רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 20 בינואר 2017

מדוע התקשורת החילונית מחבקת את משפחת בנאי כל השנים?

מאת: מתחזק/פעם חילוני

שמעתי את הראיון של מחטיאת הרבים ("שחקנית") אורנה בנאי על מות אחיה, מאיר בנאי ז"ל, ליעל דן-דראושה בגלי רעל.

לזכותו של מאיר בנאי ז"ל אפשר לומר שהוא עשה תשובה בשנים האחרונות ושינה לטובה את הקו המוסיקלי שלו ותהא מנוחתו עדן וגם דבריי אלו הם לא עליו אלא על יחס התקשורת החילונית למשפחת בנאי. בראיון אמרה יעל דן-דראושה שמשפחת בנאי היא קונצנזוס ונשאלת השאלה במה זכתה משפחת בנאי לחיבוק כל כך חם ואוהד מהתקשורת החילונית בארץ? מדוע כל שיר שהם מוציאים זוכה לסיקור כל כך נרחב?

הרי אם בוחנים את פועלם המוסיקלי של הזמרים לבית משפחת בנאי מקבלים את הרושם שלא מדובר באנשים עם קול נעים לאוזן, השירים שלהם הם לא שירים קליטים, אלא מה שנקרא "מוסיקה מתקדמת", "מוסיקה לאנשים חושבים", מדובר בטקסטים אוונאגרדיים שאותם הם מדקלמים ולא שרים, אז למה הם כל כך אהודים בתקשורת, התשובות תגענה מיד, אבל כדאי קודם לבחון אי אילו טקסטים שלהם:

"עולם קשוח, אני יכול עליו, לך עם כוח, לך על בעיטות למוח"

"שמיר ופטרוזיליה נפגשים בחשיכה לפתור את המצב הנוכחי"

"הסיפור שלי הוא קצת מוזר, על בחורה שלא מזמן הכרתי, ואותה אני פוגש בבאר כל לילה, והיא היתה יפה קצת משונה אבל הכוכבים דולקים על אש קטנה"

"ערבב את הטיח, אחמד, ערבב את הטיח"

"תגידי אש, תגידי מים, תגידי מי מאחורי"

"בזבז את הזמן, בזבז את הזמן"

"דני מתקן סירות בטיחואנה"

"לפני שהטיפטוף יהפך למבול, אני חייב למצוא שער לא נעול, כי שוב חזר אליי הבלוז"

"יש לה אף כל כך ארוך, אלוקים"

"כן הזמן הזה אבוד אבל לא בשבילי, הוא תלוי על עמוד ולא בגללי"

"דם מקומה שלישית נוזל לי על החלון, אבא את אמא דקר וירה לעצמו בראש, כלום לא עצוב, הכל כרגיל, כלום לא קורה פה"

עיניכם הרואות שככל שהטקסטים של הזמרים לבית משפחת בנאי נהיים יותר ויותר ביזאריים כך הם מקבלים חיבוק אוהד ותומך מהתקשורת שלא מפסיקה לראיין אותם וגם נותנת להם תוכניות רדיו, ראה מקרה אהוד ("תן לי את יבנה וחכמיה") בנאי שאמנם אומר שהוא חזר בתשובה אבל הטקסטים שלו הם חילוניים לחלוטין, הוא חבר טוב ומעריץ של עוכר ישראל שי פירון/פרעון.

והתשובה...

בני משפחת בנאי, לאורך כל עשרות השנים שהם מוכרים לציבור, הקפידו בכל הזדמנות להביע דעות שמאל מובהקות ובמקרים לא מעטים אף דעות שמאל קיצוני! כלומר, לא משנה אם אתה באמת זמר או לא, כל עוד אתה משרת את האג'נדה השמאלנית של התקשורת אז אתה הופך להיות מושא הערצתה. וגם היות ומדובר במשפחה ספרדית פרסית, הרי זה יתרון כי רוב הספרדים הם מצביעי ימין, אז גם ספרדים וגם מביעים עמדות שמאל? שווה לתקשורת להשקיע בהם.

זמרים הם אף פעם לא היו, אולי מדקלמי טקסטים ביזאריים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.