רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 21 ביולי 2016

מעט הנהגות ומילי דקדושה מספרו החדש של כ"ק האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

לכל ידידינו היקרים ולכל בני קהילת קודש שובה ישראל בכל אתר ואתר מבקשים מכולם להעתיר בתפילה בעד מורנו ורבנו עט״ר *רבי יאשיהו יוסף בן הרבנית זרי לרפואה שלמה ולבריאות איתנה*.
*מעט הנהגות ומילי דקדושה מספרו החדש של כ"ק האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א העומד לצאת לאור בקרוב "מזמור שיר ליום השבת אענה חלקי גם אני"*
א. סעודת שבת בבוקר היא סעודת אברהם אבינו ע"ה, ובזכותה נינצל מדינה של גהנום.
ב. כשיתחיל סעודת שבת יאמר: הֲרֵינִי אוֹכֵל לִכְבוֹד שַּבָּת קֹדֶשׁ:
ג. בשבת טוב לקרוא בספרי קבלה, ודרשו דורשי רשומות, ה'שתחוו ל'ה' ב'הדרת‏ ק'דש, ראשי תיבות, 'קבלה', כי אין מקום לקליפות לאחוז. ובחול ירבה בהלכה, ראשי תיבות, ה'ריעו ל'ה כ'ל ה'ארץ, זה לימוד הלכה.
ד. ידע האדם, שבכל שבת ישתדל לחדש חידוש חדש בתורה הקדושה. ואם לא חידש, לפחות ללמוד דבר חדש בתורה שעדיין לא ידע, כי בכל מוצאי שבת הנשמה עולה לשמים, ושואלים אותה מה דבר חדש חידשת או למדת, ואם לא יודעת נדחית היא מחוץ להיכלות.
ה. במנחה של שבת, כשיאמר "ובא לציון"  במילים "כי לא עזבת' דורשיך' ה'", יכוין בשם כהת, ורמוז בסופי תיבות עזבת' דורשיך' י-ה-ו-ה', ויש כח בשם קדוש זה להציל את האדם מאנשים רעים.
ו. סעודה שלישית היא סעודת יעקב אבינו ע"ה, ובזכותה נינצל ממלחמת גוג ומגוג, שהם שבעים אומות העולם כנגד שבעים נפש שירד יעקב אבינו לארץ מצרים.
ז. סעודה שלישית כשמה כך קיומה, ומי שמקפיד ביותר בסעודה שלישית, הרי הוא כמי שקיים שלוש הסעודות יחד. משום שסעודה ראשונה הוא רעב, וכן שניה, ובשלישית אפשר שלא. וכאשר מקפיד בה, נותן כח לכל השלושה סעודות יחד, שכולם נעשו לכבוד שבת קודש לשם שמים.
ח. נחלקו הראשונים ביסוד חובת ההבדלה, יש אומרים שמצוות ההבדלה היא מדאורייתא כמו קידוש, וזה בכלל "זכור את יום השבת לקדשו" בין בכניסתו ובין ביציאתו, ויש אומרים שהיא מדרבנן. וודאי אם הבדיל בתפילה, לכולי עלמא מצוות ההבדלה על הכוס נהיית דרבנן.
ט. ישפוך מן היין עד אשר ישפך מחוץ לכוס, כדברי חז"ל בית שלא נשפך בו יין כמים אין בו סימן ברכה, ועושים כן לסימן ברכה.
י. יקפיד לברך ברכת "בורא מאורי האש" על נר שעווה, ושעווה ר"ת ה'מייחדים ש'מך ע'רב ו'בקר.
יא. כשמריח את נר ההבדלה, יאמר: זִכְרוּ תּוֹרַת מֹשֶׁה עַבְדִּי:
יב. יטבול אצבעותיו ביין, וישים על עיניו ויאמר ג' פעמים: מִצְוַת יְהוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם:
יג. יאמר במוצאי שבת קודש פיטום הקטורת, דבר זה סגולה גדולה להצלחה ופרנסה לשבוע הבא לטובה.
יד. יקפיד לומר פיוטים במוצאי שבת, ללוות שבת המלכה.
טו. במוצאי שבת נפתחים ז' מדורי גיהנום, ויזהר ללמוד תורה כמה שיותר, למתק הדינים מעליו ומעל כל נשמות ישראל.
טז.  ילמד מעט בספר הקדוש "נועם אלימלך" בפרשה הבאה עלינו לטובה ולברכה.
יז. ירבה בהדלקת נרות במוצאי שבת קודש.
יח. סעודה רביעית היא סעודת דוד המלך, ובזכותה נינצל מחיבוט הקבר.
יט. גם נשים יקפידו בסעודת מלווה מלכה, ובכף החיים חיזק עניין זה, והביא סגולה גדולה לאישה שלא תתקשה בלידתה בזכות מלווה מלכה.
כ. מי שלא יכול לאכול פת, יאכל פת הבאה בכיסנין.
כא. הזמן של סעודה רביעית לפי רבנו הבן איש חי (פרשת ויצא, כז) הוא אפי' עד חצות הלילה, שמה שאמרו עד ארבע שעות, הוא מצוה מן המובחר, אבל בדיעבד עד חצות לילה יכול לקיימה.
כב. מי שסובל מעצבות יקפיד מאוד בסעודת מלוה מלכה, לשתות כוס של חמין, ויאמר ג' פעמים: וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם: ר"ת חמין במוצאי שבת מלוגמא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.