רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

דרמה: עסקת הנדל"ן הגדולה במגזר החרדי – בסכנה

מאת כתב מיוחד

לפני חודשים אחדים פורסם כי אקה נדל"ן רכשה שטח נדלני רחב היקף בסמוך לבית שמש.

הידיעות על העיסקה פורסמו בכל חלקי המדיה החרדית, כאשר הבשורה הייתה – תכנית עתידית לבניה של אלפי יחידות דיור לציבור החרדי.  אולם הבוקר בעיתון הגדול בישראל 'ידיעות אחרונות' מדווחים על תביעה משפטית דרמטית שהוגשה כנגד הכנסיה ונגד היזם החרדי אלי קליין מאקה נדל"ן המערערת על העיסקה כולה.
בידיעות אחרונות מדווחים שהעיסקה הגדולה ביותר שנעשתה בשנים האחרונות בציבור החרדי ובכלל מהגדולות בענף הנדל"ן בישראל נמצאת כעת בסכנה לאור התביעה שהוגשה ע"י חברת 'פנינת שמש' אשר טוענת שהקרקע שנמכרה לאלי קליין מאקה נדל"ן, כבר נמכרה קודם לפנינת שמש וליזמית זיוה כהן. בתביעה מוצגים הסכמים חתומים  שהקרקע כבר נמכרה ב150 מיליון שקל. 
אין ספק כי התביעה שהוגשה עלולה לעכב את העסקה כולה.  גורמים המעורים בתביעה מספרים ש"פנינת שמש" כבר שילמה מקדמה בהיקף גדול על העסקה, מה שמבוסס במסמכים ובקבלות,  וכי מדובר בשחיתות של הכנסיה שמכרה זאת שוב ושוב ובפעם השלישית לאקה נדלן, למרות שנמכרה קודם ל"פנינת שמש". 
כתב הנדל"ן של ידיעות אחרונות עופר פטרסבורג  מציין בכתבה שפורסמה באריכות בעמודי "ממון" בידיעות אחרונות, שאת חברת 'פנינת שמש' מייצג משרד עורכי הדין יגאל ארנון והדיונים יחלו בקרוב. 
אין ספק שמדובר בתביעה שהדיונים יוכלו להימשך שנים ארוכות, מה שיוכל להעיב ולסכל את התכנית לבניה לציבור החרדי, ולסכן את העיסקה כולה שיתכן שתוכל אף להתבטל בהוראת בית המשפט.   גורמים בענף הנדל"ן החרדי מעריכים כי העיסקה שכונתה בכלי התקשורת החרדיים כ"עסקת העשור" עומדת כעת על כרעי תרנגולת, הן בשל חשיפת המחירים הנמוכים ששולמו על אותה קרקע לפני תקופה לא ארוכה, (150 מיליון שקל פחות מהסכום שהשקיעו אקה נדלן) והן בשל הסחבת המשפטית שתוכל לקחת גם שנים ארוכות, שעה שיש לתובעים הערת אזהרה על הקרקע שלא מאפשרת את המשך השלמת העסקה והוכחות שכבר שילמו מקדמה על רכישת הקרקע.
העסקה אם כן, תלויה כעת בהחלטת בית המשפט או בהליכי בוררויות, מה גם לדברי גורמים המצויים בשוק הנדל"ן בבית שמש, סיכויים רבים כי ''קרקע המריבה' נגועה גם בבעיות של קברים, ארכיאולוגיה וגיאולוגיה רבות, אשר עלולות לגרום לנזקים לפיתוח המקרקעין ולשיווק הדירות בה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.