רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 30 באוקטובר 2015

"הבטחת הכנסה לאברכים"

מאת ישראל גולדמן
בשבועיים האחרונים, ידידי שחר אילן מוביל קמפיין, די אופייני צריך לציין, נגד יוזמת הממשלה הנוכחית לתקצב אברכים בקצבאות הבטחת הכנסה.
שחר, כמו שחר, רואה בכספים הללו מזימה ממשלתית נוספת, אחת מני רבות, להעברת כספים מהכיס החילוני העובד ומשלם המיסים הישר ליד החרדית ההוגה בתורת ה'.
פגשתי אותו לפני כמה ימים באחד הברים בירושלים ואמרתי לו שאינטואטיבית אני חש כי הוא טועה. זה בכלל לא עניין חילוני, השפעת הגרושים הללו על הכלכלה הוא זניח עד בלתי קיים, בפרט שרוב הזכאים בקצבאות הללו הם כאלו שהם ושוק העבודה, מממ עפעס... זה לא ילך. זה פשוט לא יעבוד. שוק העבודה אינו מסוגל לקלוט אותם, והם לא מסוגלים לתרום לו כלום.
ניערתי מעט את האינטרנט וגיליתי נייר של מכון המחקר והמידע של הכנסת המאשש את דבריי, וסך הכסף, בשיאו, על פי המחקר, עמד על 130 מיליון שקל, לא משהו שכלכלה רבת עוצמה כמו זו של ישראל יכולה להרגיש את זה בכלל, מדובר ביתוש לממותה.
* * *
אבל אליכם, חבריי החרדים האהובים, אני פונה, קומו! תתעוררו! בואו נדרוש מהכנסת, מהממשלה, מנציגים חרדים בשני המוסדות הללו, נצעק עליהם עד לב השמים בכל הכוח: לא!! אל תתנו לנו את הכסף הזה! הכסף הזה, שהשפעתו על הכלכלה השבעה של ישראל הוא זניח עד לא מורגש - בכלכלה החרדית הוא עושה שמות! הוא מוחק את מעמד הביניים החרדי, הכל כך קטן ממילא. עזבו מוחק, הוא מוחק את שאריות הסיכויים שמעמד כזה יצמח. ה-130 מיליונים הללו יחזיקו בציפורניים את המועמדים הטבעיים להסתער על היצרנות - לשקוע בחלב שדיה של המדינה! זה רעל! זה סכנה!
סיכויי הפרנסה שלנו עצומים! יש בחברה החרדית שכבה גדולה מאוד, לא פרופורציונלית בכלל ביחס לחלקם של החרדים במדינה, של עשירים מופלגים, של איילי נדלן ואיילי עסקים; אנשים חרדיים מחזיקים בנתחים משמעותיים כמעת בכל ענפי הכלכלה של המשק הישראלי. הפוטונציאל של מעמד ביניים חרדי (קמעונאים, בעלי מקצועות חופשיים וצווארון לבן) הוא עצום, והוא פשוט בלתי ממומש!!
הקצבאות הללו ימחקו לנו את החיוך בעתיד! הם יתנו לנו היום כמה גרושים לנשום בכולל, יחזיקו אותנו עם אף מעל המים עד ארבעה ילדים, אולי חמישה, אבל אז, בבת אחת, הם יעמידו אותנו מול דילמה אכזרית: לפנות לארגוני צדקה, או להפך לאנשי צווארון כחול.
בדיוק זה, הכמה־גרושים הללו, הם אלו שיחרצו את גורלנו וגורל חברינו, להצליח לתפוס את התחנה האחרונה של הרכבת המובילה למעמד ביניים או להפסיד אותה. בואו נהיה כנים: אדם שהוצאות חייו השוטפות הם כמה אלפי שקלים והכנסתו עלובה, אינו מסוגל לרכוש תואר ואינו מסוגל להקים עסק, לא עסק זעיר ובוודאי שלא עסק בינוני!
קיצבאות הרעל הללו - הם אויבי החרדים!! חוסו על עצמכם! הילחמו בהם!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.