רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 24 במאי 2016

*דבר תורה אשר קידש כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א ליום שני ט"ו אייר התשע"ו*

*"וזכרתי את בריתי יעקב ואף את בריתי יצחק ואף את בריתי אברהם אזכור והארץ אזכור"*
וצריכים להקשות, מדוע בכל האבות נאמרה זכירה וביצחק לא נאמרה זכירה, *"וזכרתי את בריתי יעקב"* נאמרה זכירה. *"ואף את בריתי יצחק"* לא נאמרה זכירה, *"ואף את בריתי אברהם אזכור"* נאמרה זכירה. מדוע ביעקב ואברהם נאמרה זכירה, וביצחק לא נאמרה זכירה?
אלא אפשר לבאר ולומר יסוד גדול, שכאשר הבנים עושים את מעשי האבות, גם כן מתעוררת זכות האבות בשמים. והנה אברהם יצחק ויעקב מסמנים שלושה עמודים, אברהם מסמן את עמוד החסד, יצחק מסמן את עמוד המסירות נפש, יעקב מסמן את עמוד התורה.
הקדושה, חסד, ותורה לא תמיד יש בעם ישראל, יש זמנים שיש בהם חסד גדול בעם ישראל ופחות תורה, יש זמנים שיש תורה ופחות חסד, אז חסד ותורה זה תלוי בדורות ותלוי בניסיונות. אבל מסירות נפש שזה כנגד יצחק, בכל הזמנים יש בעם ישראל *"כי עליך הורגנו כל היום"* חז"ל אומרים זו ברית מילה, שמוסרים נפש שמלים את הבן. כל יום שיש בריתות זה מסירות נפש, כל דבר שיהודי עושה למען הקב"ה, כל מעשה שיהודי עושה למען הקב"ה יש בו כעין ממסירות נפש.
לכן, *"וזכרתי את בריתי יעקב"* זו תורה, צריך תמיד לזכור גם בזמנים שיש בהם ירידה בתורה, *"ואף את בריתי אברהם אזכור"* זה חסד צריך לזכור כי גם יש זמנים שיש ירידה בחסד, אבל את *"בריתי יצחק"* זה תמיד אפרו מונח על גבי המזבח.
תמיד עם ישראל בכל הזמנים, ובכל העיתים מוסרים נפש למען הקב"ה, ושם לא צריך זכירה כי זה נמצא תמיד בתוך עם ישראל, חקוק וטבוע בטבעם כח המסירות נפש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.