רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 באוקטובר 2016

מגוון נושאים אקטואליים מתוך המשא המרכזי שנשא מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א בהיכל בית המדרש הגדול דושינסקיא בירושלים




בדרשה מיוחדת שנשא מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א היום בהיכל בית המדרש הגדול דושינסקיא בירושלים, התייחס מרן פוסק הדור למספר נושאים העומדים על הפרק, וקרא לאלפי המאזינים למחות על חילולי השבת ועל הקצאת שטח לרפורמים בכותל המערבי, כך גם עורר את אלפי בני העדה החרדית על תפקיד העדה החרדית, ושיבח את קהילת דושינסקיא בהיותם "עמוד היסוד שעליה עומד העדה החרדית".

הדרשה המיוחדת נאמרה היום בירושלים בהיכל בית המדרש הגדול דושינסקיא בירושלים, שהיה מלא מפה אל פה באלפים רבים מירושלים וסביבותיה שבאו לשמוע את "דרשת החג המסורתית" מפי מרן פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, כאשר גם כ"ק האדמו"ר מדושינסקיא שליט"א יושב ומאזין לדרשה כאחד העם באחד מספסלי בית המדרש בפשיטות מיוחדת האופיינית לכ"ק האדמו"ר מדושינסקיא שליט"א. לאחר הדרשה נכנס מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך לסוכת כ"ק האדמו"ר מדושינסקיא שליט"א, ושוחח עמו באריכות בענייני החג בהלכה ובאגדה.
    
לאחר שהאריך מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בשיעור תורני בענייני שמחת החג, ביקש לשבח את קהילת דושינסקיא, ואמר "פותחין כבוד אכסניה, קהילת קודש דושינסקיא היא יסוד שעליה מושתת ה"עדה החרדית", הדבר ידוע לכל שקהילת דושינסקיא בראשות כ"ק האדמו"ר שליט"א, עומדת שלא להניח לשום שינוי מדרך אבותינו שקיבלנו דור אחר דור, וזכות קיום העדה החרדית נזקפת אף לזכותם.
חילול השבת
בהמשך עורר על מספר עניינים אקטואליים אשר "יחד עם שמחת החג, חובה עלינו שלא להסיח דעת מהם". "לצערינו, חילול השבת מתרבה משבוע לשבוע, החנויות בעיר הקודש בירושלים נפתחות בשבת קודש ואין פוצה פה למחות כראוי לכבוד השבת, ומה נענה כשישאלו אותנו למה איננו עושים מספיק בשביל כבוד השבת.
כניסת הרפורמים לכותל המערבי
אנו זקוקים לרחמי שמים גדולים, ובפרט שהרשעים נלחמים בקב"ה בעצמו בכותל המערבי מקום שכינת עוזו, הם רוצים להכניס שם רפורמים שעושים צחוק מהתורה והקב"ה, ועלינו להכיר במצבינו בעת הזאת ולמחות כדת של תורה.
תפקיד העדה החרדית
תפקיד ה"עדה החרדית" לשמור על גחלת התורה וללחום את מלחמת ה' כדי שהתורה תישמר כפי שקיבלנו אותה, עלינו להמשיך את דרך אבותינו שהיו מוחים על כבוד השבת ולזעוק על חילולי השבת המתרבים בכל מקום ובירושלים עיה"ק - "צאו והפגינו"!
חובת מחאה
האם התייבשו רגשותינו עד שכבר לא אכפת לנו מהנעשה אצל אחינו הטועים? האם לא אכפת לנו מחילולי השבת ח"ו? מה נענה כאשר הקב"ה ישאל אותנו למה נמנענו מלמחות? זה הרי ביזיון גדול לעצמינו ולבנינו אחרינו אם אנחנו ח"ו "מתייבשים" עד שכבר לא אכפת לנו ללחום את מלחמת ה'.
יד אכזר שאין כמוה פגעה בישראל
אנחנו נמצאים במצב של סכנה גדולה מאוד, יד אכזר שאין כמוה פגעה בישראל, הורגים בנו באנשים נשים וטף, אבל כשמתבוננים רואים שהכל מיד ה'.
זכורני שלאחר השואה האיומה כאשר רוב הפליטים היו סבורים שכבר אין תוחלת ותקווה להעמיד מחדש דורות של תורה, השתוממנו כאשר ראינו איך פרחו מחדש מוסדות תורה וחסידות בכל העולם שלא כדרך הטבע, כך גם היום אנו יודעים שהקב"ה נוהג עמנו שלא כדרך הטבע, ויגאלנו בגאולה העתידה שלא כדרך הטבע".

לגלריה כנסו כאן:








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.