רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 באוקטובר 2015

הרב יורם אברג'ל זצ"ל

אבל בעולם התורה הספרדי: מבית החולים שיבא בתל השומר מגיעה הידיעה המצערת על פטירתו בשעה 2 בליל שבת של הגאון רבי יורם מיכאל אברג'ל זצ"ל ראש מוסדות 'קול רינה רב פעלים' וגדולי הרבנים הספרדים לאחר מחלה קצרה כשהוא בן 58 בפטירתו. 
בתקופה האחרונה נחלה במחלה הקשה ועבר סדרת טיפולים בבתי החולים תלמידיו הרבים בכל רחבי הארץ העתירו בתפילה נשיא מועצת חכמי התורה הוסיף לרב את השם 'חי' אך היום נגזרה הגזרה והוא השיב את נשמתו ליוצרה. 
עם היוודע הבשורה הקשה בצאת השבת אבל כבד ירד על תלמידיו הרבים שקרעו קריעה כדין על רבם שהסתלק לבית עולמו.
הרב יורם אברג'ל זצ"ל נולד במושב ברוש בי"ז סיון תשי"ז להוריו ר' חנניה אברג'ל ולאמו מרת רינה ע"ה ילידי מרוקו שעלו לישראל. 
בבחרותו למד בישיבת בני עקיבא 'בית-יהודה' - בכפר מימון, ולאחר מכן בישיבות חברון והנגב אצל ראש הישיבה הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל והיה לתלמידו המובהק. 
לאחר נישואיו התגורר בנתיבות וקבע את מקום לימודיו בכולל אברכים 'בית ישראל' בעיר וכבר בהיותו אברך צעיר החל בהפצת תורה ומוסר. 
בשנת תשמ"ה הקים בנתיבות את הכולל הראשון שבמוסדותיו "קול רינה רב פעלים". וכן את רשת החינוך "באר מים חיים", הכוללת מעונות יום, גני ילדים, בתי ספר יסודיים לבנים - "בניהו" בנתיבות ו"באר מים חיים" בבאר שבע, בית ספר יסודי לבנות, וישיבה קטנה "תפארת בחורים". 
ברבות השנים התפתחו המוסדות לרשת כוללים ברחבי הארץ המונים אלפי אברכים וכן ארגוני חסד. 
הרב אברג'ל היה מכתת את רגליו ממקום למקום במסירת שיעורי תורה מלבד השיעור שהיה נמסר מדי בוקר, לאחר תפילת שחרית במניין הנץ. 
הרב אברג'ל התפרסם גם בזכות מעורבתו הפוליטית שכן רשת הכוללים שבראשותו עמדו תחת נשיאותו של הגר"ע יוסף זצ"ל נשיא מועצת חכמי התורה ובכל השנים תמך בתנועת ש"ס, עם הבחירות לכנסת ה 20 תמך בכל כוחו במפלגת 'יחד' של אלי ישי שלא עברה לבסוף את אחוז החסימה. הרב אברג'ל ערך כינוסים במוסדותיו למען התנועה וקרא לכל האברכים במוסדות לתמוך במפלגה. 
ספרים רבים כתב הרב זצ"ל בהם את סדרת הספרים בצור ירום. המונה למעלה מעשרה כרכים. כמו כן יצאו לאור שיעוריו על פרשיות השנה והמועדים בסדרת הספרים "אמרי נועם".
הרב זצ"ל הותיר אחריו דור ישרים מבורך את רעייתו הרבנית גאולה שתחי' וילדיו הממשיכים את דרכו. 
על מסע הלוויה שתצא מבית מדרשו בנתיבות נמשיך ונעדכן. 
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.