רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 29 במאי 2017

בענין לב טהור

מאת הבקי בנעשה בקהילת 'לב טהור'

כמי שעוקב זמן רב אחרי סאגת לב טהור - לא מצאתי כל אישור לידיעה הזו שהם עברו למקסיקו. אין לזה זכר באתרים בגואטמלה ובמקסיקו. יש מי שמפיץ את הידיעה הוא טוען שהוא יודע מבפנים אבל זה לא ברור.

לגופו של ענין ככל הידוע לי היו להם קשרים די טובים עם השלטונות בגואטמלה. אם כי בדרג זוטר. עם התובעת הכללית יש להם איזושהיא מתיחות. הם השקיעו הרבה מאמצים בבנית המחנה באורטוריו ולא ממש מובן למה שהם יעברו למקסיקו. אלא אם כן זה בשביל להרוויח זמן - במידה שיהיה רצון מצד מדינת ישראל לפעול נגדם שם הם יצטרכו להתחיל את כל ההליכים מהתחלה - משא"כ בגואטמלה שהם כבר מצויים איתם באיזהשהוא עימות.
ביחס לידיעה על מעבר לאיראן זה נשמע הזוי מידי - ראשית הלוגיסטיקה של המעבר לאיראן מסובכת. אני לא בטוח שרוצים אותם שם אם כי יתכן שהם מנסים להפעיל קשרים דרך משה בער בעק ואנשיו. בעיקרון באופן תיאורטי לשיטתם הם לא אמורים לפחד מאיראן מי שלא ציוני הם לא מפריעים לו. יתרה מזו יש יהודים דתיים שגרים באיראן ולא עוזבים אותה מטעמי פרנסה. יש אפילו שמבקרים קרובים בישראל וחוזרים לשם. ההסתכלות מבחוץ היא דמיונית כאילו הולכים לאושביץ. אבל גם בכיוון ההפוך זה כך - הרבי מסטמר אמר שכל יום שגרים בארץ ישראל צריך לומר הגומל.

מצורף תמונה נדירה של הלברנץ במשרד שלו במחנה לב טהור באורטוריו-עיירה נידחת בגואטמלה קרוב לאל סלבדור.

בענין לב טהור אין שום אישור לידיעה על המעבר למקסיקו. לגופו של ענין מה הבעיה עם זה שהם עוברים לאירן להשקפתם שהיא כמו של משה בער בעק אין להם בעיה עם זה וגם באיראן הם חושבים שלא יעשו להם כלום אני עוד לא רואה שהאיראנים מוכנים לקבל אותם
ושוב לגופו של ענין יש יהודים אפילו דתיים שגרים באיראן כל עוד שאינם נחשדים כציונים אין להם שם סיכון יש שם יהודים שאפילו יוצאים לחו"ל ומגיעים לישראל וחוזרים לאיראן כי יש להם שם פרנסה.
בתמונה - תמונה נדירה - של הלברנץ במשרד שלו במחנה לב טהור באורטוריו בגואטמלה. מקום נידח שנמצא בדרום המדינה קרוב לאל סלבדור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.