רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 30 במאי 2017

סכנה: אירגונים שמציגים את עצמם כסיוע לבני ישיבות גורמים בידים לשליחתם לכלא

מאת מרכז החדשות

רבים מהארגונים של הסיוע למסתבכים המשתמשים בהבטחות שקר וכזב רק גורמים למעצרם  
השבוע שוב נעצר בחור ישיבה חרדי עריק, כאשר הגיע ללשכת הגיוס לנסות להשיג פטור על רקע נפשי, בסיוע גורמים בלתי מנוסים שמתיימרים כביכול להילחם בגזירת הגיוס, אולם הפילו עד עתה עשרות בחורים בהבטחות שוא להסדרת מעמדם, הבטחות שהתבררו כדברי כזב והביאו למעצר מיותר של בחורי ישיבות.
החמור מכל הוא, שהבחורים נשלחים היישר אל מפקדת הצבא, ובכך מסגירים את עצמם למעצר, וזאת בשל אשליה אותה יוצרים להם אותם "עסקנים" מארגוני הגיוס, כביכול עניינם כבר מסודר. כך קרה גם השבוע עם הבחור מ.ח.פ הנמנה על חסידות ידועה [הפרטים האישיים שמורים], שהתפתה לנוכח הפרסומים הרבים של "מרכזי הצלה" שונים שלא להתייצב כנדרש, ולאחר מכן החל לנסות להשיג פטור בשיטות אחרות, ומשכשלו הנסיונות הללו בשנה האחרונה, נשלח השבוע על ידי עסקני "מרכז ההצלה" להופיע בלשכת הגיוס, תוך ידיעה של אותם עסקנים שעניינו בלתי מוסדר, ובכך הביאו למעצרו.
כשנודע על הסתבכותו של הבחור, מיהרו אותם עסקנים בעצמם לנסות להביא ציבור למקום כדי למנוע את מעצרו, אולם כמובן שהדבר לא עלה בידם, והבחור נלקח היישר מלשכת הגיוס אל תא המעצר. ובכך נוסף עוד בחור ברשימה של אותם מרכזי הצלה, שכביכול מסדרים בחורים להיפטר מהצבא, ובפועל מביאים למעצרם וממילא לחיולם האוטומטי של רבים (כאשר המלאכה אז להיפטר מהצבא היא הרבה יותר קשה). 

כידוע גדולי ישראל זיע"א ולהבחל"ח דאגו במשך השנים להסדיר בחוק את מתן הדיחוי לתלמידי הישיבות ע"י ועד הישיבות במטרה למנוע מהם סיבוך וקושי, ושיוכלו לשקוד על תלמודם ללא מפריעים. כמאז ומקדם היו בעיקר בקרב חוגי העדה החרדית מי שהעדיפו מטעמים אידיאולוגיים ואחרים שלא להשתמש בדיחוי המוענק לכל בן ישיבה, אלא פעלו להשיג פטור מהצבא בשל "רקע נפשי".

