רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 24 באפריל 2017

ספר תהילים "תכלת וארגמן"




פרקי התהילים מחולקים בקטגוריות גוונים לפי עניניהם, תחנותיהם וסגולותיהם *הרה"ג רבי אליעזר הכהן פישר שליט"א *
מאת: חובב ספרים
בכל הדורות העתירו היהודים בתפילה וקראו פרקי תהילים, הודו נרגשות במזמורי השבח של דוד המלך ע"ה, ביקשו והתרגשו, בכו והתחננו.
ספר התהילים לא מש מידיהם של בני ישראל לדורותיו ופרקי נעים זמירות ישראל היו ויהיו לחם חוקו וצקון- לחשו של כל יהודי באשר הוא.
ואמנם לעיתים חשקה נפשו של המתפלל בספר התהילים, להתמקד בתפילה בנושא מסוים, להעתיר עבור ענין החשוב לו כעת, להודות בפרקי הודאה ולהכיר טובה להקב"ה במזמורי שיר ושבח. ואכן, בספרי תהילים רבים, שנתחברו במרוצת הדורות, הודפס בתחילת רבים ממזמורי התהלים שפרקים אלו ואלו מסוגלים להצלחה או ישועה, רפואה וברכה בנושא זה או אחר. ואולם לא הוברר מה הם מקורותיהם וכיצד החליטו המדפיסים שמזמור פלוני מסוגל לרפואה ואילו מזמור אחר מועיל לפרנסה טובה וכל כיוצ"ב.
משום כך נצרך היה להביא סגולות ותפילות המיועדות לכל נושא וענין, דוקא מתוך מקורות כתובים ונאמנים של גדולי עולם, רבותינו הקדמונים ז"ל, המקובלים בכל שדרות עמלי התורה ויראי ה' במהלך הדורות.
לאחר עמל החיפוש בקרב ספרי מפרשי התהלים, העמיד המחבר, הרב הגאון רבי אליעזר הכהן פישר שליט"א, מחברם של ספרים תורניים חשובים ונודעים, את יסודות ספר התהילים "תכלת וארגמן" על מקורות הסגולות לאמירת המזמורים מתוככי ספר "יוסף תהילות", שחיבר הגאון החיד"א זי"ע, כאשר לפני עשרות פרקי תהלים כתב החיד"א שאמירתם מסוגלת לשפע עניינים ונושאים, ומתוככי דבריו הובאו סגולות הפרקים שנאספו ולוקטו ע"י העורך הראשי של מכון הספרים שבראשות הגר"א הכהן פישר שליט"א, הרב הגאון רבי שמואל ברוך גנוט שליט"א.
בנוסף הובאו עשרות סגולות נפלאות, המסייעות באמירת פרקי תהלים מסוימים, ואופן אמירתם (לאומרם מספר פעמים בזמנים שונים וכיוצ"ב), על פי המובא בספה"ק "שימוש תהלים", המיוחס לרב האי גאון ז"ל.
מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א הורה שניתן להדפיס את הסגולות שבאמירת מזמורי התהלים, כיון שגם ללא כוונת השמות הקדושים, אותם כתב רב האי גאון זי"ע בספרו, ישנה סגולה גדולה לאומרן, ומועיל לזכות גם ללא כוונת השמות ויתר העניינים המצורפים, ורק מי שיכול ליטול את השם, יצרף לאמירת המזמורים גם את כוונותיהם הקדושות.
כדי להקל על הקורא בספר התהילים, הודפסו כל פרקי התהילים לפי קטגוריות צבעים וגוונים, כך יכול הקורא בספר התהילים לבחור לעצמו לומר פרקים הקשורים לרחשי ליבו בשעת אמירת הפרקים. כך למשל, פרקי מזמורי הודאה והלל להקב"ה, תפילות להצלחת הצדיקים ולהצלחה בכל נושא, תפילות על עסק התורה ובטחון בה'- צבועים בגוון סגול. פרקי התהילים המסוגלים לרפואה שלמה ולהצלה מצרות פרטיות וכלליות- צבועים בגוון תכלת, תפילות לאבדן הרשעים ולשמירה מאויבים- בגוון אדום ותפילות ותחנונים על גלות וגאולה- צבועים בגוון ירוק. חלוקה מקורית זו, לגוונים וצבעים לפי קטגוריות ונושאים, הובאה ע"י הגר"א הכהן פישר שליט"א בפני מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א, שהביע את קורת רוחו מכך.
לספר התהילים צורפו ביאורי המילות ע"פ יסודות נאמנים, בתוספת דברי הקדמונים על רום מעלת אמירת תהילים.
הפצה ראשית: גיטלר. ניתן להשיג בפורמט בינוני ובפורמט כיס גם בטלפון: 02/6521690

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.