רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 4 באוקטובר 2015

"ושמחת בחגך"

מעלת השמחה והריקודים בחג הסוכות ושמחת תורה, מפי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
"ושמחת בחגך"

אף על פי שבכל המועדות יש מצווה לשמוח, אבל בחג הסוכות השמחה זה מצווה בפני עצמה! בחג הסוכות היה במקדש שמחה יתרה! חז"ל קבעו את חג הסוכות לשמחה כפולה ומכופלת! צריכים כל החג לרקוד ולשמוח בלי הפסק! וודאי גם ללמוד באמצע, כי אם לא לומדים אז אי אפשר לרקוד, כמו שמביא הרבי (ליקוטי מוהר"ן לא') "ע"י הנגינה אדם ניכר אם קיבל עליו עול תורה וסימן: "בכתף ישאו" (במדבר ז') ודרשו חז"ל (ערכין יא'): אין "ישאו" אלא לשון שירה שנאמר "שאו זימרה ותנו תף" ומקרא זה נאמר במשא בני קהת שהיו נושאים בכתף את הארון היינו בחינת "עול תורה". מי שנושא עול תורה יכול לנגן, לשיר, לרקוד. בבית המקדש היה שמחה גדולה שנאמר "ושמחתם" כי התורה בעצמה אומרת "ושמחתם לפני ה' אלוקיכם שבעת ימים" שזה מצווה דאורייתא! זה לא כתוב לא בפסח, ולא בשבועות, אלא זה נאמר  רק על חג הסוכות. זה שמחה דאורייתא לשמוח שבעה ימים בלי הרף! התורה צוותה עלינו לשמוח ולרקוד בלי הפסק יום ולילה שבעה ימים.
כיצד היו עושים את השמחה? היו מביאים את כל כלי הזמר מנגנים בכינור, בנבלים, ובמצלתיים, כל אחד ואחד בכלי שיר שיודע לנגן בו, אבל את הריקודים החזקים! הסוערים!הריקודים עם הלהטוטים! זה רק עשו הצדיקים הגדולים! כי ברגע שהתחילו הריקודים רק הצדיקים הגדולים קדושי עליון הם רקדו, פיזזו, כרכרו, כמו דוד המלך שפיזז וכרכר, רק אנשי מעשה שעסקו הרבה בתורה, ובמצוות, בצורכי ציבור באמונה, לא ישנו ביום ולא בלילה במסירות נפש, רק הם היו מרקדין ומספקין, ומטפחין במקדש. ולכן כל אחד צריך לרקוד ולשמוח בימים הקדושים האלה ולדעת שהריקוד והשמחה זה תיקון גדול מאוד. אדם לא יודע איזה דינים נוראים מחכים לו בשנה הבאה, הרבי אומר (תורה רו') אדם עשה עבירות, פגמים, בהתחלה מתחילים איתו בדרך הטוב, ה' מתחיל לקרוא לו ברמיזה, אחרי זה בקריאה, עד שבועט בו ומכהו ומייסרו. עשית עבירות? תעשה תשובה! ואם לא תעשה תשובה אולי ע"י ייסורים תקלוט משהו, תתחיל לעשות תשובה, תתחיל לבכות על הפגמים שלך תזדעזע קצת, אם לא, אז האשה תהיה חולה ח"ו, אם לא האשה אז הילדים ח"ו. הרבי הבטיח שיתקן הכול אבל השאלה איך הוא יתקן? אם איזה ייסורים הוא יתקן?. אנחנו יהודים!שום דבר לא מתכפר בחינם! אצל הנוצרים לא צריך לעשות כלום! רק ללכת לכומר ולהתוודות פעם בשנה והוא אומר מחול מחול, ולאחר מכן הם ממשיכים בשלהם. אבל אצל היהודים אין כאלה דברים! על עבירה משלמים! על כל חטא משלמים! ואם אדם לא עושה תשובה ולא מתעורר אז מתחילים  להכות אותו ולייסר אותו, כמו שכתוב "אין ייסורים בלא עוון". יש לנו 22 יום מראש השנה ועד שמחת תורה לתקן!  מראש השנה ועד יום הכיפורים המתקנו את הגבורות, המתקנו את היצר הרע שלנו שלא ישלוט עלינו, ועכשיו מיום הכיפורים עד שמחת תורה נותנים לנו 12 יום להמתקת הדינים ולמחילת עוונות, עכשיו בונים את השנה החדשה, עד עכשיו רק נחתמנו! זה היה רק החתימות! חתימה בראש השנה של צדיקים גמורים, חתימה ביום כיפור של בינוניים, עכשיו תתחיל לבנות! הבניה זה בסוכות! בשמחה,! בריקודים! בשירים! בתפילות בכוונה! בשמירת עיניים! ולפי איך שאדם רוקד ושר בימים האלה כך הוא בונה את השנה החדשה.
ע"י הריקודים, השירים, והמחולות, נמחלים העוונות מה זה "מחול"? מחול לשון מחילה! שכל העוונות נמחלים! ע"י המחולות לא נשאר שום עבירה! שום דין! אומר האר"י שמי שישמח וירקוד ג"כ במוצאי שמחת תורה עד הבוקר, יזכה שיתבטלו לו כל העבירות.
הריקודים והשמחה בוראים את השנה החדשה, ע"י הריקודים ממשיכים את הבריאות של השנה החדשה, את הישועות לשנה החדשה, את המוחין, את הלב של השנה החדשה, ובעזרת ה' נזכה ע"י השמחה, השירים, והריקודים, למחילת עוונות ולהמתקת הדינים, ולגאולה שלמה בב"א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.