רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 31 ביולי 2016

עליית 'חרדים' מאנשי הפלג להר הבית - השתיקה והגיבוי

מאת שניאור מרקוביץ - מרכז החדשות

לפני שנתיים כאשר פורסם אודות עלייה להר הבית על ידי מספר יהודים חרדים שאינם מהציבור הליטאי, יצא עיתון הפלס בכותרות בומבסטיות, תוך שהוא מנצל את הענין ברוב עזות ורשעות, ומאשים את המצב בכך שמאז פטירת הגרי"ש אין גדולי ישראל כביכול. כך גם בשנה שעברה כאשר עלו כמה חרדים כנ''ל, יצא אותו עיתון בקול רעש גדול, כאשר הכל מכוון לאותה מטרה.
ואילו כעת, כאשר מתברר שבנו של בכיר הפלג קלט את המסר הקלוקל של "אין גדולי ישראל", ונטל לעצמו את הסמכות להכריע בשאלות של כרת בניגוד לדעת גדולי ישראל זצוק''ל ויבלחט''א, ועשה את אותו הדבר, יחד עם חברים נוספים, עיתון הפלס שותק וממלא פיו מים, ולא כותב מילה על הנושא החמור שפושה בקרב צעירי הפלג נטולי עול גדולי ישראל.
יתירה מזו, מתנהלת פעילות השתקה, בכדי שהאתרים וכתבי התקשורת ה'חרדיים' לא יכתבו ולא ידברו על זה כלל ועיקר, וזה אכן עלה בידם. 

אך האמת היא, שבאופן פנימי יש גיבוי למעשים אלו, כך למשל כעת שפורסם שבנו של בכיר הפלג יוסף פטרוב עלה להר הבית, נשמע אביו עם הבעת מילות תמיכה עקיפות, כאשר עולה מהם שלא איכפת לו הדבר כלל.

כך גם יש את הגיבוי של ראשי הפלג, המתבטא בכך שבחורים שעושים זאת אינם נזרקים מהישיבה. כפי הכלל הידוע שם, שמה שאומרים בחוץ ומה שעושים בפועל הם שני דברים שונים.
יצויין, שאותו ז. כ-ט. מישיבת מעלות התורה של מנהיג הפלג הרב אוירבך, כבר עלה בעבר להר הבית, אז קרא לו הרב אוירבך ואמר לו "תלך לשבוע. אני לא יכול שתהיה בישיבה בגלל שכולם מדברים", ואח''כ הוא חזר כמובן.

ובכן מתברר שכל הזעקות שלהם על העלייה להר הבית היו אך ורק ניצול המצב לצורך פוליטי בלבד ולמען ערעור סמכות גדולי ישראל, ולכן כאשר כעת הדבר בא על ידי אנשי הפלג עצמם הם שותקים ולא אומרים דבר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.