רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 7 באוקטובר 2016

כך הפכו המסעות של חסידי ברסלב באומן לתעשייה שלמה של סמים וזנות

מאת עמרי מניב ויצחק חברוני

לסמים, אלכוהול, נערות לווי ואלימות אין כל קשר למצוות השמחה של חסידות ברסלב. עם זאת, לפי תיעוד בלעדי של חדשות 10, מסורת העלייה לקבר הרבי הפכה בשנים האחרונות למופע מביך של מסיבות בבתי בושת והסתבכות עם המשטרה המקומית

השנה הגיעו לאומן כ-70 אלף ישראלים, תחקירן חדשות 10 יצחק חברוני היה ביניהם ותיעד במשך כמה ימים את מה שנעשה שם מאחורי הקלעים.

כך לדוגמה ניתן לראות בשבוע שעבר עשרות חסידים מתפרעים בנמל התעופה, רוקדים על דלפקי השירות ולא מאפשרים לנוסעים אחרים לקבל שירות. כל זה קורה בימים הכי עמוסים בנמל התעופה, בעיקר בשל הלוויתו של הנשיא שמעון פרס.

האווירה לא משתנה גם בעליה למטוס והופכת כפי שנראה בתיעוד לאלימה במיוחד. לטענת הדיילים בחברת התעופה אטלס ג'ט, אחד הנוסעים עישן בשירותי המטוס, הדייל ביקש ממנו את דרכונו והחסיד מתחיל לקלל ולאיים. הוא מניף לעבר הדייל את אגרופו.

בנוסף לאווירה האלימה בטיסות, סביב האירוע הדתי באומן התפתחה תעשיה של זנות וסחר בסמים, תעשיה שמנוהלת גם על ידי עבריינים ישראלים. כך זה נראה: מועדון מקומי באומן, מפגש בין מי שמבקש לרכוש סמים קשים לבין מתווך ישראלי.

לאחר שהוא משתכנע שלא מדובר בשוטר סמוי, הוא מוביל את החסיד לדירה של סוחר סמים ישראלי כדי לספק לו סם מסוג קריסטל מת'. רבים מהחסידים שמגיעים לכאן מתנהגים במתירנות מינית נרחבת, מכירים נשים אוקראיניות ומבלים איתן. לעתים המפגשים האלה מתקיימים תמורת כסף במסגרת תעשיית זנות שהתפתחה במקום.

במשטרת אוקראינה נערכים מראש להגעה ההמונית של החסידים, גם כ-100 שוטרים ישראלים הגיעו לאומן כדי לעזור בשמירה על הסדר, במקרה הזה שוטרים מעכבים חסיד שחשוד בגניבה מסוחר. חבריו שילמו לסוחר פיצוי והוא שוחרר לקול צהלות שמחה של החסידים.

במקרה אחר השוטרים מעכבים חסיד שהטריד לכאורה תושבת מקומית, חבריו מנסים לשכנע אותם להניח לו לנפשו. צריך לומר - רבים מעשרות אלפי החסידים המגיעים לאומן לא מעורבים כלל באירועים האלימים, אבל אלה שכן מוציאים שם רע מאוד למדינת ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.