רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 17 ביוני 2016

חכם מישחק - מיהו יצחק יוסף - פרק ו - ראש ישיבה או ראש מאפיה

מאת לשם שמים - להעביר גילולים מן הארץ
 בפרק הזה אני פותח תיבת פנדורה מלאה בחומר נפץ, מדובר בחשד לשלל עבירות פליליות חמורות ביותר, ביניהם גם נסיון לרצח.
בפרק ב' הזהרנו את חכם משחק שיתכונן לכך, אז הנה זה בא, אתה מוכן חכם מישחק?
אנחנו מתחילים:
מה הייתם אומרים על "רב" שקורא אליו למשרדו שניים שלושה מתלמידיו ומסיתם בדרך קבע ללכת בלילה ל"מבצעים ליליים" בתשלום? מה הייתם אומרים על אדם ששולח בחורים לתפוס את הדוד שלו בקרן זוית ולהכותו עד זוב דם? ומה הייתם אומרים אם מדובר על ראש ישיבה? ומה הייתם אומרים אם מדובר על הראשון לציון כבוד הרב יצחק יוסף בקלונו ובעצמו?
שוב אני נאלץ להטריח אותכם במעט רקע תקופתי, בכדי שתבינו את רוח התקופה בימים ההם ועל שום מה המהומה:
הימים ימי הקמת גוף ה"מרביצים", למי שכבר הספיק לשכוח, מדובר בחבר רבנים ספרדים, ביניהם ראשי ישיבות חשובים יותר או פחות ממשפחות עדס וטולדנו בעיקר ועוד, שעשו יד אחד כנגד ש"ס בראשות אריה דרעי, וזאת לאחר שסבלו מנחת זרועו את הקיצוצים בתקציב אחר שלא הסכימו להשתחוות אליו ולהחזיר לו את ה"המעטפה הסגורה" שבה נדרשו להחזיר כשליש מסכום התקציב. ולאחר שניסו שוב ושוב להסביר למרן זצ"ל כי אריה דרעי לא תומך בישיבות אלא גונב מישיבות, מרן זצ"ל סירב להאמין להם והרחיקם מעליו, להם לא נותר ברירה והם החליטו להתנתק רישמית ממרן הרב עובדיה זצ"ל ומהנהגת ש"ס המושחתת, והקימו ארגון שנקרא "מרביצי התורה" כך שהימים היו מאוד מתוחים, תוסיפו לכך גם את ה"מלחמה הקרה" בין מרן זצ"ל לרב שך זצ"ל באותה התקופה, ותבינו עד כמה הדם משני הצדדים היה מאוד 'חם' שלא לדבר על 'דם רע'.
זאת בדיוק התקופה שישיבת חזון עובדיה הוקמה בגבעת שאול בירושלים (לפני שעברה לרוממה), צריך להבין, שבחורים שמסכימים להגיע לישיבה חדשה כזאת, מראש ניתן להגדיר אותם כ"חסידים שרופים" של הרב עובדיה זצ"ל, תוסיפו לכך את התמימות והנאביות של הבחורים, תוסיפו לכך את הדם הרותח בקרב בחורים בשיא כוחם ומרצם, תוסיפו לכך את מאורעות התקופה הלוהטים הנ"ל, תוסיפו עוד קמצוץ של אמונת חכמים עיוורת בראש ישיבה שחקן מדופלם, וקבלו בבקשה חומר מושלם להסתה, כחומר ביד היוצר ממש... ואת ה"חומר" הזה ניצל יצחק יוסף עד תומו לצרכיו ולנקמות אישיות ברבנים שהעזו לדבר נגדו או נגד האינצקלופדיה החלולה שלו 'ילקוט יוסף'.
אבל לא נעים לשלוח בחורים בגלל אינטרס אישי צר, מה יגידו?, אז יצחק יוסף מצא דרך גאונית איך לעטוף את הכל ב'מלחמת מרן', כביכול מלחמה בשם אביו, על כך שהם מצערים את ה"רב" על כך שהרב זצ"ל חולה בגללם ושצריך לעקור אותם מן העולם, מי בינינו ידע אז את מה שאנחנו יודעים היום על שורש הסיכסוך (כפי שהסברתי לעיל), אף אחד, כל בחורי הישיבה השתכנעו במיידית כי מדובר בזרע עמלקים שמצווה למחותם מן העולם ויפה שעה אחת קודם.
