רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 27 בפברואר 2017

אלאור עזריה – הגירסה החב"דית

מאת חב"דניק

בחודשים האחרונים סוערת הארץ בעקבות דיון משפטי המתנהל בעניינו של החייל אלאור עזריה שחיסל מחבל שביצע פיגוע בחברון. 
העם ברובו חפץ חיים וככזה רואה באלאור אדם הראוי לקבלת פרס ישראל ולא לייסורי משפט ומאסר, אך מערכת המשפט המנותקת מהעם פסקה כי אלאור אשם במעשה חמור והשיתה עליו עונש מאסר לאחר שטלטלה אותו ואת משפחתו טלטלה ממושכת.
***
באותו יום שבו גזרו השופטים את דינו של אלאור, התכנסה בירושלים חבורה מכובדת של דיינים, חברי בית דין רבני חב"ד.

נושא ההתכנסות היה הקמת עמותת צעירי חב"ד מחדש לאחר שכמעט ופורקה בגין עבירות כספים שבוצעו בעמותה במשך שנים. 
יו"ר הארגון הרב יוסף יצחק אהרונוב מרצה בימים אלו עונש מאסר בגין העבירות דלעיל. העבירות שבוצעו בענייני כספים הם חלק מהתנהלות שרלטנית, דורסנית ויהירה שאינה מכירה בדברי חז"ל 'לא שררה אני נותן לכם, אלא עבדות'.
גם בלי ללמוד מנהל עסקים הבינו חסידים רבים שמשהו כאן לא מתנהל כשורה. 
אם צעירי חב"ד הפך לעסק משגשג שמרוויח ריווח נאה על כל מוצר שמציע לקהל לקוחות אוטומטי ומשמעותי, מדוע המוסד נמצא בחובות אדירים כל כך (30,000,000 ₪!). מדוע על ראש המוסד לבלות כל כך הרבה מזמנו בטיסות לחו"ל לגיוס כספים? ואם המוסד אכן בקשיים אדירים מדוע הטיסות הללו חייבות להיות במחלקה ראשונה? מדוע על ראש הארגון להשתכן בבתי המלון היקרים ביותר? 

חסידי חב"ד שרגילים היו לקבל תשובות מהרבי על אותו פתק ששאלו בו את השאלה כדי לחסוך בנייר, ולהתבונן בהשתאות אחרי הרבי הצועד עם נעליים מרופטות ושאינו מוכן להחליף את רכבו הישן בחדש, לא התחברו להתנהלות הראוותנית שהביא אתו הרב אהרונוב. 

חסידי חב"ד שגדלו על ברכי עסקנים כמו הרב חודקוב, הרב אפרים וולף, הר' שלמה מיידנצ'יק ורבים אחרים שחיו בצניעות סגפנית מתוך הבנה שהם בשירות חב"ד ולא חב"ד בשירותם התקשו להסתגל להתנהלות הפריצית שיו"ר צעירי חב"ד חי חיי פאר, נוסע ברכב שרד עטוף וילונות משל היה איש מורם מעם.
***
תאוות השליטה של הרב אהרונוב הלכה וגדלה עם השנים ולאחר שמלך בצעירי אגודת חב"ד הבין שאם אני מלך אז אני צריך למלוך לבד, משום ש'אין שני מלכים משתמשים בכתר אחד' ולכן היה ברור שהממלכה חייבת להתאחד. 
כל המוסדות המרכזיים של חב"ד חייבים להתאחד תחת כתרו ואם יעלה על דעתו של מישהו אחר שהוא ראוי להיות יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרי שכבוד המלכות (להלן: המסגרות) מצדיק לצאת למלחמת אחים, תוך שפיכות דמים תרתי משמע. הן אלימות בריונית של ממש והן בזבוז של קרוב ל- 10 מיליון ₪ (!!!) בהוצאות המשפטיות על ניהול עמותת אגודת חסידי חב"ד. ומי מדבר על חילול שם ליובאוויטש...
***
בינתיים התעוררה בעיה חדשה. אברך צעיר בשם הר' משה שילת החל לפעול בממדים חסרי תקדים להפצת מעיינות החסידות ולהרמת קרן חב"ד בישראל. למרות ההקרבה הרבה שזה דרש ממנו התעקש הרב שילת לפעול במסגרת צעירי אגודת חב"ד ואף סייע בגיוס סכומי עתק של קרוב ל 10 מיליון ₪ לכיסוי החובות שיצר הרב אהרונוב, אך ביום בהיר החליט הרב אהרונוב (המרצה את עונשו בבית הסוהר) שאולי הרב שילת עשוי לערער את מעמדו המלוכני והורה מיד על רבני חב"ד (שכבר רגילים לקבל ממנו הנחיות) כי עליהם לנטרל את פעילותו של שילת באופן מיידי. בקבלת עול שגרתית באו הרבנים לבצע את ההוראה, רק שאז התברר שיש בבית הדין יותר משני רבנים. 

