מאת חב"דניק
לפני
שבוע וחצי יצא הרב יוסף יצחק אהרונוב לחפשי לאחר שריצה עונש מאסר בגין
עבירות כספים. מאז שנכנס הוא הפיץ את גירסתו שהוא יושב במקום שלוחים אחרים
והוא לקח על עצמו למנוע יסורי חקירות ומאסרים משלוחים אחרים. בעיקר מה שעמד
לנגד עיניו זה למנוע את חילול שם חב"ד. ביציאתו החוצה הוא כבר ממש השתכנע
שזה י"ט כסלו של דורנו. כך גם תיאר זאת בהתרגשות מעושה מקורבו היחצ"ן חיים
קליגר.
במסיבת
שחרור שארגן לעצמו בהשתתפות חבריו הוא חזר מאמר חסידות שמתחיל במלים 'ברוך
הגומל לחייבים טובות' מהמאמר שאמר האדמו"ר הריי"צ ביציאתו לחפשי בי"ב
תמוז.
בהמשך הוא בטח יחשוף שהבעל שם טוב והרב המגיד הגיעו לביקור בכלא חרמון ושכנעו אותו להמשיך ולנהל את כל ארגוני חב"ד בישראל (ולא רק).
אבל
מהי הסיבה שבאותה מסיבה שאליה הוזמנו כל שלוחי חב"ד בישראל השתתפו עשרות
בודדות בלבד? מדוע כאשר מקורביו יזמו פרסום מודעה משותפת בעיתון חב"ד מטעם
השלוחים כמעט אף שליח לא צירף את חתימתו והם נאלצו לוותר על הרעיון ולהסביר
שהם אף מתנגדים לו (בלי להציע נימוק משכנע מדוע הם מתנגדים לו)?
אולי
התשובה נמצאת במפגש שהתקיים לאחרונה בין מספר שלוחים ובין רבני חב"ד.
באותו מפגש שפכו השלוחים את ליבם על חובותיו של אהרונוב כלפיהם. אהרונוב,
כך מסתבר, עקץ שלוחים רבים. היה לוקח מהם הלוואות ולא בהכרח מחזיר. שלוחים
אחרים סיפרו שאהרונוב ניצל את העובדה שלעמותת צעירי חב"ד היה סעיף 46 ולהם
לא היה וכך נאלצו להעביר את התרומות שאספו דרך עמותת צעירי חב"ד, משם זה
היה מגיע אליהם באיחור גדול ובתשלומים דחויים.
באותם
ימים היה אהרונוב משוטט בעולם ומגייס סכומי כסף אדירים ובמרכז צעירי חב"ד
היה ממשיך לזרום כסף דרך המרכז לעזרי שליחות (ובגירסתו הקודמת דרך עמותת
צא"ח) ודרך חנות היודאיקה (היקרה במיוחד). עד היום לאיש לא ברור למה היה
אהרונוב צריך את הכסף.
בעיתון
כפר חב"ד הוא זוכה לכתבה מקלסת במיוחד פרי כתיבתו של מקורבו מנחם כהן. כהן
מגלה לקוראים שהרבי עודד את אהרונוב והוסיף בכתב ידו את התואר 'רב פעלים'
במכתב שמוען לאהרונוב. אך מה לעשות שמאז הסתלק הרבי בג' תמוז אהרונוב הוא
רב פעלים בעניינים פוליטיים בלבד. הוא הספיק לעשות את 'מבצע ביבי' ועל הדרך
לתקוע סכין בגבו של יו"ר אגו"ח הרב שליימקה מיידנציק ז"ל שכמו רבים מחסידי
חב"ד סבר שהרבי התנגד להתערבות חב"ד בפוליטיקה. שנה לאחר מכן ארגן אהרונוב
את 'מסע התמימים' לרוסיה בנסיון לפגוע ברב אפרים וולף ז"ל.
לאחר
שהשתלט על אגו"ח (תוך העמקת הקרע בין החלקים השונים בחב"ד ובזבוז משווע של
קרוב לעשר מיליון ₪) הוא מדבר בקנאות על קדושת הממסד, אך אז הוא שכח שיש
יו"ר לאגו"ח ומנהל לישיבות תומכי תמימים.
פרט
לפעולות אלו השלוחים לא זוכרים פעילות פורצת דרך שאהרונוב יזם מאז ג'
תמוז. זה לא העסיק אותו. הוא הסתפק בלקחת את הקרדיט על פועלם של השלוחים,
אך כמעט ולא יזם בעצמו. להיפך, כאשר קמו שלוחים עם יוזמות מהשטח לא פעם הוא
השקיע כוחות רבים כדי לטרפד אותם.
כאשר
השליח מנדי אופן הצליח בפעילותו בצה"ל אהרונוב ניסה למחוק אותו והצהיר בכל
הזדמנות שחב"ד בצה"ל זה רק מה שמאורגן על ידי הרב אהרן פרוס מצעירי חב"ד.
"כל פעילות אחרת אינה קשורה לחב"ד", הסביר. (רק לאחרונה התיר אהרונוב לאופן
לפעול בשם חב"ד, משום שהוא סבור שזה יפריע לר' משה שילת, דלהלן, איתו יש
לאופן דין ודברים בענייני כספים).
כשקמה
ועדת שלוחים לענייני ל"ג בעומר עם השלוחים וולף, נוימן, שמרלינג, קנייבסקי
וסוליש וקצרו הצלחה רבה, אהרונוב נאבק רבות כדי לטרפד את פעילותם.
העולה על כולנה הוא הרב משה שילת שקצרה היריעה לתאר את פעילותו. היום, עיקר עיסוקו של אהרונוב הוא איך למחוק את שילת.
בימים
עברו עורך 'כפר חב"ד' היה יכול לקבוע סדר יום בחב"ד, כמו שגלי צה"ל היטו
את תוצאות הבחירות בישראל. היום, בעידן הוואטסאפ הסיפור כבר פחות פשוט ולא
רק לכתבים מטעם יש מיקרופון פתוח.
כשהשלוחים נחשפים לתמונה המלאה הם כבר פחות תמימים, ויותר אסרטיביים לדרוש שינויים אמיתיים בהתנהלות הארגון שאמור לנהל אותם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.