רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 23 בפברואר 2017

פצצת סירחון - חלק ג' - כך הוכתר לראשונה הרב שך לרשכבה"ג על ידי דגלנו של שלמה לורנץ

כולם שואלים מהיכן צמח הרב שך ל"גדול", בעשרות השנים האחרונות נתי גרוסמן היה אמון על הכתרת הגדולים והקטנים והרה"גים והגה"גים כידוע לכל יודעי ח"ן.

הסיפור עם הרב שך הוא ארוך ומעניין במיוחד כיצד פוליטיקאי הונגרי משופשף גידל את הרב שך ונישאו על כל השרים במטרה לשרוד לתת 'קונטרה'  לסיעת הירושלמים של מנחם פרוש ז"ל.

המזל שיחק טוב לשלמה לורנץ מסיעת ציות והגשמה. כדי לשרוד בבחירות הפנימיות באגודת ישראל מול המערכת המשומנת של מנחם פרוש והרבנים הירושלמים שעמדו לצידו, הוא החליט ללכת על הקו הבני ברקי, במטרה להבטיח את קיומו. ההונגרי לא בחל בשום אמצעי. החתונה הזאת הייתה טובה לשני הצדדים. דור הגדולים הותיקים הלך ונעלם, לורנץ המשופשף קלט את זה והחליט ללכת על הרב שך שידע גם ידע לספק את הסחורה בגדול.

 הרב שך התמסר ללורנץ כדי להיות הגדול הבא ולורנץ סיפק את הסחורה. כך גם החל הקשר המתהדק של הרב שך עם הסטייפלר, לורנץ הניע את המערכת כפי שרק לורנץ ידע לעשות. הרב שך נהפך לגדול בעצרות של קנאות נגד פא"י התרת ההמזרים של גורן ולורנץ חייך מתחת לשפם. זאת הייתה חתונה ששני הצדדים היו מרוצים וקבלו את מה שהם רצו.

כשהבית ישראל עדיין חי הסיפור היה יותר קל, הבית ישראל ויתר. אבל כשהגיע הלב שמחה מגור כאן לורנץ הרגיש שהאדמה רועדת מתחת לרגליו.  כאן לורנץ המשופשף דאג לפרובוקציות ולאובייקטים להפוך את הרב שך לגדול למנהיג הציבור הליטאי. השיא היה בתשמ"ב לורנץ ארגן מחאה אדירה שביזו את הרב שך ואז לראשונה גם הוצמד התואר רשכבה"ג. העיתון דגלנו של לורנץ יצר בכותרת ראשית להגן על הרב שך, חוברות הונפקו. לורנץ וחתנו שולזינגר עם אחיו משה מרדכי חיממו את המנועים ואת הרב שך וכך למעשה החל מחול השדים בציבור החרדי. הסוף המר מבחינת צא"י שהרב שך הקים את דגל התורה ולפני כן בתשד"מ שקרא לבני תורה להצביע ש"ס ולא ג' ובכך דחק את צא"י החוצה מהרשימה, וכשהקים את דגל התורה הוא בגד בצא"י והשאיר אותם בחוץ.

אם מישהו חושב שהכתרת הגדולים נתונה לנתי גרוסמן כדאי לו לדעת ששלמה לורנץ עשה את זה הרבה יותר טוב ולא השאיר עקבות אחרי הפעלת הרב שך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.