רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 26 באפריל 2017

בסוד שיח - תזריע מצורע

מאת הרב שאול שיף

וביום השמיני ימול בשר ערלתו" : מפני מה נקבעה המילה ליום השמיני. לפי שהתינוק בעת לידתו, עדיין לא התחזק רגש האהבה והחיבה של הוריו כלפיו. שכן,אינה דומה אהבת אב ואם את התינוק בן יומו כאהבתם אותו בגיל שנה, ואין דומה אהבתם אליו בהיותו בן שנה לאהבתם אליו בהיותו בן שש. ככל שגדל פרק הזמן שהם מגדלים אותו, כך גדלה אהבתם וחיבתם אליו. לפיכך, לו הייתה מצות המילה נדחית לגיל שנתיים ושלוש, כי אז היה מקום לחשוש לביטול מצוות המילה מחמלת האב ואהבתו לבנו.[הרמב"ם]
מסופר על הרה״ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב זיע״א, שכאשר היו מזמינים אותו לברית מילה, נוהג היה להשיב, שמוכן הוא לבוא ולהשתתף, בתנאי שיערכו סעודת מצוה כראוי. שאל אותו אחד מתלמידיו לפשר התנאי הזה, והרבי הסביר: מאבקים קשים יש לי נגד השטן אשר בכל עת מחפש דרכים לקטרג על ישראל.לעומת השטן טוען אני, שכאשר אדם מישראל מקיים מצוה כלשהי, הוא עושה את זאת בשמחה וברצון, ואילו כאשר נכשל יהודי בעבירה, גורם לו הדבר צער רב ולבו נשבר בקרבו, ויש הוכחה לטענתי , כיון שמעולם לא ראינו יהודי ואפילו הגרוע ביותר, שיערוך סעודה לרגל עבירה שעבר, ולעומת זאת כאשר יהודי עורך ברית מילה, בר מצוה ושאר מצוות. אז הוא שש ושמח ועורך סעודות מצוה, ומכיוון שהשטן יודע את האמת, על כן מנסה הוא בכל כוחו למנוע מיהודי לערוך את סעודת המצוה ולפחות לצמצמן,כדי שתהא לו סיבה מספקת לקטרג על ישראל., ולכן,כשמזמינים אותי לשמחת מצוה מוכן אני לבוא רק בתנאי שיערכו סעודת מצוה ביד רחבה.[ליקוטים וסיפורים נפלאים]
חודש טוב ומבורך  ברפואה שלימה  לכל המצטרך לה וישועות  לכלל ולפרט. שבת שמחה אשר ממנה מתברכים כל ששת הימים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.