רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 2 באוקטובר 2015

זרנוקי מים מבנין חסידות סלונים על סוכות הענק של תולדות אברהם יצחק

מאת ירושלמי

אתמול יום ה' יזמו חסידי סלונים פרובוקציה מכוונת וברוטלית כאשר הפעילו מגג בנין החסידות זרנוקי מים אל עבר מאות החוגגים סוכת הענק הסמוכה של חסידות תולדות אברהם יצחק בה שהו באותה שעה אלפי חסידים וחוגגים המשתתפים בשמחת בית השואבה המסורתית, תוך גרימת נזק כבד לשטריימלים ובגדים של מאות חוגגים ששהו מחוץ לסוכה הגדולה.

עדי ראיה ששהו במקום מסרו כי המחזה גרם לזעזוע כאשר אנשים לא האמינו למראה עיניים כיצד יהודים חרדים נהוגים בברוטליות המוכרת לרבים מהתנהגות המשטרה ומשחיתים רכש של מאות חוגגים בשעט נפש.

הכל החל במוצאי יום הכיפורים, כשבחסידות "תולדות אברהם יצחק" ערכו את הטיש הקבוע הנערך מידי שנה בליווי תזמורת באהל המוקם ברחבה ליד רחוב סלנט, מה שהפריע לטענת חסידי סלונים למנוחתו של האדמו"ר המתגורר בסמיכות.

עסקני חסידות תולדות אברהם יצחק הסכימו בצעד נדיר וחסר תקדים לכבות את המוזיקה בעיצומו של האירוע ע"פ הוראתו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק שליט"א שדרישת חסידות סלונים הגיעה אליו, כאשר עסקני חסידות סלונים טענו מצדם כי הבקשה הינה רק עבור מוצאי יום כיפור וכי בשמחת בית השואבה המוזיקה תוכל לפעול כסדרה.

למרות זאת בחרו בחסידות תולדות אברהם יצחק לשבת עם עסקני סלונים כדי להגיע לסיכומים מוקדמים, אך למרבה הצער כבר ביום הראשון לאירועי שמחת בית השואבה המושכת אליה אלפים מכל גווני הקשת כידוע, החלו גורמים בסלונים לערוך הפרעות ופרובוקציות יזומות כאשר השיא היה, כאשר קיצונים בחסידות העמידו רמקולים מול ביתו של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק תוך איום מפורש להרעיש בכוונה בשעות הלילה המאוחרות מול הבית.

יצוין שהאדמורי"ם משני החצרות חיים בקרבה מיוחדת והורו לעשות הכל כדי להגיע לעמק השווה, כך גם הצהיר האדמו"ר מסלונים כי הוא האחרון שיעצור שמחה של אלפי יהודים ודברים אלו נמסרו לגורמים בחסידות "תולדות אברהם יצחק" ע"י בני האדמו"ר מסלונים.

הפיצוץ אירע הערב כאשר בשיאו של האירוע החלו אברכים מחסידות סלונים להשפריץ זרנוקי מים מגג בנין חסידות סלונים על מאות החוגגים ששהו מחוץ לסוכה ועל הסוכה עצמה, בשעה ששהה בה גם גאב"ד העדה החרדית שליט"א ועוד גדולי ישראל.

ככה"נ גורמים מצד חסידות סלונים שחפצו להלהיט את הרוחות דווחו במשטרה על קטטה המונית, והמשטרה הגיע בכוחות מתוגברים וניסתה לפרוץ לסוכות הענק של תוא"י, ובד בבד הפעילה אלימות ברוטלית כנגד החוגגים. רק לאחר כמה דקות הבינו במשטרה את המצב לאשורו והתפזרו מידית והחגיגה המשיכה כרגיל.

גורמים בחסידות "תולדות אברהם יצחק" מפנים אצבע מאשימה לגורמים מתוך חסידות סלונים בעלי תפקידים עירוניים שנצלו את מעמדם להלך אימים על חסידות "תולדות אברהם יצחק" שלא בצדק. בחסידות אומרים כי עוד לא קרה בהיסטוריה שיהודים חרדים יסגרו טיש חסידי ושמחה של אלפי יהודים מכל סיבה שתהיה, בחסידות מבהירים כי כל תושבי האזור נמנים על חסידי תולדות אברהם יצחק והקהילות הירושלמית שבכולם נערכים שמחת בית השואבה עד השעות הקטנות של הלילה, ומשמשים מקור שמחה והנאה בימי החג לכל תושבי האזור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.