רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 19 בינואר 2017

ממולכדת מבחינה עסקית

מאת בני ברקי

שלום הרב אני מאוד נהנה מהבלוג שלך אני רוצה קצת לספר לך שאני מתגורר בבני ברק ואני הולך לשמחות ואני שומע אנשים  פרומרס שאין להם אינטרנט שמדברים ומספרים על כל מיני דברים שאתה כותב גם על כל הבדיחות בבלוג הם לא יודעים שאני יודע מהיכן זה לקוח
2 אני מנוי לקבל דיוחים על חברות כלכליות בישראל וראיתי אתמול שכתבת על מגוריט 
אז אני שולח לך צשהו טרי מהודעה שלהם אתמול בלילה ופרשנות של איש כלכלה בכיר אני מצטט
ערב טוב - דיווח קצת תמוה מצד מגוריט - מו״מ לרכישת מקבצי דיור ברמת
גן וברמלה תמורת 50 ו 125 מיליון שקל בהתאמה. אם שתי עסקאות אלו יושלמו אז יחד עם עסקת מידטאון הם ישקיעו 246 מיליון שקל לעומת כ-235-240 מיליון שקל שהיו להם בקופה בסוף ספטמבר.

המשמעות - החברה נדרשת למנף את
עצמה דרך הלוואות בנקאיות מאחר וסיימה ״לבזבז״ את ההשקעות שלה בשלוש עסקאות.

מדוע החברה מדווחת על מו״מ כעת? אין לי מושג. 

לדעתי המהלך של החברה לאשר תוכנית בייבק של מניות במחירים של 85 אגורות מעט ממלכדת אותה מבחינה עסקית.

מצד אחד החברה חושבת שלהיסחר מתחת לקופת המזומנים מהווה הזדמנות השקעה ראויה - מצד שני בתרחיש שכזה אין שום הצדקה לתרחיש שבו החברה תהיה מעוניינת לביצוע גיוס אקוויטי כדי לחתום על עוד עסקאות - במחיר שנמוך מהשווי הכלכלי. 

בקיצור - פלונטר.

מעבר לכך - צריך לזכור שעלול לקחת זמן רב עד שהחברה תראה את השקל הראשון משכר דירה - עד שבניית הנכסים תושלם ויתחילו להניב שכ״ד.

אין בנכתב המלצה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.