רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 באפריל 2017

הגר"מ מאזוז: "המפד"ל של פעם היתה יותר טובה מהחרדים של היום"

הגר"מ מאזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים' ומנהיגה הרוחני של תנועת 'יחד', תקף הערב |(מוצאי שבת), במהלך שיעורו השבועי הפופולארי, את הסיעות החרדיות ואת יו,ר ש"ס אריה דרעי, בעקבות החלטת שופטי בג"ץ להתיר פתיחת חנויות בשבת בעיר תל אביב.

"מכרו את השבת", אמר ראש הישיבה על הח"כים החרדים – והוסיף: "אני בטוח שלא שאלו את מועצת החכמים".

הגר"מ מאזוז הוסיף ותקף את ש"ס ואריה דרעי: "המפד"ל של פעם היתה יותר טובה מהחרדים של היום. אנחנו אשמים שלא אמרנו מיד לסגור. ישבו חודש חודשים, אני בטוח לא שאלו את 'המועצת', ועכשיו זה לא יגמר – יימשך מעיר לעיר".

לדבריו, "אנחנו צריכים להתחזק בשמירת השבת".

------------
ראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז בביקורת על התנהלות תנועת ש"ס בכל הקשור לסגירת המרכולים בשבת. במהלך שיעורו השבועי התבטא הרב כי הוא בטוח שהנושא לא הועלה בפני מועצת חכמי התורה. 

לדברי הרב מאזוז: "זה ימשיך הלאה מעיר לעיר, התירו חלק זה ימשיך הלאה, וכל זה איך קרה? באשמתנו, במקום ללכת ולומר מיד, לא! אנחנו לא מרשים! בלי לפחד, מאף אחד, השבת היא מעל כולם, להסביר להם".

הרב הוסיף תוך כדי רמיזה לשר הפנים אריה דרעי: "אדם צריך לשמור על התורה אל תפחד, תהיה רץ כצבי ועז כנמר, בתור שר פנים תאמר לא לעשות ככה, בלי חנופה, אני בטוח שלא שאלו את מועצת חכמי התורה!".

הרב מזוז, שבבחירות תמך באלי ישי, המשיך ותקף את המפלגות החרדיות שלא מאיימות במשבר קואליציוני: "יושבים יושבים, חודש חודשים, ממתינים לא עושים כלום, ובסוף, באו שלשה שופטות ורבע מה שקבעו. בעבר אפילו המפד"ל, הפילו ממשלה בגלל חילול שבת קטן, מה החרדים שלנו היום יהיו פחות מהם?!".

בהמשך דבריו פנה הרב מאזוז גם לציבור החילוני, ואמר: "השבת היא מתנה לעם ישראל, אלמלי השבת, היינו מתבוללים באמות, גם מייסדי המדינה החילונים, ידעו להעריך את השבת, למשל הביטוי המפורסם שכותבים אותו בשם חז"ל:" יותר מששמרו ישראל את השבת, השבת שמרה על עם ישראל" אין את זה בחז"ל, זה אמר אותו 'אחד העם' אדם חילוני מהמשכילים, שהבין כמה השבת חשובה לעם ישראל. היה אחד שכתב, 'השבת עושה כלב נרדף לנסיך כל שבוע' השבת עושה אותך נסיך".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.