רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 באפריל 2017

האם יכנע האדמו"ר מבויאן לתביעה לדחות את ההדלקה ל-4 בבוקר או ליום המחרת או שלא יבטלו את המנהג למרות חילולי השבת

החשש מפני חילולי שבת באתרא קדישא מירון: הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, ביקשו להיפגש עם כ"ק מרן האדמו"ר מבאיאן במטרה לשכנעו לדחות את ההדלקה המרכזית ליום ראשון – במקום שתתקיים במוצאי שבת.

גורמים בחסידות באיאן מדגישים: "האדמו"ר ישמע את הצדדים, ידבר עם מפקדי המשטרה ויקבל החלטה". לדבריהם, "הנטיה הראשונית היא לנסות למצוא הסדר שבאמצעותו לא יגרמו חילולי שבת. אם על ידי דחיה בכמה שעות של ההדלקה ואם באופנים אחרים".

אם הניסיון לא יעלה יפה, כך הגורמים, יתכן שההדלקה תידחה ליום ראשון.

"חשוב להדגיש", מוסיפים הגורמים, "כי גם בשנים קודמות שוחח האדמו"ר עם המפקדים ווידא שההדלקה אינה גורמת לחילולי שבת ח"ו".

מנגד, בסביבת הרב לאו מסבירים: "חז"ל ביטלו נטילת לולב ותקיעת שופר דאורייתא רק מחשש רחוק חילול שבת. על אחת כמה וכמה כשמדובר במנהג, ובדחיית הדלקה בלבד".

בתוך כך, הרב מאיר זאב שטערן שליט״א, מרא דאתרא של מירון, מחזק את מאבקו של הרב מרדכי הלפרין, ראש ועד הישוב.

בהודעה שנמסרה בשמו נאמר: "בקשתי מידידי ראש הקהל דאתרא קדישא הרב מרדכי הלפרין נ״י שיצא בכל הכח בנושא השבת במירון. המראות המחפירים שהיו בתוך ציון הרשב״י כשמאות סדרנים נכנסים בזמן תפילת מנחה של שבת קודש עם מכשירי הקשר,אסור שיחזרו השנה.

שום הדלקה לא שווה חילול שבת אפילו של שוטר או סדרן יהודי אחד שמוציאים אותו מביתו בהסעות בעיצומה של שבת קודש כדי לאבטח הדלקה לכבוד רשב״י זיע״א יש לדחות את ההדלקה לשעה כזאת שעליה תסכים המשטרה שאין לה צורך לחלל שבת בהכנות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.