רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 27 בנובמבר 2015

עצומה לשר בנט בעניין החינוך החרדי‎

לכבוד
שר החינוך נפתלי בנט
שלום רב,
במהלך שלש השנים האחרונות, ועם הקמתו של המחוז החרדי במשרד החינוך, החל המשרד בהידוק הפיקוח ואכיפת הנהלים על מוסדות החינוך החרדיים המוכרים שאינם רשמיים, כמתחייב בחוק, ובכך תיקן עוול היסטורי של שנים.לצערנו מתברר, שלמנהלי המוסדות ועמותות החינוך, שהיו רגילים בעבר לעשות ככל העולה על רוחם, המצב החדש לא נוח. והם גייסו את כל כוחם הפוליטי בשביל להחזיר את המצב אחורה.כך הגענו למצב של דרישה שלהם להעביר את מנהל המחוז החרדי, מר מאיר שמעוני מתפקידו, ולמנות במקומו אדם משלהם לתפקיד, למענו הורדו דרישות הסף לרמה תקדימית כמו אי-צורך בתואר שני כתנאי קבלה.
בנוסף התפרסמו בימים האחרונים כתבות בעיתונות החרדית, הוראות למוסדות שלא לשתף פעולה עם מפקחי משרד החינוך, עד שיוסדר מחדש כל נושא הפיקוח לשביעות רצונם. וזאת בטענה שמשרד החינוך פוגע בעצמאות החינוך החרדי.
חשוב שתדע, כי רבים מאד מבני ובנות החברה החרדית, מוצאים את עצמם נפגעים מהמהלכים האלה, שנעשים כתוצאה מכניעה לפוליטיקה ולאינטרסנטים, תוך כדי אי התחשבות בצרכים האמיתיים של הציבור:
1. טיפול במניעת אפליה על רקע עדתי או חברתי - אפליה של ספרדים, של חרדים עובדים ושל חרדים המשרתים בצה"ל.
2. הקמה ופיתוח של מוסדות הנותנים מענה לציבור חרדי גדל והולך, המעוניין בלימודי ליב"ה.
3. פיקוח על המוסדות מבחינה ניהולית וכספית:
    א. פיקוח על תהליך גיוס כוח אדם מקצועי, ללא שיקולים פוליטיים או קרבה משפחתית (ליקויים שנחשפו בדו"ח מבקר המדינה אודות רשת החינוך העצמאי ורשת מעיין החינוך התורני).
    ב. פיקוח על תשלומי השכר וזכויות אנשי צוות ההוראה.
    ג. פיקוח על תשלומי ההורים, ושקיפות של תקציב כספי ההורים.
צרכים חשובים אלה של הציבור החרדי, יכולים להיות מושגים רק באמצעות פיקוח נכון ואכיפת נהלים של משרד החינוך על המוסדות החרדיים.
יודגש, שבניגוד לטענות העסקנים ומנהלי המוסדות, לא היה שום שינוי ברמת ההתערבות בתכנים הנלמדים בבתי הספר החרדיים, על ידי משרד החינוך והמחוז החרדי! אין היום יותר התערבות בתכנים ממה שהיה בעבר. רמת הפיקוח על הניהול הפרוצדורלי של המוסדות היא זו שהשתנתה, טיב השיקולים המינהליים והליכי קבלת התלמידים. נושאים חשובים מאד, שיהא רע לכולנו אם יחזרו לאחור.
במהלך כהונתו, דאג מר שמעוני שכ-1000 בנות לא תשארנה בבית, שעקרון השוויון בחינוך יישמר, ואף טיפח את הזרם הממלכתי-חרדי.
כל ההשגים האלה עשויים לרדת לטמיון אם יוחלף מר שמעוני במנהל שלא יראה את הדברים האלה ואת חשיבותם, עין בעין.
אנו מצפים מהשר לזכור שתפקיד המשרד לדאוג בראש וראשונה לזכויות התלמידים לזכות לחינוך איכותי ולזכויות הוריהם לחנכם כך, לפני שהוא דואג לזכויות של אינטרסנטים.
אנו מצפים שמשרד החינוך ימשיך בשיפור הפיקוח ואכיפת הנהלים על המוסדות החרדיים, לטובת ילדי הציבור החרדי והוריהם.
בברכה ובתודה,
חרדים שאכפת להם מעתיד ילדיהם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.