רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 8 באוקטובר 2015

משיחת כ"ק אדמו"ר בראשית ה'תשנ"ב

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת בראשית ה'תשנ"ב
סימן ט'
מכל הנזכר לעיל מובן בפשטות עד כמה מושללת בתכלית ההכרזה שהתפרסמה לאחרונה – שיהודים בארץ ישראל צריכים להיכנע ללחץ של אומות העולם בקשר לארץ ישראל בגלל אל תתגרה באומות, היות והם (היהודים) נמצאים תחת השליטה של אומות העולם ותלויים בחסדיהם, עד – יותר מכך: שההצלה וקיום היהודים בארץ ישראל (היתה) תלויה באומות העולם, רחמנא ליצלן היה לא תהיה!...
לכל לראש (א): רחמנא ליצלן לומר שהקיום דיהודי הוא בספק רחמנא ליצלן היה לא תהיה. עם ישראל הוא נצחי היות והם עם השם והקדוש ברוך הוא הינו נצחי (כמו שכתוב: אני השם לא שניתי ואתם בני ישראל לא כליתם, ועוד, ועוד).
שנית (ב): כל יהודי יודע בפשטות, שהתחלת ופתיחת כל התורה כולה היא: "בראשית", ורש"י מפרש על זה: בשביל התורה שנקראת ראשית ובשביל ישראל שנקראו ראשית!
מובן איפוא בפשטות ממש, שלא אומות העולם הם בעלי בתים על בני ישראל רחמנא ליצלן!
והיות שזוהי התחלה ופתיחה של כל התורה – הן תורה שבכתב והן תורה שבעל פה ("פירושה" של תורה שבכתב שניתנה יחד עם תורה שבכתב) שזה כולל כל מה שתלמיד ותיק עתיד לחדש, התורה שנלמדה ונתוספה אצל בני ישראל במשך כל הדורות – הרי מובן, שבראשית, בשביל התורה שנקראת ראשית ובשביל ישראל שנקראו ראשית, זהו יסוד בכל התורה כולה.
[ כמובן בפשטות, ובמכל שכן וקל וחומר מזה שכל ענין שבתורה – גם הסדר שבתורה – הוא בתכלית הדיוק, על אחת כמה וכמה בנוגע לבראשית ,  ההתחלה של כל התורה. שהתחלה של כל דבר, אפילו בלשון בני אדם, היא בדיוק הכי גדול, על אחת כמה וכמה בתורה ] ,
ולמרות זה – נעמד יהודי להכריז בפומבי לפני כמה וכמה עשיריות מישראל אשר באו לשמוע תורה – שקיומם של ישראל תלוי באומות העולם!...
הפליאה בדבר חזקה יותר בבואנו עתה מהימים טובים של חודש תשרי כאשר יהודים אמרו כמה פעמים בתפילותיהם אתה בחרתנו מכל העמים!
ועד כדי כך הדבר בפשטות – שאף אחד לא חלם שיש צורך להבהיר זאת. ובפרט ליהודי...
-       אפילו אומות העולם מכירים בכך שבני ישראל הם העם הנבחר. ובמשך הדורות היה זה דבר הפשוט. עד שאפילו בדורות שהיו העלמות והסתרים כולהו (כבזמן המשכילים וכיוצא בזה), לא היה נעמד רב שיש לו סמיכה ומכריז דבר כזה!
 ו(ג) הטענה של אל תתגרה באומות וכולהו והחסדים שמקבלים מאומות העולם – אין לה כל שייכות לזה, כי מובן ופשוט, שאל תתגרה באומות וכולהו אין זה נוגע חס ושלום כלל וכלל לבראשית בשביל ישראל ולאתה בחרתנו – וכמדובר לעיל (סימן ז').
ועוד ועיקר (ד): הרי מובן בפשטות, שכאשר המדובר הוא בענין קיום התורה והמצוות – לא שייך על זה הציווי אל תתגרה וכולהו. ועל אחת כמה וכמה בנידון דידן – כאשר המדובר הוא על פיקוח נפשות בעקבות החזרת השטחים, כפסק הדין בשולחן ערוך אורח חיים סימן שכ"ט (כמדובר כמה פעמים), ש"נכרים שצרו על עיירות ישראל... אם באו על עסקי נפשות... ואפילו עדיין לא באו אלא ממשמשים לבוא יוצאים עליהם בכלי זיין ומחללים עליהם את השבת... ובעיר הסמוכה לספר אפילו אינן רוצין לבוא אלא על עסקי קש ותבן מחללין עליהן את השבת שמא ילכדו העיר ומשם תהא הארץ נוחה ליכבש לפניהם".
סימן י'
ויהי רצון שיחזור בדבריו. אפילו דוד המלך אמר "שגיאות מי יבין" [ ועל אחת כמה וכמה שלא יגדילו הטעות, על ידי אמירת פירושים וביאורים וכולהו היפך האמת, והרי בין כך ובין כך זה לא יעזור, ורק יגרע, שכן "אמת מארץ תצמח" ] ,
ועוד ועיקר – אשר בכלל לא יצטרכו לדבר ולשלול ענינים כאלו, ומכאן ולהבא – ידברו רק בשבחם ובמעלתם של כל אחד מישראל,
ובמיוחד – על ידי שהם מוסיפים בלימוד התורה וקיום המצוות, כולל ובמיוחד בשיעורי חת"ת, ראשי תיבות חומש, תהילים, תניא (כרגיל להזכיר על כך בזמן שמתחילים ללמוד תורה מתחילתה בשמחת תורה),
ועוד הוא העיקר: שיתוסף בהכרת כל העולם כולל אומות העולם, במעלתם ושבחם של ישראל – "בראשית בשביל ישראל", וכן – שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, ועד – שלימות הגילוי בזה, בגאולה האמיתית והשלימה, כאשר נוסף לז' הארצות יהיה לנו גם את קיני קניזי וקדמוני, ותיכף ומיד ממש, בשבת בראשית היה תהיה שנת נפלאות בה – גילוי נפלאות הקדוש ברוך הוא, עד לעיקר הנפלאות – "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו.
והולכים תיכף ומיד לאלה תולדות נח נח, נייחא לעליונים ונייחא לתחתונים, ולאחר מכן – ל'לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך אל הארץ אשר אראך, שכל בני ישראל – כולל אלה הנמצאים לעת עתה בחוץ לארץ [כולל אבות חסידות חב"ד – אדמו"ר הזקן, אדמו"ר האמצעי והצמח צדק (הנמצאים בארצך, מולדתך ובית אביך: האדיטש, ניעזשין, ליובאוויטש), וכל רבותינו נשיאינו וכל הצדיקים והיהודים שבכל הדורות], הולכים לארץ הקודש, לירושלים עיר הקודש, להר הקודש, בבית המקדש השלישי, בקדש הקדשים, ותיכף ומיד ממש.
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.