רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 בפברואר 2016

מבזקים - מפה ומשם


בעלזא זועמת: חסידות ויז'ניץ פירסם פרוספקט שבו הכריז אחרי בדיקה מעמיקה שלהם, כי הם ברשימת ארבעת המוסדות החרדים הגדולים ביותר בישראל. סדר הדירוג לפי 'איגוד ויז'ניץ': גור, מיר, פוניבז' וויז'ניץ, גורמים בחסידות בעלזא טוענים
שמאז ומתמיד בעלזא הייתה החסידות הגדולה ביותר, בחסידות וויזניץ גיחכו וסירבו להתייחס לטענות הללו.
----------------
וייס בפרסום ראשון ב'בחדרי': הרבנים הראשיים שיגרו מכתב לנתניהו ודרשו פגישה דחופה, כדי לבלום העברת ענף תודעה יהודית בצה"ל מידי הרבנות הצבאית.
 ----------------
'בחדרי': לאחר עיכוב בנתב"ג, נשכר מטוס פרטי לאד' מסאטמר ומלוויו בעלות 50 אלף דולר, תרומת נגידי החסידות מלונדון.
 ----------------
מוטי פלדשטיין מנכ"ל קרן 'קמח' ב'קול ברמה' על העליה במס' החרדים העובדים: "ריבוי העובדים הוא לא אידאולוגי ולא מגמה. הוא תוצאה של מצב שבו במהלך השנים התמיכות מחו"ל בכוללים הצטמצמו".
 ----------------
 זק"א ת"א: לאחר מאמצים מול המכון לרפואה משפטית וחוקרי המשטרה - גופת התינוקת שנפטרה הבוקר בב"ב תשוחרר בדקות הקרובות לקבורה.
 ----------------
בישיבת הח"כים החרדים על המחוז החרדי - זעמו דרעי וליצמן: "לא ייתכן שחלק מהחברים פה בחוץ תוקפים ומחרימים את המחוז, ובשקט נפגשים איתם ומשתפים פעולה. צריכים להכריע: או שמחרימים או שמשתפים פעולה".
 ----------------
הרב אברהם קלוגר מ'חזקו', התומך בהורים שכולים חרדים לחרדים 10: "בתשע"ה היו 11 מקרים של מוות בעריסה בציבור החרדי. בתשע"ו, בתוך פחות מחצי שנה – כבר 12 מקרים"
 ----------------
 מוקד 60: בהמשך לדיווח על פיגוע בשער שכם. טופלו ופונו מהזירה שתי צעירות במצב קשה ואנוש. המחבלים נורו למוות.
 ----------------
דוברות איחוד הצלה: המשך דיווח משער שכם - מיכאל חי כהן מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "חוץ מאותה נפגעת אנוש שבוצע עליה פעולות החייאה, הענקתי יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה טיפול רפואי ראשוני לצעירה נוספת שנפצעה באורח קשה ופונתה אף היא לבית החולים. לאחר סריקות לא אותרו נפגעים נוספים בזירה".
 ----------------
 מוקד 60: נמסר על פיגוע דקירה בשער שכם. מאיחוד הצלה נמסר כי הם בהחייאה על צעירה שנפצעה באורח אנוש.
 ----------------
יעקב אמסלם ב'קו עיתונות': הגר"ד יוסף דורש מהמורים ברשת החינוך של ש"ס, לחתום על התחייבות שלא לעשות שימוש בסמארטפונים גם מחוץ לשעות הלימודים.
 ----------------
 בני ברק: פעוטה נמצאה הבוקר ללא רוח חיים בביתה ברחוב עמק יזרעאל. המשטרה דורשת בדיקה חיצונית בגופת התינוקת עקב חשש כי לא מדובר במוות עריסה.
 ----------------
שר הפנים אריה דרעי סיכם הבוקר עם משרד האוצר שגם הסטודנטים יהנו מהנחת המע"מ בתחבורה, נוסף על הנחת הסטודנט הרגילה.
