רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 30 באפריל 2017

כששוטרים מאבטחים: האדמו"ר ישב על משאית והשקיף במשקפת לעבר ציון הקדושת לוי




מאת תולדותער

מחזה יוצא דופן היה הבוקר בעיר ברדיטשוב שבאוקראינה. משאית גדולה עליה הוצבו שולחן וכיסא חנתה אל מול ציונו של בעל ה"קדושת לוי", עליה ישוב היה ברוב הוד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק כשמתחתיו עומדים עשרות תלמידי ישיבה גדולה תולדות אברהם יצחק ששבתו בשבת בברדיטשוב.
תחת גשם, מעמד התפילה וקריאת הקוויטלאך של האדמו"ר היה בחסות ההכנסת אורחים החדש 'אש"ל רבי לוי יצחק' שממוקם אל מול ציונו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, ומהווה הפתרון היחיד למבקשים לשהות סמוך ונראה לציון. מלבד המלונית המרווחת בה מוצעים שירותי אירוח ברמה גבוהה, מוצעים שתיה חמה ושירותי נוחיות ללא תשלום 24 שעות ביממה לרווחת הפוקדים את הציון.
הודות להשתדלותו של ישראל רובין יו"ר הכנסת אורחים 'אש"ל רבי לוי יצחק' הובאה משאית ענק עם רמפה גבוהה, כשמשטרת ברדיטשוב חוסמת את המעבר על מנת לאפשר לאדמו"ר להתפלל עם עשרות תלמידי הישיבה אל מול הציון. מעמד זה נדרש עקב היותו של האדמו"ר כהן אשר לא יכול היה להיכנס אל בית העלמין. אגב, במיוחד כדי שהאדמו"ר יוכל לצפות מהמשאית לעבר הציון בבירור, פעל ישראל רובין יו"ר הכנסת האורחים החדש "אש"ל רבי לוי יצחק' אל מול עיריית ברדיטשוב על מנת שיגזמו עץ שהפריע לשדה הראיה. 
בסיומו של המעמד שוררו החסידים שירי רגש ואת שירו של רבי לוי יצחק מברדיטשוב, כשכולם עוברים בסך להעניק קוויטל לאדמו"ר. אח"כ התקיים במקום ריקוד. לאחר מכן הועברו הקוויטלאך לשומר המיתולוגי של הציון, גרישה, אשר הכניס אותם למצבת קודשו של בעל הקדושת לוי. 

  המעמד משך אליו קהל סקרנים גויים גדול ואף, כאמור, את שוטרי המשטרה ששמרו על הסדר, ובסיומו בירך האדמו"ר בחום רב את יו"ר הכנסת אורחים 'אש"'ל רבי לוי יצחק' על פעילותו הרבה. "אני מברך אתכם" אמר האדמו"ר לישראל רובין "שזכות הצדיק שאתם משקיעים מאמץ רב כדי שיהודים יוכלו לקבל את הנצרך להם מבחינה גשמית, יעמוד לכם ותוכלו לפעול ליהודים ישועות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.