רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 31 במרץ 2016

דרעי איים על ה'פני מנחם': "אסגור לכם את כל הברזים" "אחסל אתכם" "תהיה חכם, אתה יודע מה מעמדי בממשלת ישראל"... ה'פני מנחם השיב לדרעי: "אתה חושב שאתה חזק? אתה חושב שתחסל קהילה קדושה? עברנו את אושוויץ וטרבלינקה ונעבור את דרעי

מאת ישראל גולדמן

כמה דקות של היסטוריה - לעולם אינם מזיקים. אז הנה, הצצה קלה לחברה החרדית של שלהי שנות ה-80 וראשית שנות ה-90:
* * *
השורות הבאות יעשו קצת סחרחורת, אז להלן רשימת דמויות, לקראת הפוסט, דמויות שממזמן נשכחו, השתנו ושינו פוזיציות, כדאי להכירם כאילו הזמן עצר מלכת:
*] הרב שך - אדם ששולט ביד ברזל בחברה החרדית. רומס את החסידים, את המזרחיים ואת בני התורה שאינם שותפים לטעמו.
איך? שליטה במוסדות החינוך, בעיקר בתי ספר לילדות וסמינרים לבנות מתבגרות.
טקטיקה עיקרית: הפיכת מורות בית יעקוב לפוליטרוקיות של פרופוגנדה לבנות למציאת בעל "בן תורה". העברת תוכן ליטאי במוסדות. דיכוי כל מה שאינו ליטאי.
אסטרטגיה עיקרית: השתלטות על צינורות הכסף הפוליטיים באמצעות פוליטיקאים נאמנים ממפלגות דגל התורה וש"ס, החזקת החינוך העצמאי כבן ערובה למימוש השלטת ההגמוניה שלו.
*] הרבי ה"לב שמחה" - אדם שאינו מתבכיין, אינו יוצא לרחובות לבכות, אינו מקבץ נדבות ואינו צריך איש כדי להגשים את אהבתו לצאן מרעתו, חסידי גור. הוא דואג לבחורי הישיבות הקדושות שלו שיהיו להם שידוכים, עם בנות הקהילה, ושמוחן של בנות הקהילה לא תישטפנה על ידי הפוליטרוקיות של הרב שך להתחתן רק עם חתן בן תורה ליטאי.
*] הרבי ה"פני מנחם" - ראש ישיבה בישיבת "שפת אמת", משמש כיו"ר מרכז אגודת ישראל, גנרל מוביל בצבאו ובחזונו של אחיו הרבי הלב שמחה - להוצאת הציבור החסידי מגלותו של הרב שך.
*] ינקל ליצמן - עסקן צעיר, חייל עקשן, נחוש ומתאבד על מטרות. שום קושי, גם לא קיר בטון, יפריעו לו להגשים לרבו חלומות. מקים את בית הספר החסידי בירושלים.
*] אריה דרעי - נער שכונות מאפיוזי, בעל גינונים גנגסטריים ומאיימים שהפך לשר בכיר בפוליטיקה הישראלית ושוכח שכאן קמה מדינה אירופאית, דמוקרטית וליברלית שסגנון של שרים שמאיימים על אזרחים כמיטב המוסרת המרוקאית המפוארת עליה גדל - פשוט מאוסים ובלתי מתקבלים על הדעת, גם לא אם הם נעשו בשליחותו של הרב שך.
* * *
עכשיו, אחרי שהדמויות שכל כך השתנו בשנת 2016 קיבלו תזכורת מה הם היו באותם שנים, באו נצא לדרך:
הרב שך, ששלט ביד ברזל בבתי הספר לבנות והשתמש בכוחו הבלתי מתקבל על הדעת לנסות (הוא רק ניסה, מעולם לא הצליח!) לפגוע, להשפיל ולרמוס את תמימותם היהודית של החסידים - נתקל ברבי מזן אחר, הרבי ה"לב שמחה". האהבה הגדולה שהייתה ל"לב שמחה" לכל יהודי, והיותו אבא טוב ומרעיף לחסידיו לא הפריע לו להיות חזק ועז כנשר וגאון אסטרטגי.
הרבי הלב שמחה החליט שהחסידים לא צריכים להתחנך לפי ה"השקפה" הליטאית, מבלי לזלזל בה, ולכן הוא החליט להקים בית ספר חסידי, בו תלמדנה בנות חסידיות ומורות חסידיות תחנכנה. ינקל ליצמן, עסקן צעיר ועקשן, לקח על עצמו את העבודה המעשית לפתוח את בית הספר ולהתנהל מול הביורוקרטיה הישראלית, הרבי ה"פני מנחם", אז ראש ישיבה ופעיל פוליטי, מספק לו חיפוי פוליטי.
הרב שך, שהמעשה הזה צורם לו, הוא מחזיק את בנות האליטה המזרחית במוסדותיו היוקרתיים (אין לי שמץ של מושג מה יוקרתי ב"פונוביז'" וב"חברון", אבל נניח) הוא שולח את מקורבו אריה דרעי, שר ובכיר בישראל, כדי שזה ישוב עליו ויספר לו שבית הספר החסידי נוטרל בטרם קם.
אריה דרעי הגיע לביתו של הרבי ה"פני מנחם" שהיה גר בישיבת "שפת אמת" שבשכונת מחנה יהודה בירושלים ופער את הביוב שהותקן לו תחת לנחיריו על ה"פני מנחם" כמו אחרון נערי הרחוב בליל שבת בשמואל הנביא: "אסגור לכם את כל הברזים" "אחסל אתכם" "תהיה חכם, אתה יודע מה מעמדי בממשלת ישראל"... הוא עוד לא הספיק להשלים את סט האיומים ול"פני מנחם" נשרף הפיוז והוא הרים את קולו שהדהד במסדרון הישיבה מקצה עד קצה:
הרבי צעק עליו: "אתה חושב שאתה חזק? אתה חושב שתאיים על קהילה קדושה? אתה חושב שתחסל קהילה קדושה? אתה חושב שהעולם הזה הפקר?" צעק.
הרבי הרים את האצבע לשמים וצעק "היום אתה למעלה! מחר אתה יכול להיות למטה, כלום. איש לא יסתכל עליך! ואילו הקהילה שלנו עברה את אושוויץ, את טרבלינקה והיא שבה לחייה, בלי עין הרע. ואתה תגיד שתחסל אותה?".
הרבי הסביר: "אתה רואה את הישיבה? אקח את כל הבחורים כאן ללמוד בחדר האוכל ובבית המדרש אעשה כיתות לבנות! פעם אחת חיסלו את הקהילה שלנו! לא יחסלונו שוב!".
כך הרבי זרק את הפרחח המחוצף מביתו.
* * *
היום, חסידי גור, יש להם מוסדות, לבנים ולבנות, בכל הגילאים ובכל הערים. כן, יהודים תמימים ואהבי ה' - לא נכנעים לתכתיבים של בריון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.