 ----------------
סגן השר מאיר פרוש בתשובה לשאילתה של ח"כ משה גפני על התנהלות החשבות במשרד החינוך: "איננו יכולים להאשים פקיד ופקידה, הכל תלוי ברוח המפקד שהוא פקיד האוצר. לאחרונה היו חילופים בחשבות והדברים ישתנו".
 ----------------
ברכת מזל טוב להרב יצחק אוסטרליץ מזכ"ל איגוד הסמינרים להולדת הנכד.
 ----------------
שרקי בטוויטר: פשרה? קבוצת "נשות הכותל המקוריות" שפרשה מ"נשות הכותל" בגלל ההסדר החדש, הגיעה לתפילת מחאה הבוקר בעזרת הנשים.
 ----------------
אתר 'קול חי': סערת ההקצאות בבני ברק: סיעת 'קד' עותרים לביהמ"ש זאת לאחר התייעצות אמש במעונו של הגר"י עדס מנהיגה הרוחני של תנועת קד (בני תורה ספרדים).
 ----------------
 הזרוע הצבאית של חמאס מאשרת הבוקר: מנהרה קרסה אמש ברצועה. 2 נהרגו בקריסה.
 ----------------
גל"צ: דרעי, ליצמן וגפני יפגשו היום עם שר הביטחון וידרשו לבטל את החלטת הרמטכ"ל בעניין 'תודעה יהודית'. לטענתם מדובר בשינוי הסטטוס קוו.
 ----------------
אבי בלום ב'קו עיתונות': האחריות על הנורווגי מחייבת את כולם. הגיע הזמן שפרוש, גפני וליצמן, ייכנסו לחדר אחד ולא ייצאו עד שיגיעו להבנות על הכל, כולל על צבע הווילונות במשרדי החינוך העצמאי.
 ----------------
גיא פלג ב'ערוץ 2': אלי שמחיוף, מאיר רבין, דני דנקנר, אביגדור קלנר ואורי שטרית, יאיישו את האגף המיוחד בכלא מעשיהו שהוקם עבור אולמרט.
 ----------------
'קול ברמה': חיזוק לגלסנר: החל מיום ראשון הקרוב תשודר המהדורה המרכזית בהגשת משה גלסנר במשך שעתיים עד השעה תשע.
 ----------------
מזכיר המועצת אברהם רובינשטיין ב'קול חי': "מאז שר החינוך פירון, נכנסו למחוז החרדי עשרות מפקחים משולי הציבור החרדי. הם לא בשר מבשרנו. ברגע שתנאי הסף למפקח הוא תואר אקדמי - זה לא אנשים משלנו".

המשך למזקים כנס כאן:


 ----------------
יהודה שלזינגר בטוויטר: אני מסיים את דרכי ב'קול ברמה'.
 ----------------
'הקול החרדי': מרן הגר"ח קנייבסקי הגיע הערב לטחינת חיטים במטחנת 'דאובה' ברח' דסלר בב"ב.
 ----------------
'בחדרי': חסידות ויז'ניץ תפרסם פרוספקט שבו תכריז כי הם ברשימת ארבעת המוסדות החרדים הגדולים ביותר בישראל. סדר הדירוג לפי 'איגוד ויז'ניץ': גור, מיר, פוניבז' וויז'ניץ.
 ----------------
מהדורת חצות בסקופים:
המאבק נגד המחוז החרדי, אין הוכחות להתערבות בתכנים. הטענה העיקרית: החשש מהתקנות בנושא איתנות פיננסית.
• ישורון תורג'מן - 'קול ברמה': מדברים על התערבות בתכנים אבל חוזרים על אותה דוגמה בודדת של הערה של מפקחת, רוב המפקחים הם חרדים.
• ביקור הפתע של הראשל״צ ורבה של ירושלים הגרש”מ עמאר לחיזוק עסקים שומרי שבת בי-ם, גולן אליה הבעלים של ״סנדביץ בר״ בראיון: מאוד חיזק אותנו לראות את הרב. בפרט שישנם עסקים רבים שפתוחים בשבתות וזה מעודד אותנו, אני חזק באמונתי שאין ברכה מעבודה ביום הקדוש.
