רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 באפריל 2017

על תחילת הסוף של הליטאיות הספרדית ושכתובי ההסטוריה

מאת הרב חיים אמסלם

ספרדים תתעוררו
 משכתבי ההסטוריה מֿבית הליטאיות הספרדית, ובשמה הידוע מפלגת ש״ס, טענה תמיד שהיא קמה על מנת ״להחזיר עטרה ליושנה״, מאחר שהחילוניים הפכו את הספרדים לבשר תותחים חוטבי עצים ושואבי מים שלהם, זרקו אותם לפריפריות והשכיחו מהם דת ויהדות.
וממילא כמה יש לשנוא את החילוניים, ואת הציונות, וכו וכו׳
 ובכן גם אם הטענה נכונה המסקנה אינה נכונה, כי ש״ס מיום הקמתה בעצם רק המציאה את עצמה, בסגנון אשכנזי ליטאי, קיצוני, מתלהם, גס רוח, ומתחצף, והפכה ציבור ענק, מציבור יצרני לציבור תלותי ועני, נזקק כל הזמן לחסדים ושנור בשביל לחיות.
 ומציבור ציוני, ציבור ענק נהיה אנטי ציוני, בז למדינה ולמשרתיה, האם כך חיו הספרדים מעולם? אם כאב להם מצבם העגום של הספרדים ורצו להחזיר עטרה ליושנה באמת, זה היה קודם כל בשימור המסורת של האבות, המנהגים, הסגנון, של כל עדה ועדה ולא רצון לעקור הכל ולברוא כביכול עלם חדש, ועוד, הדאגה הראשונה היתה צריכה שהבנים יתפרנסו בכבוד, וזאת על ידי שישכילו, ילמדו, יוציאו תעודות ומקצועות שיכבדו את בעליהם.
 ועוד ממתי להחזיר עטרה ליושנה זה להפוך את הספרדים אנטי ציוניים, אנטי שירות בצה״ל, הלה יבושו הרי כל גדולי הרבנים הספרדים הקשישים שליוו את הקמת המדינה היו ציוניים, אז נכון שישיבת פורת יוסף ותלמידיה הושפעו מהקנאים ושובשו, אבל למה להרוס את כל הציבור הספרדי.
 נכון שהמפד״ל והציונות הדתית בעברם, איכזבו בהתנהלותם כלפי הספרדים, אבל האופציה החדשה שהמציאו התבררה כגרועה פי כמה וכמה.
כך שהספרדים נפלו מן הפח את הפחת.
 וסופה הוכיח על תחילתה, כאשר כמעט כל מנהיגיה , וחלק מ״רבניה״, מושחתים, גנבים, מורשעים, רודפי בצע וממון.
 כבר עדיף היה לכל הספרדים להשאר כמו שהיו, ולא להביא על עצמם את הבושה, שכמעט כל בניה מובטלים, וראשיה מושחתים.
 ברור שבדמגוגיה ובשכתוב הסטורי, שרפו לרבבות ואלפים את השכל, בסיפורי סבתא, ובניצול ציני לטובתם ולהנאת עצמם, אבל המציאות מראה כי חלק מהספרדים מתעוררים ומתפכחים מחלום הבלהות הרי ששמו אותם בו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.