במשך השנים לא הורגשה נוכחותם משום שהרב אהרונוב דאג לבצר את מעמדם של הרבנים הנאמנים לו. אך כעת הרגישו אותם רבנים שבאו מים עד נפש. האם יעלה על הדעת ששני רבנים מתוך שבעה יחליטו בלי דין תורה ובלי צורך לנמק כי פעילות ענפה באופן חסר תקדים שבהקמתה הושקעו מיליוני שקלים ושהשיבה רוח חדשה בכל הפעילות החב"דית תסגר כלא היתה רק בגלל גחמה של תאב כוח ושררה שכבר הביא חורבן למוסד הקדוש, לא יקום ולא יהיה. 
קמו שאר הרבנים והחליטו להשמיע קול נוסף ומאז כבר חודשיים ימים בית הדין העליון של חב"ד נמצא במאבק פנימי חסר תקדים.

בשבוע שעבר נפגשו רבני חב"ד לפגישה נדירה בהשתתפות מר חגי אולמן, שמונה על ידי בית המשפט כנאמן להסדרת ענייני העמותה לאור התנהלותה. 
רוב הרבנים הבינו את ההזדמנות לגבש הנהלה חדשה לצעירי אגודת חב"ד, כזו שתביא רוח רעננה של עשיה נקיה מלב טהור לצעירי אגודת חב"ד. 
כדי להביא לפתרון ולא להעצים את הלהבות הקפידו הרבנים לגבש רשימה מאוזנת שתבטיח את מעמדו וכבודו של הרב אהרונוב מחד ותאפשר את פיתוח ותנופת העשיה מאידך. אך בשל לחצים איומים שהפעיל הרב אהרונוב מבית הסוהר נעמדו שנים מהרבנים וביקשו להשליט את דעתם על הרוב. בינתיים, ללא הצלחה.
***
לסיום: מדהים להיווכח איך ש'על ראש הגנב בוער הכובע'. הטענה הדמגוגית שטוען הרב אהרונוב בנסיון לדבר על לב הרבנים היא שהנסיון של כוחות בדוגמת הרב שילת הם 'מדיינים'. 

למי שלא מכיר את המושג 'מדיינים' נמליץ ללמוד את קונטרס 'החלצו' של כ"ק אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע המסביר את מהותה של 'קליפת מדין' = שנאת חינם. 

נקודת הדברים המובאים שם באריכות ש"שנאת-חינם היא, שאחד שונא את חברו סתם כך, על לא-דבר. לפעמים הוא ממציא טענה כלשהי, מדוע הוא שונאו, אבל אין זו אלא תואנה ועלילה להצדיק את שנאתו. הסיבה האמיתית היא - ישותו העצמית, שאינה מניחה מקום לזולתו. חשוב הוא בעיני עצמו, ולכן הזולת ממעט את מציאותו".

בזמנו השתמש הרבי בביטוי דומה בהשאלה על עסקן בחב"ד שעשה בחב"ד כבתוך שלו ונהג בדורסנות כלפי עסקנים אחרים. הרב אהרונוב שהיה יד ימינו של אותו עסקן במשך שנים אימץ את השיטה והיה ל'תלמיד המחכים את רבו', רק שהרב אהרונוב שכלל את השיטה. לא רק שהוא נוהג בשיטת 'אני ואפסי עוד' הוא אף מטיח בכל מי שמעיז לערער על השליטה הבלתי מרוסנת שלו שהוא מדייני. 

מי שלמד 'החלצו' יודע שהמלחמה של מדין היא בשם הוי' ולכן בסופו של דבר סיכויי ההצלחה של מדין הם פחות מקלושים ובעזרת הוי' תחזור חב"ד למסלול של אהבת ישראל ותנופה של עשיה להחשת הגאולה תיכף ומיד.

מסיבות מובנות אנו נמנעים לחתום בשמותינו,  
אך קבלו את הדברים ממי שאמרם ותיווכחו באמת הכואבת

החותמים בתקווה לאהבת ישראל אמיתית 
שלוחים כואבים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.