רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 באוקטובר 2015

די לרדיפת הרבנים

ביממה שאחרי פטירתו הטראגית של המקובל מנתיבות רבי יורם אברג׳יל, הולכים  ונחשפים נתונים חדשים מהרדיפה המשפטתית-משטרתית שהתנהלה באכזריות רבה נגד הרב אברג׳יל בשנים האחרונות. מסתבר שבתקופה שבה נעצר הרב באכזריות בלתי   נתפסת ונזרק בתא מעצר יחד עם פושעים מסוכנים, ליבו הגדול של הרב נסדק. לראשונה אותות הרדיפה ערערו את בריאותו והביאו להחמרה חמורה.
מערכת אכיפת החוק שמנהלת בשנים האחרונות רדיפה חסרת פשרות נגד חצרות הרבנים הספרדים, שברה את כל השיאים במאבק מול הרב יורם. משיקולים זרים, החליטה אז  המשטרה להיכנס לתוך ריב פנימי בנתיבות. המטרה הייתה ברורה: להשתחל פנימה לחצר רבנית נוספת ולגרום לקריסתה. מש״תפים גוייסו. פושעים תוגמלו עד שנרקמה העלילה האכזרית שהובילה את הרב יורם למעצר כשהוא אזוק ומושלך אל רצפת בית המעצר.
למרות ההתעללות, רוחו של הרב לא נשברה ולמרות הכל המשיך להחזיק ממעצר הבית, אלפי אברכים כשהוא דואג למחסורו של כל אחד מהם כאילו הוא בנו יחידו.
אבל את הנזק החמור בבריאותו של הרב כבר לא היה שייך למנוע. מהיום שבו שוחרר ממאסר, בריאותו התערערה. הערכים הרפואיים נפגעו עד שלבסוף נפל למשכב שממנו לא קם.
המגמה להפוך את חצרות הרבנים ליעד, נפלה בלשכת היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין. לא בטוח שהפוליטקאים החרדים הצטערו. מאז ומתמיד חששו חברי כנסת חרדים מכוחם העצום של חצרות המקובלים שמחזיקים את התורה בציבור הספרדי. זו הסיבה מדוע שנפתחו החקירות נגד הראשון לציון, הרב בקשי דורון, רבה של חולון הרב אברהם יוסף, רבה של חיפה הרב שלמה שלוש, המקובל הרב אליעזר ברלנד, הרב לייבל מינצברג ואחרים, אף אחד לא קם והודיע שגדולי התורה מחוץ לתמונה ואם תימשך הרדיפה נגד הרבנים, רבבות יהודים יקומו וירעישו את המדינה.
הקורבן הראשון היה הרב שלוש זצ״ל. הרדיפה האכזרית של ויינשטין שכללה השמצות בעיתונים, טרטורי חקירות, חסימת חשבונות בנק ומה לא. ליבו של הרב שלוש לא עמד לו והוא קרס ואושפז בבית החולים. ביומיים האחרונים לחייו, כאשר הרופאים נאבקו על מצב בריאותו בניסיון לייצב את מצבו, תדרכו אנשי הפרקליטות את העיתונים כאילו הרב של חיפה הוא בכלל מתחזה ושהוא בכלל בריא כשור.
כל התחנונים של הרבנית שלוש לאמור שהרדיפה תעלה בחייו של הרב, נפלו על אוזניים ערלות של שונאי דת ורודפי הרבנים. בסופו של דבר, הרב שלוש איבד את הכרתו ונפטר למגינת ליבם של אלפי תלמידיו.
גם הרב אברהם יוסף מחולון נפל קורבן לרדיפה של המערכת. פקידים ערלי לב מהפרקליטות שרצו לפגוע במרן הרב עובדיה יוסף, עצרו בהשפלה איומה את בנו רבי אברהם וחקרו אותו במשך 30 יום רצוף כאילו מדובר בראש קבוצת פשע. אביו הגדול נשבר כשראה מה עוללו לבנו יקירו. גם כששכב על ערש דווי, התבטא מרן ואמר: לעולם לא אסלח על האכזריות שפעלו נגד בני. הרדיפה בעוצמתה הגדולה הופעלה נגד המקובל רבי יאשיהו פינטו ורעייתו הרבנית. ההצלחה האדירה בקירוב ובאחזקת תורה, גרמה לפרקליטות לגייס בכוח משתפים שיפגעו בחצר. כך גוייס הקצין אפרים ברכה ובתמורה למינוי לתפקיד בכיר, שמו עלילות בפיו שישמיץ את הרב פינטו כאילו הרב התנה את עזרתו לו ולבני משפחתו, במצוות פדיון שבויים של מנהל ארגון חסד מירושלים ששניים מעובדיו מסרו אותו לרשויות.
כשראו שהם הולכים להפסיד את המערכה, הם איימו על עורכי דינו של הרב פינטו שאם הרב לא יודה במשהו, אזי הרבנית שמצב בריאותה קשה מאוד, תועמד לדין. הסיבה: איננו מאמינים לדוחות הרפואים. אתם מפברקים את הבדיקות. בדיוק כשם שעשו לעורכי דינו של הרב שלוש.
הרב פינטו שהבין ששונאי הדת לא יניחו לו, הסכים להודות חלקית כדי להציל את הרבנית אבל הפרקליטות לא הניחה לאכזריות. מחלת הסרטן שכבר פגעה ברב חמש פעמים בעשר השנים האחרונות, חזרה והפעם בעוצמה רבה. ההליך המשפטי הולך ומתארך רק בעוד חודש וחצי הערעור יפתח בבית המשפט העליון אבל הפרקליטות לא מניחה לרב שנסע לסדרת טיפולים בארצות הברית. אפילו שופטת בית המשפט העליון נדהמה מהרשעות של הפרקליטות ואישרה את נסיעתו של הרב לניו יורק.
בשבועיים האחרונים הרב פינטו מאושפז בבית חולים בניו יורק. מצבו התדרדר מאוד וסכנה נשקפת לחייו. האם הפרקליטות הפסיקה לרגע את הרדיפה שלה? להיפך. המשתפים מהשמאל בתקשורת גוייסו להשמיץ את הרב באותם שיטות ידועות. הרב בריא. כל הרופאים ששלחו דיווחים משקרים, כל הרבנים נוכלים, צריך לעצור את ההתפשטות של התורה שתשאר רק בבני ברק ובירושלים יחד עם המפלגות החרדיות.
האם גם הפעם יגמרו הרדיפות באסון? חסידיו של הרב פינטו מבטיחים לא להחריש יותר. הם מזהירים שאם ישפך כאן דם ויקרה משהו לרב או לרבנית, הארץ תרעד. ״מוזר לנו ששני גדולי תורה נמצאים כבר מתחת למצבה בגלל הרדיפה של ויינשטין ואף אחד לא קם וצועק: די לרדיפת הרבנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.