את עבודת השטח למההסתה ועד לחלק המבצעי חילק יצחק יוסף לשלושה חלקים ובתחכום די רב:
חלק א' – מעגל חיצוני: בכל שיעור ושיעור שלו בישיבה היה מכניס רעל נוטף ארס על הרבנים הללו של המרביצים, ועל הגדולים האשכנזים שכביכול שונאים את אבא שלו כי הם מקנאים בו, כך היה מחקה בלעג את הרב שך בצעקותיו עם לשון בחוץ, כך היה מחקה את הרב אלישיב כשהוא מניח את ראשו על ידו השמוטה ואומר: "אבא שלך הרס לנו את כל מה שהחזון איש עשה בבני ברק" (בהתייחסו להיתר מכירה בשמיטה כמובן) וכך היה מחקה בלעג את מרן רשכבה"ג קודש הקודשים הרב שטיינמן שליט"א צדיק יסוד עולם, שכביכול הוא צוחק על אבא שלו כאחד הפרחחים ברחוב, עפ"ל.
חלק ב' – מעגל אמצעי: כאן היה נכנס יותר לעובי הקורה, כשהיה עובר בין הבחורים באמצע סדר, והיה מתחיל לחמם אותם בפוליטיקה מלוכלכת, אבל כאן היה מכניס ארס הרבה יותר חזק, כך סיפר על רב בשם שולזינגר שאמר כי מרן זצ"ל לא ראוי לשתות את מי הרגלים של החזו"א ועוד משפטים מזעזעים כל נפש חיה, שלא לדבר על בחורים בישיבת מרן זצ"ל.
חלק ג' – מעגל פנימי סגור: החלק העיקרי, כאן היה קורא אליו למשרד בחורים מהקיבוץ, שהתברכו בחכמה ובאומץ לא מועטים, ואיתם כבר היה יושב על ה'תוכניות המעשיות'.
כך החלה "תקופת הפיגועים", כאשר מדי לילה היו יוצאים כמה בחורים עם משימה מוגדרת מראש, בדרך כלל היה שולח את המיומנים יותר, המתוחכמים יותר, והשרופים יותר, אני כמובן לא אחשוף בשלב זה שום שם מביניהם כי הם לשם שמים נתכונו והיו מוסתים עד לעמקי נשמתם, וגם כפי שכבר הסברתי אין רצוני שיפגע כל מי שלא על שם יצחק יוסף יקרא.
בשלבים הראשונים היו אלו רבני ה"מרביצים" אשר זכו לביקורי בית מדי יום ביומו או מדויק יותר, מידי לילה בלילו, החל מהזמנת פיצות ומשאיות בטון לביתם, עובר להטרדות טלפונים להם ולבני משפחתם עד לתוך הלילה, וכלה בריסוס על דלתותיהם ובשריפת מכוניותיהם עד לאבק.
לא אשכח את הבוקר בו חזרו שניים מחוייכים והתקבלו הישר למשרדו של יצחק יוסף ובישרו לו על שריפת המכונית החדשה של אחר מרבני משפחת טולידנו, יצחק יוסף מצידו תיגמל אותם על ההצלחה.
באחד מהימים, כאשר היה כינוס של המרביצים, התקשר מאן דהוא לאשת אחד הרבנים מהמרביצים, והודיע לה כי הוא פרופסור ידוע מבית חולים הדסה עין כרם, וכי בעלה נפצע קשה מאוד בתאונת דרכים בדרך לכינוס, וכי הוא מת על שולחן הניתוחים ושעליה לבא מיד לבית החולים, האשה המסכנה קבלה התקפת לב מהידיעה הכוזבת ונשלחה בעצמה לבית חולים (את המעשה הזה עשה דווקא שלוחו של דוד יוסף מהכולל שלו, הם הרי היו מתחרים ביניהם מי יעשה מבצעים נועזים יותר).
רבנים חטפו מכות באמצע הרחוב, אחד הרבנים ניצול מנסיון רצח ממש לפי הידוע לי, ועוד היד נטויה...
מישהו מכם זוכר את העלון השבועי "תודעה", מדוע הוא כבר איננו ב"תודעה" שלנו? ניחשתם נכון, משרדיו שבבני ברק עלו כליל באש באחד מלילות שישי, וזאת בשליחותו הישירה של יצחק יוסף, וזאת על שום שהעזו לכתוב שמרן הרב שלמה זלמן אויערבך זצ"ל סירב לדבר עם הרב עובדיה זצ"ל כשזה הגיע לנחמו על פטירת הרבנית אויערבך זצ"ל.
