רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 21 ביולי 2016

לכו בנים שמעו לי

לפני למעלה מחמישה חודשים, החל כבוד האדמו״ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט״א, מנהיג קהילת ׳שובה ישראל׳, לרצות את הגזרה הקשה שנגזרה עליו, לאחר העוול הגדול שנעשה לו. 
מאז, הוא שוהה במרכז הרפואי של שב״ס (מר״ש) והוא מקדיש את ימיו ולילותיו, ללימוד תורה ולכתיבת ספרי קודש חדשים.
קהילתו של האדמו״ר שליט״א, אומנם ספגה הלם קשה מאוד עם הגזרה שפקדה את האדמו״ר פינטו, אך עפ״י מצוות רבם הנערץ, קהילתו לא עצרה לרגע וגם בזמן שהותו של הרב במר״ש, חסידיו ממשיכים, בדווקנות וביתר שאת ועוז, בדרכו של רבם ובניהול השוטף של מוסדותיו, בארץ ובעולם.
עבורם, התקופה הזו, זהו ניסיון משמים של הצדיק, גדול הדור, בדיוק כפי שקרה לכל צדיקי וגדולי הדור במשך כל ההיסטוריה.
אחד מתלמידיו אמר כי:״ כבוד הרב אומר בשיעורים שלו, כיצד יודעים אם הייסורים שאדם עובר הם ניסיון שמיימי או שזהו עונש על מעשים? אם בתקופה הזאת של הייסורים האדם מתקדש ומתעלה בהתעלות נפש גדולה וזוכה בקרבה עצומה להקב״ה אז יודעים שזהו ניסיון משמיים. ב״ה זכינו שכבוד הרב כותב את ספרי הקודש העצומים ביותר שנכתבו  מזה מספר דורות, רק מלקרוא את התורה של כבוד הרב אפשר להבין באיזה התעלות נפש עצומה כבוד הרב נמצא ובאיזה קרבה להקב״ה. הקדושה של כבוד הרב זה פחד ואימה.״
אפשר היה לטעות ולחשוב כי אולי הריחוק הפיזי מכבוד הרב, או אולי הנסיבות, עשויים לפגוע ולהשפיע על חצרו של הרב. אולם, מי שעוקב בחודשים האחרונים, אחר קהילת האדמו״ר, לא יכול שלא להתפעל מהעובדה כי מוסדותיו מתנהלים ממש כדבר דבור על אופניו. 
כל שעומד לנגד עיניהם של חסידיו ותלמידיו של הרב - מלבד הערצתם הגדולה לרבם - זוהי הבטחתם לרבם כי היעדרותו הפיזית לא תפגע, כהוא זה, בעולם החסד והתורה של מוסדותיו. 
כששאלנו את חסידיו של הרב, הכיצד הם מצליחים לקיים את הוראותיו ותורתו של רבם ללא נוכחותו הפיזית, השיבו לי בעיניים יוקדות אש כי: ״שובה ישראל זה דבר יחיד במינו, האש של שובה ישראל לעולם לא תכבה! זה דבר שהוא לדורי דורות. שובה ישראל זה מפעל של חסד ותורה שלא קיים כמותו בכל העולם כולו.  כבוד הרב תמיד אומר כי הגדולה היא בקיום של ׳לכו בנים ושמעו לי׳ כלומר כשהבנים לידי וודאי שהם שומעים לי ונוהגים כמנהגי, אבל דווקא כשהם לא לידי, כשהם רחוקים ממני, אז זה ׳שמעו לי׳״. 
ואכן, כשהגעתי לבניין הישיבה ברובע י״ב באשדוד וביקשתי להיכנס לעובי הקורה, נוכחתי לראות שכך הם פני הדברים.
בית התמחוי של המוסדות, הפועל בעיר אשדוד, מחלק מידי יום מנות מזון ארוז ומבושל, ליותר מ-4000 משפחות, עד לפתח הבית.
החלוקה הגדולה של ״הקמחא דפסחא״ - חלוקת המזון לנזקקים לקראת חג הפסח - הייתה השנה עצומה ומיוחדת במינה. האדמו״ר פינטו ציווה על חסידיו, כי השנה הוא מבקש להכפיל את מספר האריזות המחולקות.
׳שובה ישראל׳ נחשבת מזה למעלה מ-15 שנים, לאחד הארגונים הגדולים ביותר המחלקים מוצרי מזון לנזקקים לחג הפסח ולראש השנה. מידי שנה מספר המנות הולך וגדל ואולם השנה, מספר האריזות היה הגדול ביותר, למעלה מ-15 אלף משפחות, בכל רחבי הארץ, קיבלו את סלי המזון העשירים של ׳שובה ישראל׳.
קרן  האלמנות והיתומים, הקיימת במוסדות מזה למעלה מ-10 שנים - המונה כ-180 אלמנות, שלהן מעבירים מהמוסדות, מידי חודש מלגה כספית בסך של 4,000 עד 10,000 ₪ -  ממשיכה כמנהגה ובכל ראש חודש מקבלות האלמנות את העזרה הכספית החודשית. 
אחד מחסידיו של הרב אמר כי: ״ בחודשיים הראשונים של הגזירה הקשה, ביקש כבוד הרב לתת לאלמנות תשלום כפול וזאת על מנת למנוע מהן את החשש והדאגה, שמא היעדרותו של הרב תפגע בעזרה החודשית המוענקת להן״
אם כן נראה כי התקופה הזו שעוברת על האדמו״ר פינטו ועל קהילתו, לא רק שאינה מקשה על חסידיו, אלא אף מדרבנת אותם לפעול ולהמשיך ולקיים את דרכו והנהגותיו של האדמו״ר, במלוא המרץ.
כמו עולם החסד, כך גם עולם התורה בקהילת ׳שובה ישראל׳ פורח ומשגשג. התקדשותו של האדמו״ר פינטו משפיעה על כלל חסידיו ותלמידיו, הלמדים ומפיצים, בקול תרועה גדול את תורתו הקדושה של רבם.
במשך החודשים האחרונים, חולקו למעלה ממיליון עותקים של ספריו החדשים של הרב, בארץ ובעולם. סיפורי ניסים ונפלאות הנעשים עם לומדי תורתו, נשמעים מכל עבר.
מאות אלפי דיסקים המשמיעים את שיעוריו של האדמו״ר מחולקים בכל רחבי הארץ. דברי התורה היוצאים מפיו של האדמו״ר מידי יום, מועברים באמצעות הדואר האלקטרוני, לעשרות אלפי אנשים המנויים בחלוקת דבר התורה היומי מפי האדמו״ר וכמובן, שיעור התורה השבועי של האדמו״ר, שהינו בעל שם דבר בכל העולם, ממשיך להתקיים באמצעות פלאי הטכנולוגיה המתקדמים ומשודר בוידאו בכל הקהילות בארץ ובעולם. 
אנשי קהילתו של האדמו״ר מספרים כי בחודשים האחרונים קהילתם חזקה ואיתנה מתמיד. הגעגועים העזים לרבם, והקדושה שיונקים מתורתו, ממריצים אותם במלוא הכח והעוצמה לעשות ולקיים את רצון רבם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.