• יוסף רוזנפלד יו”ר הוועדה למען השבת בירושלים שהשתתף בסיור בראיון: עצם הביקור והרושם שהותיר יכול להביא לסגירת עסקים בשבת.
• ניסיון התקרבות המחנ״צ לחרדים - ח״כ מנואל טרכטנברג שהופקד על גיוס קולות החרדים בראיון: המטרה היא לשנות בתוך המפלגה פנימה כדי שתוכל להכיל את המגזר החרדי. גם בתפקידי הקודמים קידמתי תמיד תעסוקת חרדים אך ורק לפי אורח החיים שלהם. מבחינה כלכלית חברתית אין שום הבדלים בינינו.
•• מועצת הפרשנים בהגשת נתן משי בהשתתפות יקי אדמקר, איתי גדסי וישי כהן:
מי מונע את הקרדיט לשר דרעי, נתניהו בעצמו או פקידי משרד ראה”מ?
• החשש מחפירות מנהרות של חמאס מתחת בתי תושבי עוטף עזה, עופר ליברמן מזכיר הישוב ניר עם בראיון: ישנן עדויות ברורות -לא מאנשים מדומיינים אלא מאנשים רצינים ואמינים מאוד- ששומעים קולות של חפירה עמוקה. הפחד גדול.
 ----------------
מהדורת 12 ב'קול החרדי': 
הציבור החרדי החליט היום - מחרימים את ׳המחוז החרדי׳ במשרד החינוך!
יצחק נחשוני עורך 'מרכז העניינים' בראיון: "הפיצוץ המרכזי הגיע בגלל ההתערבות בתוכן הלימוד. הפקידים שם כולם פועלים מתוך אג'נדה נגד החרדים. אמנם מנהלי המוסדות יחרימו, אבל נציגי הציבור ימשיכו לשמור על ערוץ. השיקול לא לסגור את המחוז: לא להפסיד פרנסה לעשרות אנשים".
חרדים במפלגת 'המחנה הציוני' - ח"כ מנואל טרכטנברג בראיון: "אני קיבלתי החלטה ברורה - להביא חרדים לתוך המפלגה. אני יעבוד בתוך הציבור החרדי ויקים שדולה בכנסת לעזור לחרדים להשתלב בתוך הכנסת. בקרוב אפגש עם רבנים מוכרים".
מפלגת 'ובזכותן' הפסידה במאבק נגד התקשורת החרדית - יצחק קקון עורך 'יום ליום' בראיון: "הם תבעו אותנו וניסו לכפות עלינו להכניס מודעות נגד גדולי ישראל. גם וועדת הבחירות לא חייבה אותנו להכניס את המודעות, ועכשיו הם הפסידו במשפט. היה שופט אחד שניסה להפליל אותנו בגלל שאנחנו חרדים".
הרב אהרונוב נכנס היום לשנתיים בכלא - היועץ האסטרטגי המלווה אותו חיים קליגר בראיון: "הוא ביקש שהכל יתנהל בשקט ללא תהלוכות. לא הסכים שהילדים שלו ילוו אותו לכלא. הוא נפרד מהם בבית ויצא לבדו. כבר הערב הוא התקשר אליי מטלפון ציבורי בכלא, לבדוק לגבי כמה משימות שקשורות לסיוע עבור חב"ד".
מתנגדי סגירת החנויות בירושלים לא יפנו לביהמ"ש - חבר המועצה יוחנן וייצמן בראיון: "הראשל"צ הגר"ש עמאר הצליח לשכנע חלק ממובילי המאבק נגד הסגירה, לרדת מהעץ ולא לנהל מאבק וללכת לביהמ"ש. בשטח זה היה נראה שהוא הצליח לשכנע אותם ולהוריד אותם מהמלחמה".
מני גירא: האם לישראל יש קשר לקריסת המנהרות? רמזים שפיזרו גורמי בטחון באחרונה על יכולת ישראלית מתקדמת לפתרון סכנת החמאס, בשילוב המבוכה והשתיקה של החמאס - יכולים ללמד על אפשרות שכזו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.