לרבנו בראש השנה.
לאחר חזרתו בתשובה עבר לגור באלעד שהיתה בתחילתה, ואז ראה שצריך דבר הכרחי לחסיד ברסלב – מקוה, מיד בנה מקוה בביתו ושימש את כל השכונה כולה, בין הבאים לטבול במקווה שלו היו בניו וצאציו של האדמו"ר מבערעגסאז זצוק"ל אשר היה למד איתו מספר פעמיים ליקוטי מוהר"ן.
בערב שבועות תשע"ו נסע לקבר החשמונאים, בחזור הלך לישון ולא התעורר, והוא בן 52 בלבד, השאיר בנים בנות ונכדים, בנו הרב יעקב ברנוי שליט"א גבאי הציון הק' של רביה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א באומאן, ת.נ.צ.ב.ה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.