רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 21 במאי 2017

ר' מנדלי, תלמד חכמה אצל ר' חיים עוזר

בשלש סעודות התפרץ הרבי ר' מנדלי מויזניץ ואמר, כי הוא אוסר סמארטפונים גם לאלו שצריכים את זה לעבודה, הוא נימק ואמר, האם יתכן שמי יחלל שבת בגלל פרנסה? בהחלט לא, אז ככה גם סמארטפון, מי שצריך את זה בשביל פרנסה שיאבד את פרנסתו ולא יחזיק סמארטפון

ההוראה הזו ניתנה לחסידיו 'החלשים' כמובן לא לעשירים אותם הוא לא רוצה להפסיד, כי בלעדיהם הוא לא שוה כלום

אבל לא על כך אני כותב כאן, אני מבקש לספר לר' מנדלי סיפור שקרה אצל ר' חיים עוזר גרודזינסקי רבה של וילנא. באו אליו עם מכתב שבו היה כתוב כי אסור לדבר לשון הרע ומי שמדבר לשון הרע זה כמו שאכל דבר אחר, ור' חיים עוזר לא הסכים לחתום

הגיעו אליו הרבנים ושאלו היתכן שר' חיים עוזר לא יחתום נגד לשון הרע, והוא אמר להם, אם באתם לחזק את האיסור של לשון הרע אני לצידכם אבל אם באתם להחליש את האיסור של דבר אחר אני נגדכם, ולכן הסירו הרבנים את הענין של דבר אחר, הבינו כי טעו החליפו את הנוסח

ר' מנדלי, אם באת לחזק את הענין שחסידיך לא יחזיקו בסמארטפון כל הכבוד לך, אבל אם באת להחליש את שמירת השבת, אם לא היית אדמו"ר הייתי כותב כי אתה טיפש אחד גדול

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.