רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 1 בפברואר 2016

במבצע מורכב שלא היה מבייש ארגון ביון מאורגן, ובהתראה של כמה שעות בלבד, נלכד מעגן שנייה לפני שהוא הספיק לברוח, שוב

מאת כתב 'בעולמם של חרדים'

לפני כ10 שנים זה התחיל כתיק גירושין רגיל לכאורה, דיונים, ריבים על הסדרי ראייה, מזונות וכל השאר, לזוג שנישאו בארה"ב לפני כמה שנים קודם כבר היו 6 ילדים, הם עלו לארץ והתגוררו בביתר עילית, הבעל, השייך לאחד החסידיות הגדולות הממוקמות בירושלים רצה להיות בקרב רבו.

כאשר הדיונים נמשכו והאישה ראתה שכפי שזה נראה, זה לא ייגמר ככה, בכל דיון הצד השני מביא טענות חדשות ובלתי נגמרות, היא פנתה לאדמו"ר המתגורר בברוקלין, אשר מקורב למשפחת הבעל בתקווה שדרכו יוכלו להגיע להסכם מחוץ לכותלי בית הדין ולסיים באחת , את הסאגה המיותרת.
אלא שאז העלה אותו אדמו"ר דרישה, הוא מוכן לעזור להם בתנאי שזה יתקיים אצלו ודרש מהאישה להסיר את כל התביעות וכן את העיכוב יציאה, דבר שנעשה כמעט באופן אוטומטי כיום, לשני הצדדים. האישה שסמכה על אותו אדמו"ר הסכימה לתנאי המקדים הזה למו"מ, הבעל נסע לניו יורק, נסיעה - שממנה לא חזר יותר. האדמו"ר התנער אח"כ מכל האחריות וכך היא נותרה עגונה לבדה בארץ, ללא מטה לחמה, ללא מזונות, וללא גט.
הבעל שאף הוא ממשפחת רבנים מוכרת החליט בשלב מסוים שהוא רוצה להתחתן שוב ללא מתן גט לאשת נעוריו, ופנה לרב ממונסי שיוציא לו היתר מאה רבנים (היתר המאפשר לו להינשא לאישה נוספת על פניה של אשתו הנוכחית ), אותו רב (שבינתיים נפטר כבר לפני כחודש וחצי) היה ידוע כאחד שעושה דברים מהסוג הזה, ההיתר נעשה בצורה שרבני עירו יצאו נגדו בחריפות שוב ושוב, ובתמורה להוצאת הגט, כפי שההלכה דורשת במקרים כאלו, אותו רב דרש מהאישה מיליון ₪ שיועברו לבעל.
כל הניסיונות עם רבנים נוספים שניסו לפעול למען האישה עלו בתוהו, הבעל נשבע לנקום באשתו על עצם רצונה להתגרש ממנו, והיה נדמה שהיא תשאר עגונה כל ימי חייה, כפי שהבטיח לה בעלה. כאזרח אמריקאי לא היה כמעט אפשרות להסגרתו לישראל למתן הגט, ועל אף כל העתירות שהוגשו לבית הדין בישראל, לא היה סיכוי שזה ייגמר מתישהו.
המהפךחל לפני שבוע, כאשר האישה ערכה בר מצווה לבנה הרביעי, והבעל הנעלם פתאום הופיע באולם. ההלם שיתק את כולם לאחר כ"כ הרבה שנים שלא ראו אותו, ולאחר שהוא וויתר על השמחות של שלושת הבנים הגדולים שלו, אף אחד לא ציפה ממנו שיבוא פתאום, ככה משום מקום. הוא נותר באולם כ10 דקות ושוב נעלם. אחרי ההתאוששות, דבר אחד היה מובן, הוא כעת בארץ וצריך לעשות ככל שניתן להשאיר אותו כאן בארץ כפי פסקי בית הדין.
הטלפון הראשון היה לעו"ד אביבה זילבר, מי שמלווה ואמונה על התיק זה מס' שנים וזו הכינה במיידית בקשה לבית הדין לקבלת כל הצווים הנדרשים לסיוע בתפיסת הבעל המעגן. ביה"ד , בראשות הרב אליהו מימון – ראש מחלקת העגונות מטעם ביה"ד הרבני הורה באחת לכל הגורמים האפשריים לסייע ככל הנדרש , משרד הפנים , משרד החוץ , משטרת ישראל , ביטחון שדה התעופה , חברות התעופה ובעצם כל חברה אפשרית שיכולה לספק מידע על מיקומו של הבעל ועל הדרך בה הוא נכנס לתחומי מדינת ישראל , זאת מבלי שיזוהה במחשבים של מעבר הגבול , שם הוא היה רשום שמעגן , ושצריך להביאו בפני בית הדין בהקדם האפשרי. חוקרים פרטיים העובדים עם ביה"ד בניהולו של הרב יחיאל סלומון מבני ברק, שעובד אף הוא כיועץ לענייני חקירותבעולם החרדי סייעו לתפוס את הבעל המעגן שניה לפני שעלה למטוס חזרה לארה"ב.
בין לבין הופצה תמונותו לכל מעברי הגבול, בנוסף התפרסו חוקרים בכל היציאות האפשריות מהמדינה, שם עמדו מסביב לשעון ובדקו שהמעגן לא יוצא בינתיים, וכעבור 24 שעות התברר התכסיס, וזאת לאחר שיתוף פעולה הדוק עם כל הגורמים בישראל יחד עם השגרירות האמריקאית, הסתבר שהבעל בס"ה החליף את שמו בצורה חוקית בארה"ב, וכך נכנס לישראל עם הדרכון האמריקאי שלו, בניגוד לחוק הדורש מאזרח המדינה להכנס אליה עם הדרכון אותה היא הנפיקה.
עם השם החדש הגיעו החוקרים לחברות התעופה וקיבלו מהם את רשימת הנוסעים, וכך נמצא שהוא מתכנן לעזוב את ישראל בעוד כמה שעות, ובהעדר צו עיכוב יציאה עדכני וצו מאסר על שמו החדש, הוא יצליח שוב לחמוק ועקבותיו יעלמו למי יודע לעוד כמה זמן,ביה"ד כינס דיון בהול , ושם עודכנו כל המסמכים הרלוונטיים.
אך בזה לא תמה הסאגה, הבעל המעגן שהבין שאם בינתיים עלו עליו הוא יצטרך לתת גט, החליט בניסיון האחרון לצאת את גבולות המדינה בצורה מאוד מקורית, התחמקות ערמומית. את כל פרטי המקרה לא נוכל לפרסם מטעמי ביטחון אך גורמי אכיפת החוק למדו ממקרה זה שיש פירצה עליה הם לא חשבו.
בסופו של יום הבעל נתפס כאשר צוות החוקרים בנתב"ג זיהו אותו פיזית, הם דאגו להזעיק את המשטרה אשר שמו עליו אזיקים והובילו אותו לאחר כבוד למחרת בבוקר לבית הדין הרבני בירושלים, שם כאשר הבין כי אין לו עוד לאן לברוח, נתן גט לאשתו אשר עיגן מעל 10 שנים.
עו"ד אביבה זילבר הסבירה לבעולמם של חרדים, שלאחר שניתן פס"ד לחיוב בגט ולאחר שהוצא כנגד הסרבן צו מאסר ללא שחרור בערבות , לא נשמעה ולא יכלה להישמע שום טענה מצד הבעל הסרבן בטרם נתן את הגט.
--
בתמונה: הבעל המעגן בעת מעצרו בנתב"ג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.