רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

סוכני ה-FBI אישרו גירסת האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו נגד ברכה

מאת יואב יצחק

במסגרת חיקורי דין שנערכו לפני כחודשיים נגבו עדויות גם מכמה סוכני FBI. חוקרי הסוכנות עמדו אז בקשר רציף עם הרב פינטו ואנשיו וזאת בעקבות חקירה שניהלה הסוכנות נגד כמה גורמי שניסו לסחוט את הרב פינטו וכן נוכח מעורבותו של חבר הקונגרס הרפובליקני, מייקל גרים, בעבירות שונות. העדויות במסגרת חיקורי דין נדרשו כדי לחזק את הראיות בחשדות שהועלו נגד ארביב. אך בפועל הן עסקו, בין היתר, גם בחשדות שהיו תלויות ועומדות נגד ברכה (לפני התאבדותו).

ל-News1 נודע, כי סוכני ה-FBI שהתבקשו להעיד בחיקורי דין, נהגו הפעם עם חוקרי מח"ש בזהירות יתרה. הם טענו כי יש להתייחס לפרשת פינטו כאל "תיק פוליטי", ואל חוקרי המשטרה ו/או חוקרי מח"ש כמי שעלולים להציג באופן מניפולטיבי כל מידע שיועלה בפניהם. סוכני ה-FBI נהגו כך, לאחר שהתברר להם כי צוות חוקרי המשטרה בפרשת פינטו שיגר אליהם לפני כשלוש שנים שאלות מגמתיות ומניפולטיביות, תוך ביצוע עבירה על החוק הבינלאומי. החוק אוסר על מבקשי חיקור דין להתנהל בעורמה או בתחבולה ו/או בדרך שיש בה משום ניסיון לשבש הליכי חקירה ומשפט.

נודע, כי לסוכני ה-FBI התגלה כי התכתובות אליהם, בהם-הם התבקשו לפני כשלוש שנים להשיב לשאלות, כללו אמירות, מפיו של הרב פינטו, כביכול, על-אף שאותן אמירות לא היו ולא נבראו. פיברוק ה"מידע" נועד להסיט את סוכני ה-FBI נגד פינטו, ולמשוך מהם הכחשות ו/או טענות נגד פינטו, שיסייעו לצוות החקירה לחמוק מחקירת החשדות שהועלו נגד ברכה, ואף להכשיר הצגתו של ברכה כקצין מצטיין שיצא מגדרו ואף נגד רבו רק כדי לחשוף את האמת.

לפי אותן תכתובות, שכללו כאמור אמירות מפוברקות, הציגו חוקרי המשטרה (שהיו אגב בקשרי עבודה שוטפים עם ברכה) בפני סוכני ה-FBI ציטוטים, כביכול, מפיו של פינטו בחקירתו, לפיהם התבקש על-ידי סוכני ה-FBI למסור כספים לברכה ולתעד מסירתם. דבר זה לא היה ולא נברא, ומאליו מובן כי לשקר הבוטה לא נמצא תימוכין בחומרי החקירה מפיו של הרב פינטו. האמת הפשוטה הייתה: הרב פינטו מסר לאנשי ה-FBI, כפי שאכן אירע באמת, וכפי שתועד בזמן אמת במזכרים של סוכני ה-FBI ואף בהקלטות שנערכו, כי הוא אכן תומך בברכה, וכי הוא העביר לו כספים בהיקף כספי משמעותי כסיוע אישי לו ולבני משפחתו. לדידו של הרב פינטו, הוא דיווח לסוכני ה-FBI, בתום לב, על מתת הכספים כסיוע לברכה, להבדיל מעבירה פלילית.

בחיקורי הדין שבוצעו כאמור לפני כחודשיים הועלו הסוגיות שלהלן:

  • חוקרי ה-FBI העידו: הרב פינטו דיווח לנו, עוד לפני פתיחת החקירה נגדו בישראל, על כספים שניתנו בעבר, מספר פעמים, לאפרים ברכה;
  • חוקרי ה-FBI העידו עוד: הרב פינטו דיווח לנו, עוד לפני החקירה נגדו, על דיווח שהוא מסר, בזמן אמת, למנשה ארביב (כשזה כיהן כנציג המשטרה בארה"ב), בדבר סיוע כספי שניתן לברכה;
  • חוקרי ה-FBI מתחו ביקורת באותו מעמד של חיקור הדין על ההתנהלות כלפי הרב פינטו, על טיוח הממצאים שהעלו חשדות נגד ברכה, וכן על כך "שהאמת מבצבצת בישראל רק לעיתים נדירות".
חלק ניכר מהמידע שלעיל שהועלה במסגרת חיקורי הדין מתועד ומוחזק בידי חוקרי מח"ש. העדויות והראיות ישמשו את מח"ש וכן את הפרקליטות בגיבוש כתב אישום חריף נגד מנשה ארביב בגין עבירות שוחד. המידע מתעד, במקביל, ומאמת גם את החשדות נגד ברכה, והוא עתיד לשמש, ככל שיהא בכך צורך, בהליכים משפטיים שונים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.