רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 7 ביוני 2016

'היתר מאה רבנים' שפיתח מלחמה קשה בין הרב שך ובריסק - תלמיד בריסק זועק על העוול הנורא שעשה הרב שך לבריסק

ראש ישיבת לייקוואוד מכייף בסקי בשווייץ
מאת  תלמיד בריסק

לכבוד ר' חיים
שלום וברכה

אתה כותב תמיד על הרב שך וכל מלחמותיו עם ר' חיים גריינמן, הרב עובדיה, סלבודקא ומשפחת פוברסקי, משום מה נעלמה ממך המלחמה הארורה שניהל נגד בריסק במשך שנים ועם ההיתר הפוליטי נגד ההלכה של מאה רבנים שמהם יצא העגל שהתארס לפני שבועיים בנו של מלכיאל קוטלר עם ספרדיה.

איך אפשר לעבור לסדר היום על הרשעות והאכזריות של הרב שך שהיה שפל חיצי הדור - כלשונו של הגאון רבי רפאל סולווייצ'יק זצ"ל - שעשה שימוש ציני בשמו של מרן הגרי"ז כדי להפוך את עצמו לגדול וכביכול ממשיכו בעוד שכל מי שהסתובב בבית ובשיעורים יודע שהוא היה סרח עודף שם ולא הבין דבר וחצי דבר. אבל בשביל הפוליטיקאים הרב שך שעשה את רצונם היה טוב להלביש עליו כאילו הוא הוכתר בבריסק. בעוד שבכל בריסק מדברים עליו כל דבר אסור ורואים ברב שך עוד לפני ההיתר מאה רבנים אדם קטן מאוד בכל העניינים והמושגים. כל מי שהיה במחיצתו של הרב שך והכיר את האיש באותן זמנים יודע כי לולא ריחמו עליו לא היו נותנים לו להכנס לבית רבינו.

בהיתר מאה רבנים ראו לאן אדם שפל יכול להתדרדר. בגלל הכספים שמגיעים מכיוון לייקווד ומשפחת קוטלר הסכים הרב שך להפוך את העולם להשיג היתר מאה רבנים כאשר הרבנים שחתמו אמרו שאין לזה שום יד בהלכה וחלקם הודו שעשו זאת רק בגלל לחץ ואיומים.

לידיעתך ר' חיים המחבלים לא התחילו היום. מנהיגם הרב שך לימד אותם את השיטה של אלימות ולעקם את התורה ואת ההשקפה לפי הצרכים הפוליטיים.

ר' מיכל פיינשטיין חתנו של מרן הגרי"ז התבטא על הרב שך שלא ייצא מהגהינם לעולם ואין לו עולם הבא וכידוע שכך התבטאו עליו גם חבריו מהישיבה שהכירו את האיש הזה שכל ימיו היה רק ריב מדון ומחלוקת והציג את עצמו כאילו הוא המגן על הדת וטהרת הקודש בעוד שכל ביתו היה רקוב מהיסוד בן חילוני ובת משוגעת, משפחה רקובה והרוסה כיאה לאדם רע מעללים.

לא הייתה פרשה מלוכלכת כזאת בציבור החרדי עם כל כך הרבה רוע ורשעות כמו מה שהרב שך עשה בהיתר מאה רבנים.

בימים אלו שפרסמו בראש כל חוצות שהבן פקועה של ההיתר מאה רבנים נהיה חתן יש להזכיר לציבור הגדול שקוראים אותך את ההיתר מאה רבנים שעשה הרב שך שם רשעים ירקב.

הרב שאולזון אני מצפה ממך שתספר לציבור הענק מה באמת היה בהיתר מאה רבנים כדי שלא יצליחו להשכיח את הפרשה הזאת. 

חיים שאולזון משיב:
לא שכחתי מן הפרשה וגם לא התעלמתי, דפי 'פנים חדשות' מלאים עם כל הפרטים, במשך של כמה שנים כתבתי בנושא, וגם עתה כשהנושא על סדר היום אני לא שוכח ממחלוקת הרב שך ובריסק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.