בשנים האחרונות על רקע פעילותם של כת הפלג יחד עם גורמים אנרכיסטיים נוספים נגד ההתייצבות כפי שעשו תמיד, בחורים תמימים רבים נמנעו מלהתייצב בלשכת הגיוס עד שהפכו לעריקים, ונאלצו לחפש דרכים עוקפות שונות ומשונות בכדי להיפטר מחובת השירות הצבאי ומהבעיות הנלוות למי שמוגדר כעריק, כלא וכו'. יתירה מכך, חלק מן הגורמים שקודם פעלו כנגד הסדרת המעמד של בני הישיבות בצורה מסודרת וליגאלית, לפתע הפכו את עצמם ל"מומחים" להסדרת "פטור משוגע" לאלו שחוזרים בהם ורוצים לסיים עם הענין, ומתחייבים לסייע לבחורי ישיבות ש"הסתבכו" ושיפנו אליהם, כאשר על פעילות זו נערכות מגביות גדולות בקהילות סאטמר בחו"ל.
אולם, מיום ליום מתרבים הסיפורים כי ישנם ארגונים רבים שפועלים בחוסר מקצועיות (או שמא בכוונת זדון, ואכמ"ל) וגורמים לבחורי הישיבות תסבוכות מיותרות, ללא שום הבנה בנושא, אף בלי לקחת בחשבון שכעת כעריקים המצב שלהם מסובך מאוד. כך למשל סיפורו של י' (השם המלא שמור במערכת):
"לאחר שכבר התחלתי בתהליך מסודר בנושא עם גורמי מקצוע, פנה אליי חבר שקישר אותי עם אחד מועדי ההצלה (השם המלא שמור במערכת), שהבטיחו לי שיעזרו לי להסדיר את מעמדי. הושג לי אישור מפסיכיאטר שאני לוקה בנפשי, ונעשו פעולות רבות שיוכיחו את זה כביכול, אולם ברגע שנכנסתי ללשכת הגיוס, והצגתי את האישור, פתח הפקיד את המחשב והציג בפניי את הרשיון נהיגה שהוצאתי בשבועות האחרונים... את התלושי שכר ואת חשבון הבנק שלי... מה שהוכיח מעל לכל ספק שאכן אין לי שום בעיית נפש, ויצאתי משם בפחי נפש ועם חובת גיוס שאמורה להתחיל בקרוב, ואני מקוה מאוד שאוכל להסדיר את העניין כעת אחר שהסתבכתי כל כך". זו עדות אחת מני רבים.
מקרה מחריד נוסף המצריך זהירות מפני אותם "מסייעים", פורסם השבוע, כי לפני מספר ימים בחור מאחת הישיבות החשובות בירושלים הלך ללשכת הגיוס לבדו (מאחר והפסיד את ה​קבוצה​ של הישיבה ​שהלכו יחד ​ללשכת הגיוס).​
כשחזר סיפר הבחור למשגיח הישיבה שליט"א​ כמשיח לפי תומו שחזר מהר לישיבה מכיוון שעל יד לשכת הגיוס פגש אברך עסקן גיוס שאמר לו שבמקום שהבחור יכנס ללשכת הגיוס ויתעכב, וכן מאחר ויש שם בעיות צניעות שיתן לו את הדיחוי והוא יסדר את זה במקום הבחור. המשגיח הבין את משמעות הדבר נכנס מיד לפעילות. (למותר לציין, שבאותו זמן הדיחוי של הבחור היה כבר קרוע לגזרים ומפוזר באיזור).
הדבר הועבר מיד לידיעת ועד הישיבות, ובבדיקתם התברר שמדובר בתופעה ... כאשר בדרך כלל ​אותם עסקני גיוס הפועלים מטעם "מרכז ההצלה" מנצלים את חוסר הידע של בחורים ​תמימים ומפילים​ אותם לתסבוכת עם הצבא שיביא למעצרם בכלא הצבאי שנודע כאחד המקומות הגרועים ביותר בכל מרכזי הצבא בארץ, וחלקם אף מגיעים לשירות מלא בצבא.

כזכור, האדמו"ר מהר"א מסאטמר זעק לאחרונה נגד איסור ההתייצבות החדש שהומצא על ידי ראשי הפלג 'הקנאים החדשים', באמרו שהם דרכים חדשות נגד המסורת בציינו 'קשים גרים לישראל כספחת', ותקף את ההפקרות וחוסר האחריות שלהם בכל תחום. 

כבר דעתו של כ"ק האדמו"ר רבי יואל מסאטמר זצוק"ל היתה שאסור להתגרות כלל בציונים על רקע גזירת הגיוס, כפי שמעיד הגאון רבי שלמה יהודא הירש פוסק השחיטה של העדה החרדית, מה ששמע באוזניו ממנו, הנחייה ברורה על גזירת הגיוס שלא להתגרות בהם, והדברים פורסמו בספרו מנחת שי. (כידוע אז היתה גזירת הגיוס אמיתית, בניגוד להיום שהמצב יותר טוב אף ממה שהיה לפני 20 שנה ב''ה).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.