רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

פוניבז' חוזרת לתפארתה בהנהגת מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א

מאת תלמיד פונוביז'

אחרי עשרות שנים שעשבים שוטים חיבלו בכרם בית ה' בישיבה הקדושה שהקים אותה בדם וביזע גדול אוהבי ישראל אדם שבער בעצמותיו שקול התורה תישמע לאחר הרס עולם התורה במשרפות הכבשנים הלוא הוא מרן הרב כהנמן זצ"ל, שוב אפשר לומר שפוניבז' חוזרת לימי תפארתה הגדולים.
 
עשרות שנים שפירומן הסתובב בהיכל הישיבה וכילה כל חלקה טובה, הרס השמיד והצית את כל מה שבנו בעמל רב במשך שנים רבות מייסדי הישיבה וראשיה ומשגיחיה זצ"ל. היכל הישיבה נהפכה בהשראתו של המגולמן לקרקס משל היינו אוהדי ביתר ירושלים מול הפועל תל אביב.
 
אין לשער ואין לתאר את הצער והעוגמת נפש של כל ראשי הישיבות שראו בעיניים כלות כיצד יום אחר יום האיש ההוא משמיד את כל מה שבנו מייסדי הישיבה אך ידם קצרה מלהושיע פן יבולע להם. מי שפתח את הפה וניסה להסביר שאין להפוך את הישיבה לזירת קרבות, את הירחי כלה המקודש לטירוף של אדם חולה רוח כשמאחוריו צמד מלחכי פינכה, אחת דתו היה למות.
 
בפתיחת הזמן החדש של חודש אלול כשראיתי את התמונות הנהדרות של מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א עם מאות התלמידים כשעליהם חרדת קודש של אלול, עם האהבה לתורה, עם פוניבז' בטעם של פעם הישן והטוב, דמעות זלגו מעיני. אמרתי לעצמי מייסדי הישיבה וראשי הישיבה שמסרו נפשם להעמיד תלמידי חכמים שיפארו את גלריית הישיבה סוף סוף ניצחו את האיש ההוא שגזל את הישיבה והחריב אותה מבפנים והצית את אש המחלוקת מתוך היכל הישבה לכל ארצות הפזורה.
 
התמונה של מרן ראש הישיבה שליט"א בהדרת פניו הטהורים, שזיו דיוקנו של אביו מרן ראש הישיבה זצוק"ל על פניו, ידעתי שמייסדי הישיבה יושבים בשמיים ושמחים שהתורה הקדושה ניצחה.
 
אין נקמה מתוקה יותר בבני הבליעל המהרסים והמחרבים המחבלים בכרמים יותר מאשר לראות את אם הישיבות חוזרת לתפארתה. אנו יודעים כי עדיין אותם מחבלים זוממים עדיין במעשיהם לנתץ ולשבור להמשיך את הקרקס של האיש ההוא והכל בתואנות שונות ומשונות אבל והיא לא תצלח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.