רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 27 בנובמבר 2015

השיטות האפלות של נתי גרוסמן: המחבלים הקליטו בסתר את גדולי ישראל ושלחו לעיתונאים

מאת בן תורה

אבי בלום בטורו בקו עיתונות דתית מתאר את השפל המוסרי אליו הגיעו המחבלים שצוידו במכשירים מיוחדים להקליט את גדולי ישרלא בסתר ומיד לשלוח לעיתונאים.
 
הם הגיעו לכל בית שיושב בו חבר מועצה ולא הבדילו בין אשכנזי לספרדי. כשנוסח חוק הגיוס המתוקן בידיהם סבבו אנשי הפלג הירושלמי בבתי אדמו''רים וראשי ישיבות, מסבירים שלראשונה נחצו קווים אדומים כשחברי כנסת חרדים עומדים להרים את ידם בעד יעדי גיוס לבני ישיבות. כל ביקורת הוקלטה, תומללה ונשלחה בדואר צבאי בלתי מסווג למיילים של העיתונאים.
 
בבתי חברי המועצת הליטאים הצביעו הקנאים המקליטים על בוגרי ישיבות קטנות שנשרו והתגייסו, בפני החברים החסידיים הם התריעו מפני תופעת האברכים החסידיים שראו את השח''ר והולכו שולל, במעונותיהם של חברי המועצת הספרדים הם הזהירו כי הנפגעים הראשונים יהיו בני הישיבות הספרדים מערי הפריפריה. מסעודה משדרות שמלווה את הילד לתחנת האוטובוס, לא מבינה גם כך מה ההבדל בין הבן יקיר שלה שלובש כובע וחליפה ונוסע לישיבה לבין האחיין שעולה על מדים בדרכו לבסיס. העובדה שחברי כנסת חרדים חתמו על חוק עם התחייבות ליעדים, רק תגביר את הבלבול ותגדיל את אחוזי הנושרים הספרדים.
 
התשובה הטובה ביותר לאותם מגייסים שסבבו בבתי הרבנים כדי לטרפד את החוק ברגע האחרון, ניתנה ערב ההצבעה. בלילה שבין ראשון לשני, התקיימה שיחה סגורה בבית צנוע בעיר העתיקה. המשתתפים: נשיא מועצת החכמים מרן הגר''ש כהן, ראש ישיבת יקירי ירושלים הגר''י כהן, יו''ר ש''ס השר אריה דרעי וח''כ יואב בן צור.
 
המתנגדים לחוק הגיוס שכיתתו רגליים וירדו לבתיהם של גדולי ישראל באזור המרכז, עשו גם את הדרך הקצרה משערי חסד לעיר העתיקה והשמיעו את טיעוניהם. 'חכם שלום' שמע וזימן את המשתתפים לביתו כדי לשמוע כיצד מתמודדים עם הטענות.
 
בתוך החדר הסגור פתח דרעי את סגור ליבו ויצא להגנת חברי הכנסת החרדים, ערב ההצבעה על החוק
בקריאה שנייה ושלישית. דרעי הסביר כי הבחירה האמיתית היא בין התנתקות מהמדינה נוסח סאטמר לבין הליכה בתלם שהתווה החזון איש בימי הקמת המדינה ושמירה על כל מה שהושג בעמל במשך למעלה משישים שנה. שיתוף הפעולה בן ששת העשורים עם מוסדות השלטון עמד מאז ומתמיד על שתי רגליים: האחת, מזעור נזקים. השנייה, פיתוח וביסוס עולם התורה.
 
על שתי הרגליים הללו צועדת הנציגות החרדית גם בקדנציה הנוכחית. הרגל האחת, היא הכנסת תיקונים לחוק הגיוס שנחקק והושלם בקדנציה שעברה. בקדנציה הנוכחית, נעשתה בסך הכל מלאכת תיקון ושפצור במטרה למזער נזקים: ביטול הסנקציות הפליליות והארכת תום תקופת הביניים מ-2017 ל-2023.
 
גם שרירי הרגל השנייה של פיתוח וביצור עולם התורה התחזקו מראשית הקדנציה כתוצאה מסדרת אימוני כוח שערכו חברי הכנסת החרדים. התוצאות לפנינו: החזרת תקצוב תלמידי חו''ל, הגדלת תקציבי עולם התורה, תוספת לקצבאות והחזרת הבטחת הכנסה לאברכים. כל ראש כולל מתחיל, שסבב על הפתחים בקדנציית ההרעבה של ממשלת ביבי-לפיד, יידע להסביר כי רבים היו חללי הרעב מחללי חרב הגיוס. השורה התחתונה של דרעי הייתה שלמלחמת קיום יוצאים רק כשאין ברירה אחרת, וכאן - על רקע התיקונים שהוכללו ודחיית הקץ, בהחלט יש ברירה הרבה יותר טובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.