רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 25 באוגוסט 2016

אשירה אצל המזבח

לכבוד הרב חיים שאולזון

הרגע סיימתי שיחת טלפון עם תלמיד חכם שסיפר לי דברים כהוויתם.
ישנו אברך צעיר חתן בן עשרים בשם יהודה זדה, שהחליט בתמימות לכבוד יום חתונתו, להפיק חוברת תורנית בה משא ומתן של תורה, להשיב על השגות הרב עובדיה מהקושיות שהקשה על הרב בן ציון הרב אבא שאול, ומטרתו כמובן לשמוח ולשמח בחתונתו.
יצא עליו קצפו של זה האיש נושא גלימת הראשון לציון אשר לשונו תיהלך בארץ כתער מלוטש, וכרגיל מכיון שנתנו לו לפתוח פה בכל הזדמנות ברמקון  ה ל ו ו ין  הארור, החליט לפתוח פה על מי שבא לו אז לא בחל בשום דרך רק הלבין פניו של החתן צעיר זדה ושפך את דמו ברבים ולא נחה דעתו על שאיחל לו ביום חתונתו שיהיה לו ״שלום בית״. 
כמו שהיה עושה שמקלל בלשונו המתגלגלת גם את אחיו בני אביו ובני אמו כידוע...
כל חכמתו לרדת על מי שלא יכולים לענות לו.
לאחרונה ״המתמיד״ הנודע האוהב במיוחד לצפות בסרטי ״נשיונל גאוגרפיק״ החליט להטיף מוסר לכל רבני וחכמי ישראל, שאם הם באים לחתונה להגיד מזל טוב להיות בחופה ולברוח, חס וחלילה שלא יבטל תורה.
כלומר : ראשית הוא המטיף הראשי לכל חכמי ישראל.
לשמח חתן וכלה, מאן דכר שמיה? ביטול תורה, הוא צדיק וחסיד ומתמיד מכל חכמי ישראל ספרדים כאשכנזים, לאורך כל הדורות .
ואז על הדרך להלבין פנים ברבים, ש״כל המלבין פני חבירו ברבים אין לו חלק לעולם הבא״  ולא מפריע רק למי שאולי בכלל לא מאמין בעולם הבא.
והעיקר הגאוה והגדולה,  ״היוהרא״ זה מה שזה, ארורה הגלימה, וארור הלווין המעלה כאלה שעליהם יש לדרוש את דרשת רבותינו.
״לא תטע לך אשירה כל עץ אצל המזבח״ כל המעמיד דיין שאינו הגון כאילו נוטע אשירה אצל המזבח!
בעוונות הרבים והרעים בעקבתא דמשיחא חוצפא יסגא וכאלה שאפילו עיון תוספות מהרש״א פשוט אינם יודעים, וכל כוחם הוא רק בהעתק הדבק מספרי זולתם, מתהדרים בתארים לא להם.
מטיפים מוסר ״להתמיד״ בתורה בזמן שהם חלק רב מהשנה רק מסתובבים בחו״ל לאגור ולאסוף כספים ולהתעשר על חשבון אמונתם ותמימותם של גבירים עמי ארצות וטפשים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.