רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 11 בספטמבר 2015

מרן פאר הדור הגראי"ל שטיינמן ניצח את שיטת הרב שך - תלמיד פוניבז' מנתח את המהפך ההיסטורי של שנת תשע"ה

מאת תלמיד פונוביז'

לא רבים יורדים לעומק הגאונות של מרן פאר הדור הגראי"ל שטיינמן. כגודל הפשטות של אותו גאון וצדיק כך עומק גאונותו ורוחב בינתו. וזו הסיבה שהוא ניצח בנוק אאוט את אותה כת הזויה ושולית שמנסה בכח לכפות עלינו גזירות ומאבקים מחלוקות ובריונות שמקומם לא יכירנו במחוזותינו.
 
זה לא סוד מה בדיוק אוחז מרן פאר הדור הגראי"ל על שיטת הבריונות שנעצה את טלפיה בעולם התורה מאז ימיו העליזים של הרב שך כשנתי גרוסמן תפס את המושכות וכינה את עצמו הידא אריכתא של הרב שך. כדרכו בקודש מרן ראש הישיבה שליט"א לא דיבר. אבל שתיקתו הרועמת אמרה את הכל על החורבן שהתהווה מול עינינו, ואותם הובילו אלו שנמצאים היום בצד השני של המתרס ומנסים להמשיך את מסע ההרס והחורבן בישיבות ובעולם התורה.
 
הנס שלנו שכיום אותה קבוצה מסוכנת מאד נמצאת בחצר האחורית שלנו, אבל עד לפני שלש שנים ושלשה חודשים הם אלו שניהלו את היהדות החרדית. הם אלו שסובבו באצבע הקטנה את גדולי ישראל. הם אלו שהחליטו מי כיום נחשב לגדול ומי דינו להימחק, הכל לפי ראות עיניהם של מספר בריונים שלקחו והעמיסו על שכמם תוארים מפוצצים ובומבסטיים כמו היורד לשרשם של דברים ידא אריכתא וכו' וכו'. על מנהיגם משערי חסד הגדילו לספר שהרב שך אפילו רצה לשתות את מי הרגליים שלו. וכך במשך שנים מחקו את מרנן ורבנן ענקי הדור בשיטתיות וכולם פחדו לפצות את הפה. לא נלאה את הדור הצעיר איזה סבל ויסורים עברו תלמידי מרן החזון איש, בניו של הרב מבריסק, ראשי ישיבת סלבודקא, הגאון ר' מיכל  פיינשטיין, הגר"ח גריינמן ועוד עשרות רבות של גאוני הדור שהתנגדו נחרצות לשיטה הבריונית. שלא לדבר כיצד מחקו את מרן ראש הישיבה מיתד וביזו אותו בעקיצות מרושעות במאמרי המערכת של המרושע נתי גרוסמן.
 
לא לחינם כאשר בחודש סיון תשע"ב הוביל מרן ראש הישיבה ואיתו יחד מרן שר התורה הגרח"ק את המהפכה הגדולה ביתד נאמן, רבים ניבאו שזה לא יצליח. לא האמינו שאפשר לנצח את אותם בריונים בעלי זרוע. ואכן הם צדקו. רק לאחר שלש שנים התבררה לכולנו גודל הגאונות האדירה של מרן ראש הישיבה שבצעד אחר צעד מחושב בלתי מתלהמת  ברוגע ובשלווה הוביל את המחבלים למקומם הטבעי. הצליח למגר אותם. שלא תבינו לא נכון. מרן ראש הישיבה התבטא ואמר כבר בתחילת המהפך והחזרת השליטה לגדולי ישראל, שראוי שהמחבלים יקימו מוסדות וילכו בשיטת רבותיהם אבל שלא יכפו את דעתם על רוב מניין ובניין של היהדות החרדית. כמו שיש סטמאר נטורי קרתא מותר שגם למחבלים יהיו מוסדות ואף יש לעזור להם. ובדיוק לשם הצליח מרן ראש הישיבה להוביל אותם. כל הנסיונות של הבריונות להביע את דעת בעלי בתים מחוצפים לגדולי ישראל ולדבר על חולשת הנהגת הדור ועוד כל מיני ביטויים שלא יכירם בציבור החרדי הצליחו להיגדע במהירות.
 
כמי שמכיר את המחבלים ומזימותיהם מזה שלושים שנה, מבין עד כמה הניצחון של מרן הגראי"ל הוא אחד הניצחונות ההיסטוריים שהתחוללו ביהדות החרדית. גדולי ישראל ישבו ושתקו וראו בעיניים כלות כיצד נתי גרוסמן יושב על השיבר ומנווט את עגלת עולם התורה לתהום ולמדרון שממנו איך דרך חזרה. מה שנותר זה רק לשבת לבכות ולהתפלל. המהלך הדרמטי הבלתי נתפס שעשה מרן הגראי"ל בסיוון תשע"ב היה הצלה לדורות. ולולי שהיו מפספסים חלילה את המהפך ההיסטורי בחודש וחצי והרב אלישיב היה נפטר הרי שאותם בריונים היו מושלים בנו ואילו אנו בנינו ונכדינו היינו עבדים נרצעים לאותה קבוצה.
בכל יום אנו צריכים להודות לה' ולהלל ולשבח על נס ההצלה מידיהם המרושעות של המחבלים רק בזכות אותו צדיק יסוד עולם שכל העולם ניזון ממנו והוא ניזון מקב חרובים בלבד.
 
רק בסיומה של תשע"ה, אפשר לומר כי המהפכה הגדולה של מרן ראש הישיבה הושלמה ועוד ידובר בה רבות, כיצד שיטתו של הרב שטיינמן ניצחה את ההנהגה הבריונית הבלתי מרוסנת ולא אחראית שהוביל הרב שך עם הני בריוני המחבלים בכרם בית ה'.
 
מי האמין ומי פילל שנגיע לימים הגדולים הללו. חשבנו שלנצח אותה קבוצה בריונית תשלוט עלינו, ורק בחסדו יתברך הצלחנו מעל דרך הטבע להחזיר את הנהגת הדור לגדולי ישראל שליט"א. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.