אני רואה שכבר התעייפתם מדוגמאות על הפיגועים, אז תתעוררו, תשמעו דבר שלא יאומן גם כי יסופר, אבל על עובדות אי אפשר להתוכח, בבקשה:
יום ראשון אחד, הגיע יצחק יוסף לישיבה כשבאמתחתו לא פחות ולא יותר עיתון ידיעות אחרונות, את העיתון הוא לא נרתע מלהכניס הישר לבית המדרש ליד ארון הקודש, מה כל כך דחוף, מה בוער? הוא קרא אליו בחורים והראה להם כתבה מיום שישי שבו התראיין שם אחיו של מרן זצ"ל, הלא הוא דודו הרב נעים ז"ל, שם בכתבה באחד מהמשפטים הוא מתח ביקורת על כך שהרב עובדיה "תמים, ושהעסקנים של ש"ס והבנים שלו מטעים אותו ומשתמשים בו לצרכם" (אני כמובן מצטט מהזיכרון, יתכן שהשתמש במילים שונות מעט, אבל ברמת העיקרון זה כל מה שהיה שם), יצחק יוסף הרשע החל להתסיס את הסובבים, "ראיתם איזה חוצפן, רשע, עם הארץ, לא מתבייש לדבר כך על אבא שלי" כמובן שכבוד עצמו כאב לו ולא כבוד אביו, אך אין זה משנה, לאחר מכן הניח את העיתון מתחת למחשבו והחל לתקתק את גחמותיו החדשות באינציקלופדיה ילקוט יוסף (רק שתבינו את רמת ה'קדושה' של ספריו) באותו יום לא האמננו לשמוע כי יצחק יוסף שלח את שני המחבלים הראשיים שלו אחר ששילם להם כסף ונתן להם כתובת מדוייקת והורה להם לחכות לדודו ליד ביתו בשעה מסוימת ולהכות אתו עד זוב דם.
יש לציין כי הבחורים, כמה שהיו חמומים, כאן הם הבינו שמדובר בחציית כל הגבולות, הם הלכו למבצע וחזרו כעבור כמה שעות וסיפרו לו שהמבצע לא התאפשר, ושכדאי לותר עליו מחמת "קשיי שטח ולוגיסטיקה" ומחשש שיתפסו, הפחד שמה יתפסו חילחל גם ליצחק יוסף שהורה להם לוותר כרגע, "אבל בפעם הבאה נראה לו מה זה" אמר...
אם אתם לא נפלתם מהכיסא, אני לא מאשים אתכם, אנו חיים היום בתקופה שכבר שום דבר לא מזיז לנו, תחשבו על כך שראש ישיבה שולח בחורים ומשלם להם בכדי שיכו עד זוב דם את הדוד שלו, שהוא אח של גדול הדור, שהוא אדם מאוד מבוגר וירא שמים בעצמו, מה תגידו על זה? עכשיו תבינו שלרמת השחיתות והאכזריות וגם הטיפשות של יצחק יוסף, אין גבולות!!!
מה עם כל הגזל והשחתת הרכוש? יותר גרוע מכך, מה עם השחתת הנפש העדינה של הבחורים הצעירים? מה עם הגזל לחברות הפיצות שהיו מתרוצצים כמשוגעים ברחבי ירושלים למשלוחי פיצות שלא היו ולא נבראו, מה עם חילול ה' שאין כדוגמתו, מה עם "לא תרצח" "לא תגנוב" "לא תנאף" הא חכם מישחק?
לשם השוואה עם אביו הגדול, מרן זצ"ל, אספר בקצרה כי כאשר פנו אליו תורמים עשירים מחו"ל בשאלה אם להפסיק תקציבים לישיבות של המרביצים הנ"ל, מרן הזדעזע והתחלחל ואמר בשום פנים ואופן, ולא עוד אלא שהלל ושיבח את ראשי הישיבות ואמר כי כל הדברים שקר ושהם ביחסים טובים, וכך המשיכו לתרום להם, כך היא דרכה של תורה, של גדול בתורה אמיתי, וראו מה בין תלמידיו של אברהם אבינו לתלמידיו של בלעם הרשע...
כותב הטור, מודיע בזאת כי ברגע שהדברים יצברו תאוצה ולכשיתרשם כי יש רצון כנה לפתוח בחקירה מקיפה על הדברים הנ"ל, הוא יספק חומר וכלים נוספים השמורים עימו לשם סיוע בהפללתו של יצחק יוסף ולשליחתו למקומו הראוי, לכלא, אולי נוכל לארגן לו גם חברותא את פטרונו אריה מכלוף.
מצווה לפרסם ולהפיץ למען ידעו כולם מי הוא "חכם משחק", ועוד חזון (עובדיה) למועד בעז"ה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.