רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 27 בפברואר 2017

זעזוע ברחבי הציבור החרדי מהמהומה האלימה של המחבלים ליד ספר התורה

מאת טוביה גרוסמן - מרכז החדשות


אמש דווח, כי במהלך התפילה בשבת בבית הכנסת המרכזי נחלת חפציבה במודיעין עילית, החלה מהומת ענק של הפלג מול ספר התורה שהיה פתוח. ה' אהרן מיטלמן מאנשי הפלג שמחשיב את עצמו לרב בית הכנסת רצה לקבל את המפטיר, ודחף בגסות את החיוב שעלה למפטיר (שקלים) והתעמת בכח עם הגבאים, תוך שהוא מבזה את ספר התורה שנשאר פתוח על הבימה כרבע שעה. לאחר מכן עזבו שאר המתפללים ועברו לבית שני והשאירוהו ללא מנין.

לנוכח הכחשות הפלג, הציגו המתפללים תיעוד וידאו ממצלמות האבטחה של המהומה בבית הכנסת שם נראה בבירור כיצד ה' מיטלמן ניגש למקום בכח, דוחף בחזקה ובגסות, וממשיך במהומה מול ספר התורה הפתוח. (כדרכנו, נמנענו מלהביא את הוידאו מפני שצולם בשבת ולא חרגנו ממנהגינו, אך הוא התפרסם וכל הרוצה יוכל להשיגו, ויראה בעצמו את מה שהבאנו. עם זאת ראוי לציין, שהצבת המצלמות נעשתה ע"פ היתר ממרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל מפני הצורך).

דבר המעשה עורר זעזוע רב ברחבי הציבור החרדי. בכדי לטשטש את הרושם ממה שנראה לעין כל, ערכו היום אנשי כת הפלג כנס מחאה על ביזוי כבודו של ה' מיטלמן, תוך שהם מתקשים להסביר על מה המחאה, מלבד הנסיון להסיט ולטשטש את העובדה שהוא תקף בצורה אגרסיבית ולא ראויה את המתפללים שעמדו סמוך לבימה ואת העולה לתורה (ה'חיוב') שנקרא ע"י הגבאים, שלא שיתפו פעולה עם היוזמה של אנשי הכת להעלות אותו לתורה על חשבון בעל ה"חיוב", ללא שום הצדקה.

מדובר בעצם בחלק מנסיון אנשי הכת להמשיך את השתלטותו של ה' אהרן מיטלמן על תושבי שכונת חפציבה, ועל בית הכנסת עליו השתלט לפני מספר שנים והכריז על עצמו כ"רב" במקום. אך למעשה כל זה גורם לתוצאה ההפוכה, כאשר זה מגביר את הסלידה והתיעוב ממעשי הכת, ומגביר את הרצון להתרחק ממנו ולהפסיק עם מה שניתן לו בחסד עד עתה. כך גם גוברים הקריאות בשכונה להרחיק את הפורעים מבית הכנסת ולמנות רב לבית הכנסת ולשכונה.
יצויין, כי מאחר וה' מיטלמן זוכה לאופוזיציה רחבה אף בקרב אנשי הכת תושבי השכונה, בין היתר ע"י תושב השכונה חיליק בלוי מראשי כת הפלג, הכנס נערך דווקא בבית הכנסת של הפלג בשכונה אחרת שכונת נופי עילית, כאשר לצורך כך הביאו לחמם ממרחק ולמקום הוזמנו כמה מרבני כת הפלג בבני ברק.
אישי ציבור שנתוודעו למעשה אמרו, "לדבריו שהוא הרב של בית הכנסת והציבור זרק אותו, הרי ידוע מה שאמר מרנא הגר"ח מבריסק זיע"א, כי רב שבני קהילתו אינם רוצים לפטרו ולשלחו אות הוא כי הוא איננו רב, אך רב שבני קהילתו ביצעו בפועל וזרקו אותו אות הוא כי הוא איננו בן אדם. כעת לאחר שנראתה התנהגותו האלימה לעין כל, מתברר כמה נכונים הדברים".
גורמים בציבור הליטאי הגיבו לאירוע, "כידוע, בתחילת גידולם של כת הפלג היו המאבקים שלהם על עניני 'עליות' וכיבודים, ועל כך היו מתפרעים באלימות ליד ספרי התורה. כיום הם כבר השתדרגו, ומנהלים תעמולה על דברים העומדים ברומו של עולם, כמו עניני ה'גיוס' וה'חינוך' וכיו''ב. מתברר שהם יודעים את הסוד שלעולם אסור להזניח את הבסיס, ומזה ומזה אל תנח ידך, וממשיכים גם כעת במאבקים אלימים על עניני 'עליות' וכיבודים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.